Autor: Logistikauudised.ee • 17. august 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Viking Line'i osa kaubaveoturul langeb

Tallinna-Helsingi liinil sõitev Viking FSTR pole teeninud nii suurt tulu, kui oodati.
Foto: Heija-Liis Ristikvi
Viking Line’i teatel kasvas kontserni konsolideeritud müük perioodil 1. jaanuar – 30. juuni 2017.a. 0,5 % võrra ja küündis 239,2 miljoni euroni (eelmisel aastal samal ajal 238,0 miljonit eurot). Muude äritulude summa oli 0,1 miljonit eurot (1,7).

Ärikasum moodustas -15.0 miljonit eurot (-10,5). Finantstulude ja -kulude netosumma oli -0,6 miljonit eurot (-1,1). Konsolideeritud maksude eelne kasum oli -15,6 miljonit eurot (-11,6). Maksude järgseks kasumiks kujunes -12,3 miljonit eurot (-8,9).

Reisijate veoga seotud tulud suurenesid 0,5 % võrra 215,0 miljoni euroni (214,0), kaubaveoga seotud tulud aga 1,4 % võrra 22,8 miljoni euroni (22,5).

Viking Line’i kaubaveomaht oli 64 912 ühikut (mullu 67 035). Viking Line’i turuosa kaubaveoturul oli 19,3% (21,2). Transporditud autode arv kasvas aga 29 925 ühiku võrra 314 409-ni (284 484).

Müüginumbrid kasvasid reisijateveo mahu suurenemise tõttu. Konsolideeritud kasum langes peamiselt kõrgematest tegevuskuludest tingituna. Konsolideeritud tegevuskulud suurenesid 3,1 % võrra 171,3 miljoni euroni (166,1). Laevakütuse kulud kerkisid 23,3 % võrra 23,2 miljoni euroni (18,8).

Teises kvartalis, 1. aprillist 31. juunini 2017 kasvas konsolideeritud müük varasema aasta sama perioodiga võrreldes 4,6 % võrra, 137,1 miljoni euroni (eelmisel aastal 131,1 miljonit eurot). Ärikasum küündis teises kvartalis 2,7 miljoni euroni (1,1). Alates 10. aprillist 2017.a. Tallinna-Helsingi liinil sõitev Viking FSTR on suurendanud konsolideeritud müüki, kuid pole teeninud nii suurt tulu, kui oodati.

Kontsern tegi investeeringuid kogusummas 8,9 miljonit eurot (11,9).

3. juulil 2017 jõustus laevatehasega Xiamen Shipbuilding Industry Co. Ltd. sõlmitud laevaehitusleping reisilaeva ehitamiseks. Lepingu hind on ligikaudu 194 miljonit eurot ja laev tarnitakse plaanide kohaselt 2020. aastal. Leping hõlmab ka teise laeva ehitamise võimalust.

Viking Line’i teenindusvaldkonnas püsib jätkuvalt tihe konkurents, mis avaldab survet hindadele ja mahtudele, seisab kontserni pressiteates. Laevakütuse hinnad on prognooside kohaselt 2016. aastaga võrreldes kõrgemad, millel peaks olema konsolideeritud kasumile negatiivne mõju. 2017. aastal Soome maksutagastusseaduses tehtud muudatused mõjutavad prognooside kohaselt tulusid positiivselt. Kokkuvõtlikult prognoosib Viking Line, et 2017. aastal teenitakse 2016. aastaga võrreldes suurem ärikasum.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077