Autor: Heija-Liis Ristikivi • 4. august 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuressaare lennukid olid juulikuus erakordselt täis

Saartelennuliinide lennuk
Foto: Transaviabaltika
Suursaari teenindav lennuettevõtte Transaviabaltika võttis kokku möödunud kuu lendude täitumuse protsendid. Tallinn-Kuressaare-Tallinn lennusuund püstitas 86protsendilise lennuki täitumusega ettevõtte senise lennutegevuse juures rekordtulemuse.

Transaviabaltika esindaja Rene Must ütles pressiteates, et rõõmustamiseks on põhjust. „Juulikuu näitas meile häid tulemusi ja saab tõdeda, et inimesed on meid selleaastase tegevuse juures omaks võtnud ja on altid lendama,” nentis Must. Tallinn-Kuressaare-Tallinn lendude täitumus ulatus juulis 86%ni ja Tallinn-Kärdla-Tallinn suunal oli vastav protsent 59.

Siinjuures lisas Must kommentaariks, et suvi on kõrgaeg, mil saared on nii mandrirahvale kui turistidele atraktiivsed erinevate ja mitmekülgsete üritustega. „Nädalavahetuse lennud on meil suvehooajale kohaselt juba nädala algul välja müüdud ja seda just eriti Kuressaare suunal,“ tõdes lennuettevõtte esindaja.

Viimatisele meedias tõstatunud küsimusele, kas suursaared vajaksid tänasest suuremat lennukit, andis 25aastase ühistranspordis töötamise kogemusega transpordiinsener Rene Must hinnangu, et suvise rohkearvulise lendajate vajaduse kataksid lisalennud neil populaarsetel lennupäevadel nagu reeded, pühapäevad ja esmaspäevad – seda just Kuressaare suunal.

Must viitas siinkohal ka tõdemusele, et suurem lennuk tooks endaga kõrgemad kulud nii tellijale kui teenindajale ja ka hoopis teised nõuded. „Kuluefektiivsem lähenemine on olemasolev 19-kohaline lennuk vajaduse olemasolul tihemini lendama panna, kuid üldjoontes vaadates kogu aastale peale, ei oleks suurem lennuk majanduslikult otstarbekas,“ lausus ta.

„Tuleb mõista, et ühistranspordivahendi suurus ei ole ainus kvaliteedinäitaja. Olulisem kvaliteedinäitaja on sõidugraafiku tihedus ja ühenduse stabiilsus, mida kinnitab ilmekalt Tallinn-Tartu vaheline tihe bussiliiklus. Samas rongiliiklus graafiku tihedust silmas pidades, samal marsruudil ja olenemata asjaolust, et rong võtab korraga kordades rohkem reisijaid peale kui buss, jätab ometi meil soovida. Sama kehtib ka praamiliikluses,“ selgitas Must transpordiühenduste kvaliteedinäitajaid.

2017. juulis teostati Tallinn-Kärdla-Tallinn suunal 52 reisi; reisijaid oli 11722017. juulis teostati Tallinn-Kuressaare-Tallinn suunal 54 reisi; reisijaid oli 17612016. aasta juulis ulatus Tallinn-Kuressaare-Tallinn lendude täitumus 59%ni ja Kärdla suunal vastavalt 46%ni.

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi hankel saarte lennuühenduse pidamiseks tegi kolmest pakkujast parima pakkumise Leedu ettevõte Transaviabaltika. Leping pakkumuse võitnud ettevõttega kestab kuni 31. maini 2019.  Transaviabaltika lennuliinide projektinimetus Eestis on Saartelennuliinid, mis teenindab maavalitsustega sõlmitud lepingute läbi lende Kuressaarde ning Kärdlasse. Nädalas lennatakse 12 korda nii Tallinn – Kuressaare – Tallinn liinil kui ka Tallinn – Kärdla – Tallinn liinil.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077