4. august 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Helsingi reisisadam pürib maailma suurimaks

Helsingi sadam
Foto: Helsingi sadam
Helsingi võib saada maailma suurimaks reisisadamaks juba sel või järgmisel aastal, ütles Yle uudistele Helsingin Satama tegevjuht Kimmo Mäki.

Prognoosi järgi võtavad Helsingi sadamad sel aastal vastu kokku umbes 12 miljonit reisijat, kellest 9 miljonit saabub Tallinna ja Helsingi vahel kurseerivatelt laevadelt.

Mäki sõnul saab täpsetest numbritest rääkida tuleva aasta algul, kuid juba praegu on Helsingi sadam jõudnud samale tasemele Inglismaa Doveriga, mis on maailma suurim reisisadam. Mäki sõnul on Helsingi viimastel aastatel Doverile alla jäänud mõne miljoni reisijaga, kuid eelmisel aastal õnnestus soomlastel seda vahet mitme protsendi võrra vähendada. „Kui reisijate hulk ka edaspidi sellise tempoga kasvab, siis on igati tõenäoline, et meie sadamast saab maailma suurim reisisadam juba sel või järgmisel aastal,“ loodab Mäki.

Helsingi sadama kaudu reisib tänavu ligi 12 miljonit inimest. Neist Rootsi kuni 2,4 miljonit ning Tallinna ligi 9 miljonit.

Helsingi kõrval on maailma suurimad reisisadamad Dover (Suurbritannia), Stockholm (Rootsi), Tallinn ja Calais (Prantsusmaa).

Sadamate reisijate arvu hulka ei arvestata kruiisilaevade reisijaid.

Allikas: Yle

Helsingin Satama omanik on Helsingi linn ning sadama koosseisu kuuluvad Lõuna- ja Läänesadam ning Katajanokka sadam. Sel aastal oodatakse, et need sadamad teenindavad peaaegu 12 miljonit liinilaevade reisijat, kellest ligi 9 miljonit tuleb Tallinna-Helsingi vahel kurseerivatelt laevadelt.

Ja selle numbri sisse pole arvestatud kruiisilaevade reisijad, märgib Yle. „See on eraldi lugu. Kruiisireisijate hulk kasvab samuti ja ilmselt püstitame me ka siin uue isikliku rekordi, kuid selles vallas oleme me maailma liidritest veel kaugel,“ nentis Mäki.

Helsingi sadamas hakkas liinilaevade reisijate arv kiiresti kasvama 10 aastat tagasi ning peamiselt on see seotud paranenud transpordivõimalustega Tallinna ja Helsingi vahel. „Kõik algas sellest, et marsruudile tulid kiirlaevad, mis ületavad Tallinna ja Helsingi vahelise maa kahe tunniga, ja mis peamine, iga ilmaga,“ selgitas Mäki.

Kahe linna vahel reisitakse palju töö- ja pereasjus – nii nagu näiteks käiakse Helsingist Tamperesse, ütles Mäki ja lisas: „Juba ammu pole see enam seotud odava õlle järel käimisega.“

Autor: Äripaev

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077