Autor: Heija-Liis Ristikivi • 2. august 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinn esitles renoveeritud trammi

Renoveeritud trammi esitlus
Foto: Raepress
Eile esitles Tallinn esimest renoveeritud trammi KT-6. Tegevlinnapea ja Tallinna Linnatranspordi AS-i nõukogu esimehe Taavi Aasa sõnul jätkab Tallinn elektritranspordi jõulist arendamist.

Tšehhis renoveeritud madala keskosaga trammid Tatra KT-6 lastakse liinile pärast testsõitude läbimist. Praeguseks on Tallinna tagasi jõudnud esimesed kolm trammikoosseisu. TLT tellimusel renoveerivad 14 trammi Tatra KT-6 ja KT-4 hanke võitnud ühispakkujad Cegelec ja Ekova Electric.

Uuendatakse korpus, elektrisüsteem, mootorid ja kandevankrid, sõitjateruum, juhtimissüsteem ja juhikabiin saavad moodsa lahenduse. Renoveeritud trammide planeeritud kasutusaeg on 15 aastat.

„Sel viisil trammide uuendamine on andnud võimaluse oluliseks kulude kokkuhoiuks, sest taoline põhjalik remont maksab oluliselt vähem kui uus tramm ja annab samaväärse tulemuse,“ ütles Aas pressiteates.

„Kõik, mis seotud ühistranspordiga, on üks olulisemaid investeerimisvaldkondi tänavuses linnaeelarves,“ ütles Aas. „Trammiliinide rekonstrueerimine ja lennujaamani pikendamine, veeremi renoveerimine, uute busside soetamine. Seega võib seda aastat kindlasti nimetada ka ühistranspordi aastaks.“

Septembriks lõpevad renoveerimistööd Kopli suunalisel trammiteel ning nr 4 trammid hakkavad sõitma lennujaamani. Kopli trammitee kaasajastamisse paigutatakse 18 miljonit eurot ning trammi lennujaamani viimiseks kulub 11,5 miljonit eurot. Kadrioru suunda hakkavad teenindama kuus KT-4 baasil ehitatud retrotrammi ning vanad trammid läbivad põhjaliku noorenduskuuri. Trammide uuendamiseks kulub 12 miljonit ja retrotrammide hankeks 3,5 miljonit eurot.

TLT AS-i juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul on viimastel aastatel trammitaristu uuendamiseks läbi viidud mahukad tööd ning soetatud moodsad trammid. 3. ja 4. liini rekonstrueerimiseks ja uute CAF trammide soetamiseks investeeriti ligi 100 miljonit eurot.

Aprillis jõudsid Tallinna 30 Euro-6 saastenormidele vastavat MAN diiselbussi ja 20 Volvo hübriidi. TLT AS busside keskmine vanus on nüüdseks langenud kaheksale aastale, millise näitajaga ollakse üks uuema bussipargiga ettevõtteid nii regioonis kui kogu Euroopas.

12. juunil kirjutas Eesti Ekspress linna probleemidest uute Hispaania trammidega.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077