Isejuhtivad bussid jõudsid Tallinna

Tallinnasse saabusid isejuhtivad bussid, mis hakkavad sõitma Viru väljaku ja Eesti Euroopa Liidu Nõukogu eesistumise sõlmpunktiks oleva Kultuurikatla vahel. Sõidud isejuhtivate bussidega on kõikidele huvilistele tasuta.

Easymile’i isejuhtivaid väikebusse saab Tallinna tänavatel sõitmas näha juba paari nädala pärast. Veel enne kui bussid saavad hakata peale võtma sõita soovijaid, tuleb sõiduvahenditel läbida Maanteeameti kontrollid, mis on eelduseks busside liiklusesse lubamisel. Isejuhtiva väikebussiga saavad Tallinna südalinnas Viru ringist Kultuurikatlani sõita kõik huvilised, bussi mahub korraga kuni kaheksa reisijat. Kõikide tehnoloogiahuviliste jaoks on bussis olemas ka esitleja, kes tutvustab uudset tehnoloogialahendust.

Eesti EL nõukogu eesistumise digilahenduste nõuniku Valdek Lauri sõnul areneb isejuhtivate sõidukite valdkond maailmas praegu väga kiiresti. “Eesistumine annab võimaluse tutvustada uusi tehnoloogiaid ning innustada arenduskeskusi, ettevõtjaid ja ametiasutusi koostööle. Projekti laiem idee on läbi käia isejuhtivate sõidukite linna toomisega kaasnev protsess alustades lubadest ja tootjate nõudmistest ning lõpetades inimeste vastuvõtu ja uue tehnoloogia tutvustamisega laiemale avalikkusele,” sõnas Laur.

Isejuhtimistehnoloogia kasutuselevõtt saab isejuhtivate sõidukite ekspertrühma juhi Pirko Konsa sõnul olema järk-järguline ja praegu teeb Eesti alles esimesi samme. “Isejuhtimistehnoloogia potentsiaal on väga suur. Isejuhtivaid väikebusse saaks näiteks edukalt kasutada hajaasustusega piirkondades, et aidata liikumisvaegusega inimesi,” selgitas ta. Tehnoloogia eelistest rääkides tõi Konsa välja selle ohutuse: “90% liiklusõnnetustest põhjustab inimlik eksimus. Isejuhtimistehnoloogia on kindlasti üheks võtmetähtsusega lahenduseks liiklusohutuse tõstmisel.”

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi transpordi arengu ja investeeringute osakonna ekspert Johann Peetre rõhutas, et Eesti püüab kaasa aidata transpordi digitaliseerimisele ja uute, nutikamate transpordilahenduste kasutuselevõtule. “Eestis teame, et tehnoloogia tulevikusuundade ennustamiseks tuleb seda ise luua. Easymile isejuhtiv buss on esimene nähtav samm tulevikulahenduste suunas ning loodetavasti lisanduvad sellele ka teised isejuhtivad sõidukid nii teiste busside, isiklike sõiduautode ja taksodena nii linnas kui ka maal. Tahame, et Eesti oleks isejuhtivate sõidukite tehnoloogia varane omaksvõtja,” sõnas Peetre.

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium soovib lähiaastatel kasvatada nii Eesti riigi, ülikoolide kui ka ettevõtete kompetentsi isejuhtiva tehnoloogia valdkonnas, et olla valmis tehnoloogia laiemaks kasutuselevõtuks. Selleks soovitakse testida erinevate isejuhtivate sõidukite tootjate tehnoloogiat ja saada selgeks nende võimalused ja piirangud.

Isejuhtivad bussid tõi Prantsusmaalt kohale transpordiettevõte DSV ning busse hakkab opereerima mehitamata roomiksõidukite arendaja Milrem, kes koolitab busside esitlejaid ja tagab sõidukite tehnilise korrashoiu. Küberturvet tagab tarkvaraettevõte Guardtime. „Meie huvi oli, et ka Eestil oleks võimalik katsetada uusi ja põnevaid tehnoloogiad. Maailmas oleme juba blockchaini tehnoloogia kasutuselevõtuga esirinnas ja on hea meel seda ka Eestis tutvustada,“ sõnas Martin Ruubel Guardtime’ist, firmast, mis aitab Eesti riigil tagada andmete õigsust.

Projekti partnerite hulka kuulub ka Tallink, kes pakub linnarahvale võimalust sõita isejuhtiva Tallink Shuttlega ning projekti rahastamisele aitab kaasa Microsoft Eesti. Trassi ettevalmistuse eest vastutab Tallinna transpordiamet. „Tallinkile annab projekt võimaluse osa saada innovatsioonist transpordi valdkonnas. Nii nagu Megastar on juba muutnud arusaama laevaühendusest ja astunud uude põlvkonda, teevad seda linnatranspordis peagi ka iseliikuvad bussid. Tegemist on globaalse ja pöördumatu arengusuunaga,” märkis Tallink Grupp müügi- ja turundusdirektor Margus Hunt.

Alates selle aasta märtsist on Eesti teedel lubatud isejuhtivate autode testimine. Seda tingimusel, et autole on määratud isik, kes saab vajadusel kontrolli sõiduki üle endale võtta. Testimisõigus avalikel Eesti teedel kehtib isejuhtivatele sõidukitele, mida Rahvusvahelise Autoinseneride Ühingu klassifikatsiooni järgi liigitatakse tasemele SAE 2 või SAE 3.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1264702
Brasiilia reaal BRL 4,47 0.4925998
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051138
Filipiinide peeso PHP 60,31 0.6256361
Hiina jüaan CNY 7,87 0.6534193
Hongkongi dollar HKD 8,93 0.46781
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.49219
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.3580093
India ruupia INR 81,01 0.4924764
Indoneesia ruupia IDR 16598,74 0.8534306
Islandi kroon ISK 138,64 0
Jaapani jeen JPY 128,40 0.1091533
Kanada dollar CAD 1,52 0.3497196
LAV rand ZAR 16,16 0.3085557
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,27 0.4206773
Malaysia ringgit MYR 4,76 0.5403352
Mehhiko peeso MXN 23,17 0.5323441
Norra kroon NOK 9,70 0.3051524
Poola slott PLN 4,29 0.1002845
Rootsi kroon SEK 10,31 0.2352529
Rumeenia leu RON 4,64 0.125062
Singapuri dollar SGD 1,57 0.4684292
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.3356831
Šveitsi frank CHF 1,13 0.1952432
Taani kroon DKK 7,46 -0.0066984
Tai baht THB 37,49 0.3697061
Tšehhi kroon CZK 25,86 0.1045377
Türgi liir TRY 6,07 0.6879289
Ukraina grivna UAH 31,77 0.4921995
Ungari forint HUF 323,23 0.0990988
USA dollar USD 1,14 0.4568617
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.3566463
Valgevene rubla BYN 2,43 0.4915933
Vene rubla RUB 76,04 0.6705794

Valdkonna töökuulutused