Isejuhtivad bussid jõudsid Tallinna

Tallinnasse saabusid isejuhtivad bussid, mis hakkavad sõitma Viru väljaku ja Eesti Euroopa Liidu Nõukogu eesistumise sõlmpunktiks oleva Kultuurikatla vahel. Sõidud isejuhtivate bussidega on kõikidele huvilistele tasuta.

Easymile’i isejuhtivaid väikebusse saab Tallinna tänavatel sõitmas näha juba paari nädala pärast. Veel enne kui bussid saavad hakata peale võtma sõita soovijaid, tuleb sõiduvahenditel läbida Maanteeameti kontrollid, mis on eelduseks busside liiklusesse lubamisel. Isejuhtiva väikebussiga saavad Tallinna südalinnas Viru ringist Kultuurikatlani sõita kõik huvilised, bussi mahub korraga kuni kaheksa reisijat. Kõikide tehnoloogiahuviliste jaoks on bussis olemas ka esitleja, kes tutvustab uudset tehnoloogialahendust.

Eesti EL nõukogu eesistumise digilahenduste nõuniku Valdek Lauri sõnul areneb isejuhtivate sõidukite valdkond maailmas praegu väga kiiresti. “Eesistumine annab võimaluse tutvustada uusi tehnoloogiaid ning innustada arenduskeskusi, ettevõtjaid ja ametiasutusi koostööle. Projekti laiem idee on läbi käia isejuhtivate sõidukite linna toomisega kaasnev protsess alustades lubadest ja tootjate nõudmistest ning lõpetades inimeste vastuvõtu ja uue tehnoloogia tutvustamisega laiemale avalikkusele,” sõnas Laur.

Isejuhtimistehnoloogia kasutuselevõtt saab isejuhtivate sõidukite ekspertrühma juhi Pirko Konsa sõnul olema järk-järguline ja praegu teeb Eesti alles esimesi samme. “Isejuhtimistehnoloogia potentsiaal on väga suur. Isejuhtivaid väikebusse saaks näiteks edukalt kasutada hajaasustusega piirkondades, et aidata liikumisvaegusega inimesi,” selgitas ta. Tehnoloogia eelistest rääkides tõi Konsa välja selle ohutuse: “90% liiklusõnnetustest põhjustab inimlik eksimus. Isejuhtimistehnoloogia on kindlasti üheks võtmetähtsusega lahenduseks liiklusohutuse tõstmisel.”

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi transpordi arengu ja investeeringute osakonna ekspert Johann Peetre rõhutas, et Eesti püüab kaasa aidata transpordi digitaliseerimisele ja uute, nutikamate transpordilahenduste kasutuselevõtule. “Eestis teame, et tehnoloogia tulevikusuundade ennustamiseks tuleb seda ise luua. Easymile isejuhtiv buss on esimene nähtav samm tulevikulahenduste suunas ning loodetavasti lisanduvad sellele ka teised isejuhtivad sõidukid nii teiste busside, isiklike sõiduautode ja taksodena nii linnas kui ka maal. Tahame, et Eesti oleks isejuhtivate sõidukite tehnoloogia varane omaksvõtja,” sõnas Peetre.

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium soovib lähiaastatel kasvatada nii Eesti riigi, ülikoolide kui ka ettevõtete kompetentsi isejuhtiva tehnoloogia valdkonnas, et olla valmis tehnoloogia laiemaks kasutuselevõtuks. Selleks soovitakse testida erinevate isejuhtivate sõidukite tootjate tehnoloogiat ja saada selgeks nende võimalused ja piirangud.

Isejuhtivad bussid tõi Prantsusmaalt kohale transpordiettevõte DSV ning busse hakkab opereerima mehitamata roomiksõidukite arendaja Milrem, kes koolitab busside esitlejaid ja tagab sõidukite tehnilise korrashoiu. Küberturvet tagab tarkvaraettevõte Guardtime. „Meie huvi oli, et ka Eestil oleks võimalik katsetada uusi ja põnevaid tehnoloogiad. Maailmas oleme juba blockchaini tehnoloogia kasutuselevõtuga esirinnas ja on hea meel seda ka Eestis tutvustada,“ sõnas Martin Ruubel Guardtime’ist, firmast, mis aitab Eesti riigil tagada andmete õigsust.

Projekti partnerite hulka kuulub ka Tallink, kes pakub linnarahvale võimalust sõita isejuhtiva Tallink Shuttlega ning projekti rahastamisele aitab kaasa Microsoft Eesti. Trassi ettevalmistuse eest vastutab Tallinna transpordiamet. „Tallinkile annab projekt võimaluse osa saada innovatsioonist transpordi valdkonnas. Nii nagu Megastar on juba muutnud arusaama laevaühendusest ja astunud uude põlvkonda, teevad seda linnatranspordis peagi ka iseliikuvad bussid. Tegemist on globaalse ja pöördumatu arengusuunaga,” märkis Tallink Grupp müügi- ja turundusdirektor Margus Hunt.

Alates selle aasta märtsist on Eesti teedel lubatud isejuhtivate autode testimine. Seda tingimusel, et autole on määratud isik, kes saab vajadusel kontrolli sõiduki üle endale võtta. Testimisõigus avalikel Eesti teedel kehtib isejuhtivatele sõidukitele, mida Rahvusvahelise Autoinseneride Ühingu klassifikatsiooni järgi liigitatakse tasemele SAE 2 või SAE 3.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,53 0.325129
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,89 0.148876
Hiina jüaan CNY 7,84 0.072743
Hongkongi dollar HKD 9,53 0.047262
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.026919
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.021456
India ruupia INR 77,84 0.068905
Indoneesia ruupia IDR 16295,00 0.153657
Islandi kroon ISK 125,63 0.145084
Jaapani jeen JPY 135,72 0.073738
Kanada dollar CAD 1,52 0.162247
LAV rand ZAR 15,01 -0.046616
Lõuna-Korea vonn KRW 1303,20 0.323325
Malaysia ringgit MYR 4,83 0.296766
Mehhiko peeso MXN 22,91 0.492524
Norra kroon NOK 9,61 0.008222
Poola slott PLN 4,17 0.024003
Rootsi kroon SEK 9,81 0.026909
Rubla RUB 69,29 0.050541
Rumeenia leu RON 4,65 0.086128
Singapuri dollar SGD 1,62 0.08052
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.088514
Šveitsi frank CHF 1,18 -0.062041
Taani kroon DKK 7,45 -0.001343
Tai baht THB 38,98 0.128435
Tšehhi kroon CZK 25,37 0.003941
Türgi liir TRY 4,66 0.040809
Ukraina grivna UAH 35,08 0.068744
Ungari forint HUF 308,60 0.019446
USA dollar USD 1,22 0.043493
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.250035
Valgevene rubla BRL 3,93 0.068761
Valgevene rubla BYN 24679,00 0.068931

Valdkonna töökuulutused