DHL Freight laos prooviti 5Siga algust teha juba 2014. aastal, esimene vasikas läks aga aia taha. Mis kehvasti, see uuesti, mõtlesid DHLi juhid. Eelmise aasta juunis alustati 5Siga taas ja seekord õigest otsast – või vähemalt nii tundub neile nüüd, peaaegu aasta hiljem.
Täismahus saad Rait Elvaku intervjuud lugeda maikuu Logistikast (ilmub Äripäeva vahel).
DHLi kogemuslugu 5Si rakendamisest tule kuulama Laoseisu konverentsile juba 31. mail.
Vaata programmi ja registreeru kohe, sest soodushind kehtib veel vaid reedeni!
Elvaku sõnult võib nüüd laos ringi käies ikka aeg-ajalt juhtumisi silmanurgast näha, et kui paber või linditükk või midagi on maas, siis inimene kummardab ja korjab selle üles. „See on juba hea märk sellest, et inimesed on päriselt ka kaasas,“ naeratab Elvak avalalt ja rahulolevalt. „Me tegime korraliku eeltöö.“
Kui varem võis juhtuda, et paari-kolmetunnine tööseisak tekkis näiteks sellepärast, et printeri tahm sai otsa ja seega vastuvõttu teha ei saanud, siis nüüd niisuguseid asju enam ei juhtu. Olulisemad töövahendid on ikka ja alati varuga olemas.
Ta toob teisegi ilmeka näite: nimelt oli laotöötajatel ikka kombeks panna kirjaklamber tõstuki ääre peale. Kui pakk dokumente tuli sisse, oli see esimene ettejuhtuv koht, kuhu kirjaklamber käest ära panna. Kord kukkus aga seesama kirjaklamber nii õnnetult kuhugi tõstuki sisemusse, et üks mikroskeem sai kannatada. Tõstuk saadeti remonti, mis läks maksma 800 eurot. „800 eurot ühe kirjaklambri pärast, sest mul ei ole tegelikult kohta, kuhu seda panna!“ hüüatab Elvak. „Kõik sellised väikesed asjad tuleb läbi mõelda. Saatan ongi detailides,“ selgitab ta, rõhutades et tegemist on pideva protsessiga ja kellegi pihta näpuga näidata pole mõtet.
Muuta on vaja töötajate mõtlemist ja suhtumist oma töökohta. „Ei ole mõtet nii, et seisame kõik ümber laua ja vaatame pilti ja nendime fakti, et leidsime prügi.“
Mingeid linde ja liblikaid DHLi laos ringi ei lenda ja mahedat muusikat ei mängita, aga korda hoitakse Elvaku sõnul siiski tunduvalt paremini – ja see ongi nende visiitkaart. „Kui asjad on korras, siis on ka väga lihtne märgata neid asju, kui midagi ei ole korras. See jääb ka väga hästi silma,“ nendib ta.
Miks DHLi laos 5Si üldse juurutama hakati, kuidas inimesed pardale saadi ja mis esimene kord valesti läks, räägib Rait Elvak 31. mail konverentsil Laoseis 2017. Tule kuulama!
Programmi ja muu olulise info leiad siit.