Majanduskomisjon saatis Rail Balticu lepingu eelnõu esimesele lugemisele

Majanduskomisjoni esimees Aivar Kokk
Majanduskomisjoni esimees Aivar Kokk

Riigikogu majanduskomisjon otsustas saata Eesti, Läti ja Leedu valitsuste vahelise Rail Balticu raudteeühenduse arendamise kokkuleppe ratifitseerimise seaduse eelnõu Riigikogu täiskogu istungile esimesele lugemisele 17. mail.

Majanduskomisjoni esimehe Aivar Koka hinnangul on projekti esimeses etapis oluline valmis ehitada taristud, mis on Eesti riigile igal juhul vajalikud. „Tähtis on lõpetada Vanasadama ja lennujaama trammitee ühendus, ehitada välja Ülemiste transpordikeskus ja Pärnu raudteejaam ning ühendada Ülemiste transpordikeskus lennujaamaga,“ ütles Kokk ning lisas, et kiirete ühenduste saavutamiseks tuleb investeerida ka ülejäänud Eesti raudteevõrku.

Kokk märkis, et eelnõu esimese ja teise lugemise vahel on majanduskomisjonil kavas tutvuda õiguskantsleri ja Riigikontrolli arvamustega Rail Balticu lepingu kohta.

Kolme Balti riigi peaministrid allkirjastasid Rail Balticu raudteeühenduse arendamise kokkuleppe tänavu 31. jaanuaril. Kokkulepe jõustub, kui selle ratifitseerivad kolme Balti riigi parlamendid.

Eelnõu tutvustanud majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul ootas valitsus enne eelnõu Riigikokku saatmist ära Rail Balticu tasuvusanalüüsi, mille viis läbi konsultatsioonifirma Ernst & Young. Simsoni sõnul hakkas Läti parlament Rail Balticu lepingut arutama juba aprillis, Leedu parlament alustab arutelu maikuus.

Majanduskomisjoni aseesimehe Toomas Kivimägi sõnul näitas Ernst & Youngi äsja avaldatud tasuvusuuring üheselt, et Rail Baltic on majanduslikult ja finantsiliselt põhjendatud. „Uuring lükkas ümber müüdi hiigelsuurtest kohustustest osalevatele riikidele peale raudtee valmimist. Uuringu kohaselt vajab raudtee haldamine esimesel viiel aastal finantstuge summas 28,6 miljonit eurot kolme riigi peale kokku ehk hinnanguliselt 2 miljonit eurot aastas riigi kohta. Alates kuuendast aastast kaob vajadus lisarahastuse järele,“ ütles Kivimägi.

„Rail Baltic on ennekõike Euroopaga kiire ühenduse loomise projekt. On loomulik, et riigid võtavad endale sellega kohustusi nagu ka kõigi teiste suuremate infrastruktuuriprojektide rahastamisega,“ sõnas Kivimägi ning lisas, et kaudne kasu on aga sadu kordi suurem.

Rail Balticu (RB) raudteeühenduse arendamise kokkulepe fikseerib õiguslikult siduva dokumendina riikide kohustused, mis on vajalikud RB raudteeühenduse rajamiseks Balti riikide kaudu Kesk-Euroopasse. Kokkulepe määrab kindlaks RB üldised tehnilised parameetrid, marsruudi ja rajamise tähtaja. Kokkuleppes lepitakse kokku RB ehitamise eeltingimustes, nende täitjas, ühisettevõtte RB Rail AS rollis eeltingimuste täitmisel ning RB rajamises kuni täieliku kasutusvalmiduse saavutamiseni. Kokkulepe reguleerib ehitatava infrastruktuuri ja sellealuse maa omandiküsimusi ning ehitamise rahastamise tingimusi. Lepitakse kokku juurdepääsu tagamises RB infrastruktuurile ning antakse üldised suunised RB haldamiseks raudteeinfrastruktuuri-ettevõtja määramiseks.

Valitsuse algatatud Eesti Vabariigi valitsuse, Leedu Vabariigi valitsuse ja Läti Vabariigi valitsuse vahelise Rail Balticu / Rail Baltica raudteeühenduse arendamise kokkuleppe ratifitseerimise seaduse eelnõu menetlus toimub Riigikogu täiskogus kahel lugemisel. Muudatusettepanekute esitamise tähtaeg on 31. mail.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 -0.5185327
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.0981561
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0255676
Filipiinide peeso PHP 59,69 -0.5647741
Hiina jüaan CNY 7,85 -0.1234238
Hongkongi dollar HKD 8,86 0.0959855
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0458413
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.1486062
India ruupia INR 81,47 -0.3522419
Indoneesia ruupia IDR 16610,63 -0.6474716
Islandi kroon ISK 140,22 0.0142653
Jaapani jeen JPY 128,37 -0.0778392
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0334046
LAV rand ZAR 16,14 -0.760468
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,27 -0.192228
Malaysia ringgit MYR 4,74 -0.0337332
Mehhiko peeso MXN 23,00 -0.2999047
Norra kroon NOK 9,61 -0.1237379
Poola slott PLN 4,29 -0.1117084
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.1557663
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0021483
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.1282627
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.9196459
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0703544
Taani kroon DKK 7,46 -0.0040212
Tai baht THB 37,26 0.036243
Tšehhi kroon CZK 26,00 -0.0269127
Türgi liir TRY 6,14 -0.4003631
Ukraina grivna UAH 31,38 -0.2067345
Ungari forint HUF 322,24 0.0372532
USA dollar USD 1,13 0.0972763
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.1082577
Valgevene rubla BYN 2,40 -0.4395787
Vene rubla RUB 75,42 -0.5660265

Valdkonna töökuulutused