„Hiljuti avalikustatud Ernst & Youngi tasuvusanalüüs näitab, et võrreldes 2011. aasta AECOM-i uuringuga on Rail Balticu raudtee ehitamine muutunud palju kallimaks ning tasuvus on vähenenud,“ seisab fraktsiooni esitatud arupärimises.
Fraktsiooni esimehe Martin Helme sõnul on märkimisväärne, et olukorras, kus majanduslik kahjum on projekti sisse kirjutatud, püüab valitsus Rail Balticut Eesti rahvale maha müüa uue näitaja abil, milleks on niinimetatud sotsiaal-majandusliku tulu.
„Meie hinnangul on need väidetavad miljardid sotsiaal-majandusliku tulu laest võetud. Need ulmelised numbrid on mõeldud avalikkuse eksitamiseks, et näidata selgelt kahjumlikku projekti kõigele vaatamata tulusana,“ ütles Helme.
„Erinevad andmed ringlevad ka Euroopa Liidu rahastamise tegeliku määra kohta. Kas see on 85, 81 või 83%? Minister peaks selgitama ka seda, kust võetakse raha trassi ehituse jätkamiseks, kui EL-i poolne rahastus kahaneb.“