Autor: Heija-Liis Ristikivi • 25. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna Linnatranspordi AS esitles uusi linnaliinibusse - vaata galeriid!

Volvo hübriidbuss
Foto: Heija-Liis Ristikvi
TLT AS esitles 25. aprillil Vabaduse väljakul äsjasoetatud Volvo hübriidbusse ja MAN Euro 6 normidele vastavaid linnabusse.

TLT AS juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul on valdavas osas Euroopa linnadest võetud suund autoliikluse vähendamisele, investeerides ühistranspordi arengusse. „Autostumist pole võimalik ohjeldada üksnes piiranguid kehtestades, nagu näiteks ummikumaks ning linnasüdame autodele sulgemine. Oluline on parandada ühistransporditeenust, muutes selle inimestele kättesaadavamaks ning mugavamaks. Tallinn, oma tasuta sõiduga, on saavutanud viimaste aastatega ühistranspordi kasutajate arvu hüppelise kasvu, ent kui soovime ühissõidukeid eelistavate inimeste hulka veelgi suurendada, peame pöörama erilist tähelepanu sõidumugavusele. Meie bussipargile saabunud 20 moodsat hübriidi ja 30 linnabussi annavad selleks olulise panuse,“ lisas Tamm.

Kirjeldamaks TLT AS bussiveeremi tänast olukorda, ütles Tamm: „Võtsime esimestena Eesti ühistranspordiettevõtteist kasutusele hübriidid. 44 sõidukiga kuulume 10 hübriidirohkema Euroopa linna hulka. Enam kui pooled meie bussidest vastavad Euro 5 ja -6 saastenormidele ning busside keskmine vanus langeb peale 50 uue hübriidi ja linnabussi saabumist 8,2 aastale. Seegi on muljetavaldav näitaja kogu Euroopa ulatuses.“

Bussiliiklusteenistuse direktor Andres Herkeli sõnul oli otsus vahetada vananenud trollid välja hübriidbusside vastu, kahtlemata õige - seda on näidanud 2016. aasta, mil hübriidbussid on sõitnud liinidel 42 ja 43 (Õismäele sõitnud trolliliinide 6 ja 7 asemel). Diiselhübriidbusside kilomeetrihind on 10% odavam harilikest diiselbussidest ning 20% odavam trollidest, selgitas ta. Kütust kulub hübriidile Tallinnas keskeltläbi 25% vähem kui tavabussile. Hetkel on hübriidbusside osakaal Tallinna linnatranspordis 7% ja Herkeli sõnul teevad need ära 12% töö. Samuti on Tallinna linnaisad rahul Volvo hübriidbusside töökindlusega: eelmisel aastal tuli diiselhübriidbusse asendada vaid 1,5% sõitudest, mis on bussiliiklusteenistuse direktori sõnul suurepärane tulemus.

TLT ostis 20 Volvo 7900 hübriidbussi ning 30 MAN linnabussi, millest 20 on 12 m pikkused kaheteljelised ja kolme uksega bussid ning 10 on 18,5 m pikkused kolmeteljelised ja nelja uksega liigendbussid. Vabaduse väljakule rivistati üles kokku 15 bussi, igast liigist 5.

Soetatud busside mahutavus on järgmine: Volvo 7900 hübriid, kaheteljeline, kolme uksega, 34- iste- ja 50 seisukohta; MAN Lion´s City GL (liigendbuss), 44 iste- ja 122 seisukohta; MAN Lion`s City LE, 29 iste- ja 55 seisukohta.

Uued bussid lähevad liinile 1.maist. Volvo hübriidid hakkavad sõitma 72. liini, mis asendab 9.liini trolle.

Foto: Heija-Liis Ristikivi
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077