Rail Balticu vastased ei jäta jonni

Rail Balticu kavand
Rail Balticu kavand

Täna kell 12 arutab Riigikogu majanduskomisjon valitsusele enne Rail Balticu leppe allkirjastamist üle antud 3194 allkirjaga petitsiooni. Avalikult Rail Balticust juhatuse liige Priit Humal tutvustab enda sõnul majanduskomisjonile esimest korda RB rahastuslepinguid, mida MKM olevat seni hoidnud kalevi all.

MKM Rail Balticu projekti koordinaator Kristjan Kaunissaare vaidleb süüdistustele vastu: "Priit Humal ja MTÜ Avalikult Rail Balticust on ka varem esitanud väiteid, mis ei vasta tegelikkusele. Näiteks väite, et Rail Balticu projektiks eraldatud Euroopa Liidu toetusi on võimalik kasutada millekski muuks, on Euroopa Komisjon üheselt ümber lükanud."

„Rail Balticu rahastamiseks Euroopa ühendamise rahastust sõlmitud lepinguid on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium seni varjanud. Nüüd on lepingutest selgunud, et Lätile käesolevale eelarveperioodil eraldatud rahast ei piisa raudtee ehituse lõpetamiseks isegi Riia linnas. Lepingutest selgub, et lätlased ei plaani raudtee projekteerimist Riiast Eesti suunas enne järgmise eelarveperioodi rahastust, mis avaneks aastal 2022. Sellise ajagraafikuga pole riikidevahelises lepingus sätestatud tähtajaks 2025 raudtee valmimine isegi teoreetiliselt võimalik,“ väidab Priit Humal kodanikuühendusest Avalikult Rail Balticust.

Lepingus polevat kodanikuühenduse sõnul sätestatud ka raha tagasimaksmise kohtustust, juhul kui Läti Rail Balticu projektiga Riiast kaugemale ei jõua. Ka riikidevaheline leping ei kohusta Lätit raudteed EK rahastuseta Eestini ehitama.

MKM Rail Balticu projekti koordinaator Kristjan Kaunissaare lükkab süüdistused ümber: „Priit Humala ja MTÜ Avalikult Rail Balticust esitatud spekulatsioonid RB valmimistähtaegade osas ei ole põhjendatud. Projekti arendajad ning Euroopa Komisjon lähtuvad jätkuvalt RB valmimistähtajast aastal 2025."

Ta selgitab: "Asjaolu, et Läti on CEF esimesest kahest taotlusvoorust küsinud Euroopa Komisjonilt vahendeid esmalt Riias ja selle ümbruses tehtavateks ehitustöödeks, on teada fakt. Läti on varem ka selgitanud oma taotluste sisu, plaanitavaid töid ja ka seda, et kolm Balti riiki plaanivad ehituse samal ajal ehk 2025. aastal lõpetada. 2017. aasta alguses esitasid Balti riigid ühisettevõtte RB Rail AS kaudu Euroopa Komisjonile rahastustaotluse (nn CEF III taotlusvooru), millega taotletakse Lätis kulgeva RB osas raha raudtee tehnilise projekti koostamiseks nii põhja kui lõuna suunas. Seega on RB arendamine kolmes Balti riigis minemas vastavalt kokkulepitud plaanidele.

Lätiga seonduvate tegevuste peamine rõhk on hetkel tõepoolest Riia keskvaksali ning lennujaama ühendamisel, mis on kogu RB-d arvesse võttes keerulisim ja aeganõudvaim objekt. Läti liigub tegevustega graafikus, mis tähendab, et projekteerimis-ehitushange sellel lõigul käivitatakse 2018. aasta alguses, projekteerimine lõpeb 2019. aastal ning ehituse valmimise tähtaeg on 2022. aasta.

Lätis ning Leedus on RB trass täielikult paigas vastavalt juba 2016. aasta augustist ning 2017. aasta jaanuarist. Lätis on hetkel käimas RB planeeringu kohase eelprojekti täpsustamine peatrassi (ehk Eesti ja Leedu suunas), misjärel alustatakse tehnilise projekteerimisega. Kogu trassi tehnilise projekteerimine algus Lätis on kavandatud 2018. aastasse, kestusega 2020. aasta lõpuni."

RB leppe allkirjastamise vastane pöördumine on suunatud Jüri Ratasele, kellega kohtumist petitsiooni üleandjad seni ootavad.

Ühtlasi annavad kodanikuühendused teada, et kuna valitsus pole nende seisukohti ära kuulanud ega arvestanud, toimub 22. aprillil kell 12-15 Tallinnas Vabaduse väljakul meeleavaldus, kus nõutakse praegusel kujul Rail Balticu lepingu ratifitseerimise tühistamist.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.010701
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,22 0.190345
Hiina jüaan CNY 7,75 0.15898
Hongkongi dollar HKD 9,68 -0.019629
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.129373
Iisraeli seekel ILS 4,33 -0.161409
India ruupia INR 80,69 0.27849
Indoneesia ruupia IDR 16990,00 0.188701
Islandi kroon ISK 121,77 0.141447
Jaapani jeen JPY 132,26 -0.075554
Kanada dollar CAD 1,56 -0.010287
LAV rand ZAR 14,88 -0.110738
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,40 0.227203
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.236159
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.191446
Norra kroon NOK 9,60 0.174817
Poola slott PLN 4,16 -0.11516
Rootsi kroon SEK 10,42 -0.284244
Rubla RUB 76,76 0.22326
Rumeenia leu RON 4,66 0.002145
Singapuri dollar SGD 1,62 0.012361
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.046191
Šveitsi frank CHF 1,19 0.098614
Taani kroon DKK 7,45 -0.003894
Tai baht THB 38,51 0.260348
Tšehhi kroon CZK 25,29 -0.035568
Türgi liir TRY 5,06 0.203875
Ukraina grivna UAH 32,31 -0.250366
Ungari forint HUF 310,51 -0.041849
USA dollar USD 1,23 -0.014597
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.051279
Valgevene rubla BRL 4,22 -0.026041
Valgevene rubla BYN 24224,00 0.231711

Valdkonna töökuulutused

Post11 otsib LAOJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

23. aprill 2018

Greencarrier otsib LENNUTRANSPORDITEENUSTE JUHTI

M-Partner HR OÜ

29. aprill 2018

Ball Transport otsib VEOKORRALDAJAT

M-Partner HR OÜ

19. mai 2018