Rail Balticu vastased ei jäta jonni

Rail Balticu kavand
Rail Balticu kavand

Täna kell 12 arutab Riigikogu majanduskomisjon valitsusele enne Rail Balticu leppe allkirjastamist üle antud 3194 allkirjaga petitsiooni. Avalikult Rail Balticust juhatuse liige Priit Humal tutvustab enda sõnul majanduskomisjonile esimest korda RB rahastuslepinguid, mida MKM olevat seni hoidnud kalevi all.

MKM Rail Balticu projekti koordinaator Kristjan Kaunissaare vaidleb süüdistustele vastu: "Priit Humal ja MTÜ Avalikult Rail Balticust on ka varem esitanud väiteid, mis ei vasta tegelikkusele. Näiteks väite, et Rail Balticu projektiks eraldatud Euroopa Liidu toetusi on võimalik kasutada millekski muuks, on Euroopa Komisjon üheselt ümber lükanud."

„Rail Balticu rahastamiseks Euroopa ühendamise rahastust sõlmitud lepinguid on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium seni varjanud. Nüüd on lepingutest selgunud, et Lätile käesolevale eelarveperioodil eraldatud rahast ei piisa raudtee ehituse lõpetamiseks isegi Riia linnas. Lepingutest selgub, et lätlased ei plaani raudtee projekteerimist Riiast Eesti suunas enne järgmise eelarveperioodi rahastust, mis avaneks aastal 2022. Sellise ajagraafikuga pole riikidevahelises lepingus sätestatud tähtajaks 2025 raudtee valmimine isegi teoreetiliselt võimalik,“ väidab Priit Humal kodanikuühendusest Avalikult Rail Balticust.

Lepingus polevat kodanikuühenduse sõnul sätestatud ka raha tagasimaksmise kohtustust, juhul kui Läti Rail Balticu projektiga Riiast kaugemale ei jõua. Ka riikidevaheline leping ei kohusta Lätit raudteed EK rahastuseta Eestini ehitama.

MKM Rail Balticu projekti koordinaator Kristjan Kaunissaare lükkab süüdistused ümber: „Priit Humala ja MTÜ Avalikult Rail Balticust esitatud spekulatsioonid RB valmimistähtaegade osas ei ole põhjendatud. Projekti arendajad ning Euroopa Komisjon lähtuvad jätkuvalt RB valmimistähtajast aastal 2025."

Ta selgitab: "Asjaolu, et Läti on CEF esimesest kahest taotlusvoorust küsinud Euroopa Komisjonilt vahendeid esmalt Riias ja selle ümbruses tehtavateks ehitustöödeks, on teada fakt. Läti on varem ka selgitanud oma taotluste sisu, plaanitavaid töid ja ka seda, et kolm Balti riiki plaanivad ehituse samal ajal ehk 2025. aastal lõpetada. 2017. aasta alguses esitasid Balti riigid ühisettevõtte RB Rail AS kaudu Euroopa Komisjonile rahastustaotluse (nn CEF III taotlusvooru), millega taotletakse Lätis kulgeva RB osas raha raudtee tehnilise projekti koostamiseks nii põhja kui lõuna suunas. Seega on RB arendamine kolmes Balti riigis minemas vastavalt kokkulepitud plaanidele.

Lätiga seonduvate tegevuste peamine rõhk on hetkel tõepoolest Riia keskvaksali ning lennujaama ühendamisel, mis on kogu RB-d arvesse võttes keerulisim ja aeganõudvaim objekt. Läti liigub tegevustega graafikus, mis tähendab, et projekteerimis-ehitushange sellel lõigul käivitatakse 2018. aasta alguses, projekteerimine lõpeb 2019. aastal ning ehituse valmimise tähtaeg on 2022. aasta.

Lätis ning Leedus on RB trass täielikult paigas vastavalt juba 2016. aasta augustist ning 2017. aasta jaanuarist. Lätis on hetkel käimas RB planeeringu kohase eelprojekti täpsustamine peatrassi (ehk Eesti ja Leedu suunas), misjärel alustatakse tehnilise projekteerimisega. Kogu trassi tehnilise projekteerimine algus Lätis on kavandatud 2018. aastasse, kestusega 2020. aasta lõpuni."

RB leppe allkirjastamise vastane pöördumine on suunatud Jüri Ratasele, kellega kohtumist petitsiooni üleandjad seni ootavad.

Ühtlasi annavad kodanikuühendused teada, et kuna valitsus pole nende seisukohti ära kuulanud ega arvestanud, toimub 22. aprillil kell 12-15 Tallinnas Vabaduse väljakul meeleavaldus, kus nõutakse praegusel kujul Rail Balticu lepingu ratifitseerimise tühistamist.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,60 0.5397941
Brasiilia reaal BRL 4,29 0.0350116
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102286
Filipiinide peeso PHP 60,05 0.2453926
Hiina jüaan CNY 7,73 -0.0064711
Hongkongi dollar HKD 8,93 0.0504055
Horvaatia kuna HRK 7,44 0.0565162
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.0263183
India ruupia INR 81,11 0.1333284
Indoneesia ruupia IDR 16108,36 -0.1412795
Islandi kroon ISK 136,80 -0.0146177
Jaapani jeen JPY 124,72 0.0080186
Kanada dollar CAD 1,52 0.0988207
LAV rand ZAR 15,75 0.216307
Lõuna-Korea vonn KRW 1286,28 0.43021
Malaysia ringgit MYR 4,71 0.0595036
Mehhiko peeso MXN 21,70 0.2286638
Norra kroon NOK 9,75 0.0708077
Poola slott PLN 4,29 0.0443221
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0253426
Rumeenia leu RON 4,76 -0.0839666
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0452723
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0229727
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0088363
Taani kroon DKK 7,47 -0.0013395
Tai baht THB 36,11 0.1614344
Tšehhi kroon CZK 25,69 -0.0350263
Türgi liir TRY 6,02 0.1447274
Ukraina grivna UAH 31,62 0.0351152
Ungari forint HUF 317,90 0.0251715
USA dollar USD 1,14 0.0527333
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.2267303
Valgevene rubla BYN 2,45 0.0491018
Vene rubla RUB 75,24 0.0670303

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019