Autor: Harro Puusild • 14. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Autovedajad soovivad teiste riikide haagistele maksuvabastust

Autovedajad soovivad välisriikide haagistele maksuvabastust.
Foto: Andras Kralla
Eesti Kaubandus-Tööstuskoda ja Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA) soovivad muuta raskeveokite maksustamise aluseid nii, et veoautot ei maksustataks autorongina juhul, kui autorongi koosseisus olevate haagistega tehakse vedusid üksnes välismaal ja haagised kuuluvad välisriigi ettevõttele.

Kaubanduskoda ja ERAA esitasid rahandusministeeriumile ettepaneku muuta raskeveokite maksustamise aluseid nii, et veoautot ei maksustataks autorongina juhul, kui autorongi koosseisus olevate haagistega tehakse vedusid üksnes välismaal, haagised kuuluvad välisriigi ettevõttele ja on ka välisriigi registris. 

Raskeveokimaksu seaduse kohaselt on raskeveokimaksuga maksustatav veoautost ja ühest või enamast haagisest koostatud 12-tonnise või suurema registri- või täismassiga autorong, mille veoauto on registreeritud liiklusregistris.

Maksu- ja tolliamet on selgitanud, et autorong, mille veoauto on registreeritud Eesti liiklusregistris aga haagised mujal Euroopa Liidu liikmesriigis, kuulub maksustamisele Eestis. Seda ka siis, kui vedusid teostatakse teistes liikmesriikides ja teises liikmesriigis registreeritud haagisega. Lisaks on maksu- ja tolliamet rõhutanud, et raskeveokimaks on puhtalt registripõhine maks ega sõltu sellest, millises Euroopa Liidu liikmesriigis vedusid teostatakse, kirjutavad koja peadirektor Mait Palts ja ERAA peasekretär Toivo Kuldkepp.

Kaubanduskoda ja ERAA on seisukohal, et selline seaduse tõlgendus ei ole kooskõlas seaduse mõttega ning muudab küsitavaks maksu põhjendatuse. Raskeveokimaksu seaduse järgi seisneb raskeveoki maksu mõte ja eesmärk selles, et koos teiste maanteetranspordi maksustamise süsteemi kuuluvate maksudega peab see aitama katta teede ja tänavate korrashoiuks, arenguks, liikluse korraldamiseks ja järelevalveks tehtavaid kulutusi.

„Raskeveokimaksu seadus loeb maksu subjektiks autorongi, mis koosneb veoautost ja ühest või enamast haagisest. Liiklusregistris peab autorongi puhul olema registreeritud üksnes veoauto ning autorongi kuuluva haagise registrijärgne riik ei ole maksustamise seisukohalt oluline. See aga tähendab, et praktikas maksustatakse Eestis registreeritud veoauto autorongina ka siis, kui sellega veetakse välisriigis sellist haagist, mis kuulub välismaa ettevõtjale ning on juba välisriigi registrisse kantud ja seeläbi tõenäoliselt ka välisriigis maksustatud. Sellise veoauto maksustamine Eestis autorongina tähendaks, et sisuliselt tasub ettevõtja raskeveokimaksu haagise eest, mis on registreeritud välismaal, mis ei asu Eestis ja millega Eesti territooriumil ei sõideta,“ selgitavad Palts ja Kuldkepp.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077