Autor: Harro Puusild • 31. märts 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Laevafirma DFDS Eesti-Rootsi liini veomaht kasvas mullu 12%

DFDSi parvlaev Liverpool Seaways läbis aasta alguses põhjaliku uuenduskuuri ja teenindab alates veebruarist Eesti-Rootsi liini.
Foto: DFDS
Meretranspordi- ja logistikaettevõtte DFDS Paldiski-Kapellskäri laevaliini kaubaveo maht kasvas 2016. aastal 12%.

DFDSi kõikide Läänemere liinide käive kasvas mullu kokku 8% võrra 1,35 miljardi Taani kroonini ja ärikasum EBIT 363 miljoni kroonini, selgub majandustulemuste raportist. Kaubaveo maht kasvas Läänemerel 15,5% võrra enam kui 4 miljoni liinimeetrini. Reisijate arv kasvas samas regioonis mullu 7% 373 000 reisijani.

Eelmises lõigus mainitud veomahus pole siiski arvesse võetud möödunud aasta 1. oktoobrist üle võetud Paldiski-Hanko (Soome) laevaliini mõjusid. Neid arvestades kasvas regiooni käive tervikuna 11% ja reisijate arv 4%.

80% müügitulust tuleb kaubaveolt, 20% reisijatelt

38 miljonit liinimeetrit sõidukeid veeti mullu DFDSi laevadega

7 miljonit reisijat kasutas mullu DFDSi laevu

9 laevaga opereerib ettevõte Läänemere laevaliine, 2 laeva on ro-ro- ja 7 ropax-laevad.

Eesti-Rootsi liin näitas kasvu

Majandustulemuste raportist selgub veel, et kasvu näitas ka Paldiski-Kapellskäri laevaliin ja kasvu taga on eeskätt Eesti turg ja siit väljaminev kaup. DFDSi Eesti üksuse liinidirektor Peeter Ojasaar ütles Logistikauudistele, et Eesti-Rootsi liini veomaht kasvas 2015. aastaga võrreldes 12% ning kogu Eesti ja Rootsi ro-ro-kaupade koridor 9%.

„2016. aasta oli DFDSi ja Paldiski-Kapellskäri liini ajaloo parim aasta. Mahtude kasvu stimuleeris Rootsi kinnisvaraturu suur nõudlus elamute ning äri- ja ühiskondlike hoonete järele, mis omakorda tekitas suure vajaduse ehitusmaterjalide järele,“ selgitas Ojasaar kasvu tagamaid. Ta lisas, et Eestist viidigi mullu Rootsi lisaks elektroonikatoodetele kõige enam just betoonelemente, moodulmajade detaile, metall- ja puitkonstruktsioone ning vineeri- ja puitlaastplaate.

Mullu 1. septembril sõlmis DFDS lepingu Eesti ettevõtte Navirail OÜ-ga. Lepinguga omandas DFDS õiguse opereerida sama aasta oktoobrist Paldiski-Hanko liini. Ühtlasi hõlmas leping Naviraili parvlaeva Sailor prahtimist koos meeskonnaga DFDS-ile. Lepingu kestvus on neli aastat. 

„Paldiski-Hanko liini ülevõtmine kulges edukalt ja praeguseks oleme selle liiniga tööd teinud kokku kuus kuud. Põhjapanevaid järeldusi on veel vara teha, kuid üldjoontes oleme püstitatud eesmärkide saavutamise graafikus,“ märkis Ojasaar.

Ojasaare sõnul tähendas Paldiski-Hanko liini ülevõtmine DFDSi jaoks ennekõike seda, et liinivõrgustikku õnnestus lisada „link“, mida varem ei olnud.

Ettevõtte Läänemere liinide hulka arvestatakse:

• Fredericia/Copenhagen-Klaipeda

• Karlshamn-Klaipeda

• Kiel-Klaipeda

• Kiel-St. Petersburg/Ust Luga

• Kapellskär-Paldiski

• Paldiski-Hanko

Eesmärk kasvatada turuosa

Peeter Ojasaare sõnul on ettevõtte ootused 2017. aastal pigem mõõdukad kui liigaoptimistlikud, sest konkurentsiolukord Läänemerel on muutunud. Riia-Stockholmi liinile lisandus teine laev, Ventspils/Liepaja-Nynashamni liinile lisati väljumisi, samuti on tasakaalust väljas Baltikumi ja Rootsi kaubavahetuse eksport ja import ning vähem tähtis pole Eesti kütuseaktsiisi kergitamisest tingitud kütusehinna märkimisväärne erinevus Balti riikide lõikes, loetles Ojasaar põhjuseid. Ta lisas, et kütusehinna erinevus teeb Eesti vedajatele Läti või Leedu kaudu Skandinaaviasse suundumise märksa atraktiivsemaks. 

Veel ütles Ojasaar, et ettevõte seab 2017. aasta eesmärgiks siiski turuosa suurendamise. „Eesmärgiks on kasvatada DFDSi Eesti-Rootsi koridori turuosa, milleks 2016. aastal oli 53%,“ sõnas ta. Ojasaar lisas, et turuosa suurendamiseks on DFDS lisanud nii Rootsi kui Soome suunale ühe lisaväljumise ning ühtlasi on ettevõte teel ka toodete ja teenuste digitaliseerimise poole, mille tulemusel peaks kiirenema infovahetus.

Grupi käive kasvas 2%

Läänemere kaubaveomahtudele avaldas mullu suurt mõju ka Poola ja Venemaa teekasutuslubade vaidlus, mis suunas vedajaid maanteedelt merele. Saksamaad ja Leedut ühendava liini mahtusid kergitasid suurema laeva kasutusele võtmine ja üks lisaväljumine nädalas mõlemast sadamast. Tulenevalt turunõudlusest võttis DFDS 2016. aasta teises kvartalis Leedu ja Rootsi liinil kasutusele ka kolmanda laeva.

Kokku kasvas DFDS Group müügitulu mullu 2,4% 13,79 miljardi Taani kroonini. Kulumieelne ärikasum (EBITDA) kasvas 27% 2,6 miljardi kroonini.

DFDS on Põhjamaade meretranspordi- ja logistikaettevõte, mis opereerib 55 laevaga 25 liinil nii Lääne- kui ka Põhjamerel. DFDSi Eesti tütarfirma teenindab Paldiski-Kapellskäri liini parvlaevaga Liverpool Seaways ja Paldiski-Hanko kauba- ja reisijateveo laevaliini parvlaevaga Sailor.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077