Laevafirma DFDS Eesti-Rootsi liini veomaht kasvas mullu 12%

DFDSi parvlaev Liverpool Seaways läbis aasta alguses põhjaliku uuenduskuuri ja teenindab alates veebruarist Eesti-Rootsi liini.
DFDSi parvlaev Liverpool Seaways läbis aasta alguses põhjaliku uuenduskuuri ja...

Meretranspordi- ja logistikaettevõtte DFDS Paldiski-Kapellskäri laevaliini kaubaveo maht kasvas 2016. aastal 12%.

DFDSi kõikide Läänemere liinide käive kasvas mullu kokku 8% võrra 1,35 miljardi Taani kroonini ja ärikasum EBIT 363 miljoni kroonini, selgub majandustulemuste raportist. Kaubaveo maht kasvas Läänemerel 15,5% võrra enam kui 4 miljoni liinimeetrini. Reisijate arv kasvas samas regioonis mullu 7% 373 000 reisijani.

Eelmises lõigus mainitud veomahus pole siiski arvesse võetud möödunud aasta 1. oktoobrist üle võetud Paldiski-Hanko (Soome) laevaliini mõjusid. Neid arvestades kasvas regiooni käive tervikuna 11% ja reisijate arv 4%.

Eesti-Rootsi liin näitas kasvu

Majandustulemuste raportist selgub veel, et kasvu näitas ka Paldiski-Kapellskäri laevaliin ja kasvu taga on eeskätt Eesti turg ja siit väljaminev kaup. DFDSi Eesti üksuse liinidirektor Peeter Ojasaar ütles Logistikauudistele, et Eesti-Rootsi liini veomaht kasvas 2015. aastaga võrreldes 12% ning kogu Eesti ja Rootsi ro-ro-kaupade koridor 9%.

„2016. aasta oli DFDSi ja Paldiski-Kapellskäri liini ajaloo parim aasta. Mahtude kasvu stimuleeris Rootsi kinnisvaraturu suur nõudlus elamute ning äri- ja ühiskondlike hoonete järele, mis omakorda tekitas suure vajaduse ehitusmaterjalide järele,“ selgitas Ojasaar kasvu tagamaid. Ta lisas, et Eestist viidigi mullu Rootsi lisaks elektroonikatoodetele kõige enam just betoonelemente, moodulmajade detaile, metall- ja puitkonstruktsioone ning vineeri- ja puitlaastplaate.

Mullu 1. septembril sõlmis DFDS lepingu Eesti ettevõtte Navirail OÜ-ga. Lepinguga omandas DFDS õiguse opereerida sama aasta oktoobrist Paldiski-Hanko liini. Ühtlasi hõlmas leping Naviraili parvlaeva Sailor prahtimist koos meeskonnaga DFDS-ile. Lepingu kestvus on neli aastat. 

„Paldiski-Hanko liini ülevõtmine kulges edukalt ja praeguseks oleme selle liiniga tööd teinud kokku kuus kuud. Põhjapanevaid järeldusi on veel vara teha, kuid üldjoontes oleme püstitatud eesmärkide saavutamise graafikus,“ märkis Ojasaar.

Ojasaare sõnul tähendas Paldiski-Hanko liini ülevõtmine DFDSi jaoks ennekõike seda, et liinivõrgustikku õnnestus lisada „link“, mida varem ei olnud.

Eesmärk kasvatada turuosa

Peeter Ojasaare sõnul on ettevõtte ootused 2017. aastal pigem mõõdukad kui liigaoptimistlikud, sest konkurentsiolukord Läänemerel on muutunud. Riia-Stockholmi liinile lisandus teine laev, Ventspils/Liepaja-Nynashamni liinile lisati väljumisi, samuti on tasakaalust väljas Baltikumi ja Rootsi kaubavahetuse eksport ja import ning vähem tähtis pole Eesti kütuseaktsiisi kergitamisest tingitud kütusehinna märkimisväärne erinevus Balti riikide lõikes, loetles Ojasaar põhjuseid. Ta lisas, et kütusehinna erinevus teeb Eesti vedajatele Läti või Leedu kaudu Skandinaaviasse suundumise märksa atraktiivsemaks. 

Veel ütles Ojasaar, et ettevõte seab 2017. aasta eesmärgiks siiski turuosa suurendamise. „Eesmärgiks on kasvatada DFDSi Eesti-Rootsi koridori turuosa, milleks 2016. aastal oli 53%,“ sõnas ta. Ojasaar lisas, et turuosa suurendamiseks on DFDS lisanud nii Rootsi kui Soome suunale ühe lisaväljumise ning ühtlasi on ettevõte teel ka toodete ja teenuste digitaliseerimise poole, mille tulemusel peaks kiirenema infovahetus.

Grupi käive kasvas 2%

Läänemere kaubaveomahtudele avaldas mullu suurt mõju ka Poola ja Venemaa teekasutuslubade vaidlus, mis suunas vedajaid maanteedelt merele. Saksamaad ja Leedut ühendava liini mahtusid kergitasid suurema laeva kasutusele võtmine ja üks lisaväljumine nädalas mõlemast sadamast. Tulenevalt turunõudlusest võttis DFDS 2016. aasta teises kvartalis Leedu ja Rootsi liinil kasutusele ka kolmanda laeva.

Kokku kasvas DFDS Group müügitulu mullu 2,4% 13,79 miljardi Taani kroonini. Kulumieelne ärikasum (EBITDA) kasvas 27% 2,6 miljardi kroonini.

DFDS on Põhjamaade meretranspordi- ja logistikaettevõte, mis opereerib 55 laevaga 25 liinil nii Lääne- kui ka Põhjamerel. DFDSi Eesti tütarfirma teenindab Paldiski-Kapellskäri liini parvlaevaga Liverpool Seaways ja Paldiski-Hanko kauba- ja reisijateveo laevaliini parvlaevaga Sailor.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.2258044
Brasiilia reaal BRL 4,33 -0.0184664
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102312
Filipiinide peeso PHP 59,86 -0.1584442
Hiina jüaan CNY 7,71 -0.315588
Hongkongi dollar HKD 8,91 -0.0056115
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.1441369
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.1053413
India ruupia INR 81,02 0.109977
Indoneesia ruupia IDR 16097,13 -0.2638831
Islandi kroon ISK 137,02 0.0145985
Jaapani jeen JPY 124,50 0.2334756
Kanada dollar CAD 1,51 -0.2571711
LAV rand ZAR 15,73 -0.7850283
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,05 -0.3332477
Malaysia ringgit MYR 4,70 0.1023258
Mehhiko peeso MXN 21,69 -0.3596494
Norra kroon NOK 9,76 -0.0890727
Poola slott PLN 4,29 0.0256745
Rootsi kroon SEK 10,25 0.0429323
Rumeenia leu RON 4,75 -0.1931231
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.0259051
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.2966343
Šveitsi frank CHF 1,13 0.1412928
Taani kroon DKK 7,47 0.0053583
Tai baht THB 36,06 -0.0806443
Tšehhi kroon CZK 25,65 0.1131796
Türgi liir TRY 6,04 -0.3250181
Ukraina grivna UAH 31,66 0.5124509
Ungari forint HUF 318,05 0.0534793
USA dollar USD 1,14 -0.0176087
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.606457
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0859177
Vene rubla RUB 75,12 -0.5183419

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019