Laevafirma DFDS Eesti-Rootsi liini veomaht kasvas mullu 12%

DFDSi parvlaev Liverpool Seaways läbis aasta alguses põhjaliku uuenduskuuri ja teenindab alates veebruarist Eesti-Rootsi liini.
DFDSi parvlaev Liverpool Seaways läbis aasta alguses põhjaliku uuenduskuuri ja...

Meretranspordi- ja logistikaettevõtte DFDS Paldiski-Kapellskäri laevaliini kaubaveo maht kasvas 2016. aastal 12%.

DFDSi kõikide Läänemere liinide käive kasvas mullu kokku 8% võrra 1,35 miljardi Taani kroonini ja ärikasum EBIT 363 miljoni kroonini, selgub majandustulemuste raportist. Kaubaveo maht kasvas Läänemerel 15,5% võrra enam kui 4 miljoni liinimeetrini. Reisijate arv kasvas samas regioonis mullu 7% 373 000 reisijani.

Eelmises lõigus mainitud veomahus pole siiski arvesse võetud möödunud aasta 1. oktoobrist üle võetud Paldiski-Hanko (Soome) laevaliini mõjusid. Neid arvestades kasvas regiooni käive tervikuna 11% ja reisijate arv 4%.

Eesti-Rootsi liin näitas kasvu

Majandustulemuste raportist selgub veel, et kasvu näitas ka Paldiski-Kapellskäri laevaliin ja kasvu taga on eeskätt Eesti turg ja siit väljaminev kaup. DFDSi Eesti üksuse liinidirektor Peeter Ojasaar ütles Logistikauudistele, et Eesti-Rootsi liini veomaht kasvas 2015. aastaga võrreldes 12% ning kogu Eesti ja Rootsi ro-ro-kaupade koridor 9%.

„2016. aasta oli DFDSi ja Paldiski-Kapellskäri liini ajaloo parim aasta. Mahtude kasvu stimuleeris Rootsi kinnisvaraturu suur nõudlus elamute ning äri- ja ühiskondlike hoonete järele, mis omakorda tekitas suure vajaduse ehitusmaterjalide järele,“ selgitas Ojasaar kasvu tagamaid. Ta lisas, et Eestist viidigi mullu Rootsi lisaks elektroonikatoodetele kõige enam just betoonelemente, moodulmajade detaile, metall- ja puitkonstruktsioone ning vineeri- ja puitlaastplaate.

Mullu 1. septembril sõlmis DFDS lepingu Eesti ettevõtte Navirail OÜ-ga. Lepinguga omandas DFDS õiguse opereerida sama aasta oktoobrist Paldiski-Hanko liini. Ühtlasi hõlmas leping Naviraili parvlaeva Sailor prahtimist koos meeskonnaga DFDS-ile. Lepingu kestvus on neli aastat. 

„Paldiski-Hanko liini ülevõtmine kulges edukalt ja praeguseks oleme selle liiniga tööd teinud kokku kuus kuud. Põhjapanevaid järeldusi on veel vara teha, kuid üldjoontes oleme püstitatud eesmärkide saavutamise graafikus,“ märkis Ojasaar.

Ojasaare sõnul tähendas Paldiski-Hanko liini ülevõtmine DFDSi jaoks ennekõike seda, et liinivõrgustikku õnnestus lisada „link“, mida varem ei olnud.

Eesmärk kasvatada turuosa

Peeter Ojasaare sõnul on ettevõtte ootused 2017. aastal pigem mõõdukad kui liigaoptimistlikud, sest konkurentsiolukord Läänemerel on muutunud. Riia-Stockholmi liinile lisandus teine laev, Ventspils/Liepaja-Nynashamni liinile lisati väljumisi, samuti on tasakaalust väljas Baltikumi ja Rootsi kaubavahetuse eksport ja import ning vähem tähtis pole Eesti kütuseaktsiisi kergitamisest tingitud kütusehinna märkimisväärne erinevus Balti riikide lõikes, loetles Ojasaar põhjuseid. Ta lisas, et kütusehinna erinevus teeb Eesti vedajatele Läti või Leedu kaudu Skandinaaviasse suundumise märksa atraktiivsemaks. 

Veel ütles Ojasaar, et ettevõte seab 2017. aasta eesmärgiks siiski turuosa suurendamise. „Eesmärgiks on kasvatada DFDSi Eesti-Rootsi koridori turuosa, milleks 2016. aastal oli 53%,“ sõnas ta. Ojasaar lisas, et turuosa suurendamiseks on DFDS lisanud nii Rootsi kui Soome suunale ühe lisaväljumise ning ühtlasi on ettevõte teel ka toodete ja teenuste digitaliseerimise poole, mille tulemusel peaks kiirenema infovahetus.

Grupi käive kasvas 2%

Läänemere kaubaveomahtudele avaldas mullu suurt mõju ka Poola ja Venemaa teekasutuslubade vaidlus, mis suunas vedajaid maanteedelt merele. Saksamaad ja Leedut ühendava liini mahtusid kergitasid suurema laeva kasutusele võtmine ja üks lisaväljumine nädalas mõlemast sadamast. Tulenevalt turunõudlusest võttis DFDS 2016. aasta teises kvartalis Leedu ja Rootsi liinil kasutusele ka kolmanda laeva.

Kokku kasvas DFDS Group müügitulu mullu 2,4% 13,79 miljardi Taani kroonini. Kulumieelne ärikasum (EBITDA) kasvas 27% 2,6 miljardi kroonini.

DFDS on Põhjamaade meretranspordi- ja logistikaettevõte, mis opereerib 55 laevaga 25 liinil nii Lääne- kui ka Põhjamerel. DFDSi Eesti tütarfirma teenindab Paldiski-Kapellskäri liini parvlaevaga Liverpool Seaways ja Paldiski-Hanko kauba- ja reisijateveo laevaliini parvlaevaga Sailor.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.1521491
Brasiilia reaal BRL 4,52 0.0221273
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102297
Filipiinide peeso PHP 62,61 0.0063893
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.0625854
Hongkongi dollar HKD 9,19 0.0282919
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0162415
Iisraeli seekel ILS 4,24 -0.0212039
India ruupia INR 80,16 -0.1108993
Indoneesia ruupia IDR 16831,58 0.0341736
Islandi kroon ISK 124,81 -0.0160218
Jaapani jeen JPY 131,69 0.1673386
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0520258
LAV rand ZAR 15,45 -0.085989
Lõuna-Korea vonn KRW 1316,78 -0.2703829
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.1099273
Mehhiko peeso MXN 22,03 0.0395013
Norra kroon NOK 9,47 -0.1191694
Poola slott PLN 4,30 0.0162738
Rootsi kroon SEK 10,32 -0.1519654
Rumeenia leu RON 4,65 0.0214924
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.0815251
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0226116
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.0257091
Taani kroon DKK 7,45 0.0187904
Tai baht THB 38,93 0.0041097
Tšehhi kroon CZK 25,86 0.0116045
Türgi liir TRY 5,67 -0.0193887
Ukraina grivna UAH 30,64 0.0342793
Ungari forint HUF 322,78 0.0030982
USA dollar USD 1,17 -0.0511989
Uus-Meremaa dollar NZD 1,71 -0.7701216
Valgevene rubla BYN 2,31 0.0953041
Vene rubla RUB 73,07 0.2065201

Valdkonna töökuulutused