Kahjutiheduse all mõistetakse kindlustusjuhtumite arvu saja kindlustatud sõiduki kohta. Busside keskmine kahjutihedus 2016. aastal oli 17,36 ja veoautodel 13,06. See tähendab, et iga kuuenda aastase kindlustuslepinguga bussiga ja iga kaheksanda aastase kindlustuslepinguga veoautoga põhjustati aasta jooksul liiklusõnnetus, selgitas Eesti Liikluskindlustuse Fondi geoinfosüsteemide juht Ülli Reimets pressiteate vahendusel.
Liikluskindlustuse registri andmetel toimus Eestis 2016. aastal 2301 juhtumit, kus osales veoauto ja 919 juhtumit, kus osales buss. Veoautode juhid oli 86% juhtumite puhul kahju põhjustajad, busside juhid põhjustasid 63% osaletud juhtumitest.
Reimets lisas, et pooled bussiga põhjustatud juhtumid toimusid reastumisel, möödasõidul või kõrvalritta kaldumisel, palju oli ka tagant otsasõite ja möödumisel pargitud sõidukite kahjustamisi. Veoautoga põhjustati juhtumeid reastumisel, ristmiku ületamisel ja pööretel ning tehti tagant otsasõite. Hulgaliselt oli ka juhtumeid, kus veoautoga kahjustati tagurdamisel või möödumisel pargitud sõidukeid.
Lumesajud ja libedus tõstavad juhtumite arvu märkimisväärselt. Näiteks 2016. aasta novembris toimus 300 veoautoga põhjustatud juhtumit ning 2.novembril, kui algasid lumesajud ja teed muutusid libedaks, põhjustati bussidega ühes päevas koguni 8 liiklusõnnetust, rääkis Reimets.
Veokite ja busside liiklusjuhtumite statistika kohta leiab detailsemat infot LKF-i kodulehelt: