Niko Slavnic: ettevõtete struktuur ei saa olla enam monoliitne

Niko Slavnic esineb Pärnu Tarneahelakonverentsil
Niko Slavnic esineb Pärnu Tarneahelakonverentsil

Poolte ekspedeerimis- ja logistikaettevõtete jaoks on juba praegu probleem, kuidas kohaneda digitehnoloogiaga. Ettevõtete struktuur ei saa olla enam monoliitne, vaid struktureeritud inkubaatorite, riskikapitalifirmade ja idufirmadega, rääkis Inkubatsioonikeskuse IQbator asutaja, ettevõtja ja ingelinvestor Niko Slavnic täna toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil.

Et toetada ettevõtte kasvu ja võimendada äriedukust tuleb kogu aeg kasutada uusi ärimudelid. „Meil on ettevõte, kellel pole mitte ühtegi autot, aga on sellegipoolest kõige suurem transpordiettevõte,“ tõi Slavnic näite.

Isejuhtivate autode ja kaubaveokite puhul muutub aina tähtsamaks kaubavõrgu haldamise võrgustik. Kuna turg ei ole enam riiklik, mõjutab see ka ettevõtteid ja digitaalseid lahendusi, mis omakorda muudab konkurentsi tihedamaks. „Küsimus on kiiruses, sest kõige kiiremad söövad aeglasemad ära,“ ütles Slavnic.

Et konkurentsis püsida, peab peale kiiruse mõtlema ka rohkem kliendikeskselt. Kliente ei saa panna oma taktikepi järgi tegutsema, vaid ettevõte peab ise kohalduma klientide soovidega.

Slavnic rääkis õpetliku loo digitehnoloogia ettevõttest Kodak, kes avastas digitaalse kaamera ja kellele kuulus alguses 90 protsenti turust. „Olgugi et nad panid selle kalevi alla ja peitsid nii palju infot uue tehnoloogia kohta kui võimalik, ei suutnud nad õigel ajal teha muutusi ja kaotasid suure osa turust,“ märkis Slavnic.

Edukad peavad oskama konkureerida start-up’idega

Slavnic nimetab praeguseid start-up’e ükssarvedeks. „Vaadake neid 1 miljardit start-up’i, kõik ütlesid alguses, et nad pole uus trend, vaid statistiline viga. Aga kui vaatame maailma kõige rikkamaid inimesi, siis seal on juba kaks-kolm inimest, kes on pärit tehnoloogia ettevõttest ja kes alustasid umbes viis aastat tagasi.“

Vitaalsed ettevõtted nagu start-up’id on kõva pähkel kõikidele ettevõtetele. Kuidas konkureerida start-up’idega, kes on kiired? Kuidas diferentseerida oma ettevõtet? Kui ettevõtja suudab selle enda jaoks välja mõelda, siis see ongi juba tema konkurentsieelis.

Osale arutelus

  • Merit Pärnpuu

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0
Brasiilia reaal BRL 4,27 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,00 0
Hiina jüaan CNY 7,92 0
Hongkongi dollar HKD 8,94 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,23 0
India ruupia INR 82,18 0
Indoneesia ruupia IDR 16679,41 0
Islandi kroon ISK 140,38 0
Jaapani jeen JPY 128,82 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 16,01 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,27 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 23,01 0
Norra kroon NOK 9,63 0
Poola slott PLN 4,31 0
Rootsi kroon SEK 10,28 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,49 0
Tšehhi kroon CZK 25,97 0
Türgi liir TRY 6,09 0
Ukraina grivna UAH 31,67 0
Ungari forint HUF 321,42 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,40 0
Vene rubla RUB 75,27 0

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018