Niko Slavnic: ettevõtete struktuur ei saa olla enam monoliitne

Niko Slavnic esineb Pärnu Tarneahelakonverentsil
Niko Slavnic esineb Pärnu Tarneahelakonverentsil

Poolte ekspedeerimis- ja logistikaettevõtete jaoks on juba praegu probleem, kuidas kohaneda digitehnoloogiaga. Ettevõtete struktuur ei saa olla enam monoliitne, vaid struktureeritud inkubaatorite, riskikapitalifirmade ja idufirmadega, rääkis Inkubatsioonikeskuse IQbator asutaja, ettevõtja ja ingelinvestor Niko Slavnic täna toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil.

Et toetada ettevõtte kasvu ja võimendada äriedukust tuleb kogu aeg kasutada uusi ärimudelid. „Meil on ettevõte, kellel pole mitte ühtegi autot, aga on sellegipoolest kõige suurem transpordiettevõte,“ tõi Slavnic näite.

Isejuhtivate autode ja kaubaveokite puhul muutub aina tähtsamaks kaubavõrgu haldamise võrgustik. Kuna turg ei ole enam riiklik, mõjutab see ka ettevõtteid ja digitaalseid lahendusi, mis omakorda muudab konkurentsi tihedamaks. „Küsimus on kiiruses, sest kõige kiiremad söövad aeglasemad ära,“ ütles Slavnic.

Et konkurentsis püsida, peab peale kiiruse mõtlema ka rohkem kliendikeskselt. Kliente ei saa panna oma taktikepi järgi tegutsema, vaid ettevõte peab ise kohalduma klientide soovidega.

Slavnic rääkis õpetliku loo digitehnoloogia ettevõttest Kodak, kes avastas digitaalse kaamera ja kellele kuulus alguses 90 protsenti turust. „Olgugi et nad panid selle kalevi alla ja peitsid nii palju infot uue tehnoloogia kohta kui võimalik, ei suutnud nad õigel ajal teha muutusi ja kaotasid suure osa turust,“ märkis Slavnic.

Edukad peavad oskama konkureerida start-up’idega

Slavnic nimetab praeguseid start-up’e ükssarvedeks. „Vaadake neid 1 miljardit start-up’i, kõik ütlesid alguses, et nad pole uus trend, vaid statistiline viga. Aga kui vaatame maailma kõige rikkamaid inimesi, siis seal on juba kaks-kolm inimest, kes on pärit tehnoloogia ettevõttest ja kes alustasid umbes viis aastat tagasi.“

Vitaalsed ettevõtted nagu start-up’id on kõva pähkel kõikidele ettevõtetele. Kuidas konkureerida start-up’idega, kes on kiired? Kuidas diferentseerida oma ettevõtet? Kui ettevõtja suudab selle enda jaoks välja mõelda, siis see ongi juba tema konkurentsieelis.

Osale arutelus

  • Merit Pärnpuu

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.1202303
Brasiilia reaal BRL 4,42 -0.0248936
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.005114
Filipiinide peeso PHP 62,48 -0.0256008
Hiina jüaan CNY 7,93 -0.0252089
Hongkongi dollar HKD 9,20 -0.0249886
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0108247
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.0470422
India ruupia INR 80,57 -0.0260569
Indoneesia ruupia IDR 16969,04 -0.0256284
Islandi kroon ISK 124,42 0
Jaapani jeen JPY 130,69 0.0535906
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0778766
LAV rand ZAR 15,71 0.0598684
Lõuna-Korea vonn KRW 1321,17 -0.0264847
Malaysia ringgit MYR 4,76 -0.0273063
Mehhiko peeso MXN 22,30 0.0340853
Norra kroon NOK 9,59 -0.0281529
Poola slott PLN 4,33 0.067083
Rootsi kroon SEK 10,38 -0.0250455
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0687847
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.0250423
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.044833
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.060153
Taani kroon DKK 7,45 -0.0509746
Tai baht THB 39,06 0.1245758
Tšehhi kroon CZK 25,84 -0.0734697
Türgi liir TRY 5,61 -0.2596386
Ukraina grivna UAH 30,98 -0.0254906
Ungari forint HUF 325,48 0.0953347
USA dollar USD 1,17 -0.0255842
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.0232342
Valgevene rubla BYN 2,33 -0.0257257
Vene rubla RUB 74,28 -0.1251872

Valdkonna töökuulutused