Isejuhtivate autode testimine on tänasest lubatud ka Eesti teedel

Waymo testib sel aastal tänavatel Chrysler Pacifica baasil loodud isesõitvat pereautot.
Waymo testib sel aastal tänavatel Chrysler Pacifica baasil loodud isesõitvat...

Alates tänasest on Eesti teedel ja tänavatel lubatud isejuhtivate autode testimine, teatas MKM. Seda tingimusel, et autol on juht, kes saab vajadusel kontrolli sõiduki üle endale võtta. Ilma inimese järelevalveta ei hakka sõidukid omapead tänaval liiklema veel niipea.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul on isejuhtivate autode näol tegemist põneva tulevikulahendusega, millega tuleb ajapikku harjuda nii inimestel kui ka seadusandlusel. „Eesti üheks edu võtmeks on aastate jooksul olnud innovaatiliste lahenduste leidmine ning nende rakendamine. Isejuhtivate autode näol on tegemist projektiga, millega tuleb kindlasti edasi minna, tagades samal ajal kõikide liiklejate ohutuse,“ leidis minister Simson pressiteates.

Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra sõnul teeb Maanteeamet isejuhtivate sõidukite valdkonnas tihedat koostööd Euroopa teiste riikide ametitega. “Olukord on uus ja tuleb olla kindel, et nii auto mehaanika kui tarkvara vastavad nõuetele. Testimine toimub Maanteeameti järelevalve all ja peab olema ohutu,” lisas ta.

Möödunud sügisel riigikantselei juurde loodud isesõitvate sõidukite ekspertrühma juhi Pirko Konsa sõnul on Eestil võimalus väikse ja paindliku riigina olla uute lahenduste esmane rakendaja ning siinsed ettevõtjad saaksid tulevikus need teadmised edukalt laia maailma eksportida. “Tehnoloogia on sealmaal, et suudab paljud ülesanded juhilt üle võtta ja liikluse palju turvalisemaks muuta. Kõike seda tuleb muidugi testida nii tarkvara, riistvara kui ka ärimudelite mõttes. Meie tänane sõnum on, et Eesti riigiametid ja eksperdid on jõudnud kokkuleppele ning isejuhtivate autode avalikel teedel testimine võib alata,” lisas Konsa.

Testimisõigus avalikel Eesti teedel kehtib isejuhtivatele sõidukitele, mida Rahvusvahelise Autoinseneride Ühingu klassifikatsiooni järgi liigitatakse tasemele SAE 2 või SAE 3. Kõnealustel autodel peab olema kas sõidukis või kaugjuhtimise abil juht, kes sõiduki eest vastutab ning vajadusel kontrolli üle võtab. Ekspertrühm jätkab tööd vastutuse, kindlustuse, privaatsuse, eetika ja muudel teemadel, et jõuda lahendusteni, mis võimaldavad tänavatele lubada ka kõrgema autonoomsusega sõidukid (SAE International’i standardi J3016 tasemed 4 ja 5).

Riigikantselei juures tegutseva isejuhtivate autode ekspertrühma eestvedamisel ning koostööst Eesti IKT klastri ja ITS Estonia võrgustikuga toimub täna Kultuurikatlas temaatiline seminar, kus saavad sõna Maanteeameti, Tuleviku Tehnoloogiate Sihtasutuse ning valdkonna ettevõtete esindajad. Teemaks tulevad isejuhtivate autodega kaasnevad riskid, keskkonnaküsimused, kasutajakogemused ning Eesti lähiaja plaanid isejuhtivate sõidukite arenduskohana.

Isejuhtiva tehnoloogia (nt auto) testimiseks Eestis tuleb esmalt läbida järgnevad sammud:

1. Tuleb taotleda sõiduki registreerimist ja taotleda sellele üksikkinnitust (vt LS § 78). Selleks tuleb kirjutada info@mnt.ee ja saata dokumendid sõiduki tehnilise kirjelduse kohta. Sealjuures on abiks igasugune lisainfo, nt materjal varasemate testimiste kohta (välisriikides).

2. Tuua sõiduk enne registreerimist Maanteeametisse kontrolli, kus Maanteeameti meeskond (kuhu kuuluvad eksperdid liiklusohutuse, isejuhtiva tehnoloogia valdkonnast) testib sõidukit nii kinnisel alal kui ka liikluses. Testitakse, kuidas juht sõidukit manuaalselt kontrollib; kuidas tehnoloogia võimaldab juhil turvaliselt võtta kontrolli sõiduki autonoomselt režiimilt üle; ning sõiduki võimekust ise sõita.

Üksikkinnitus kehtib siseriigiliselt, kuid täpsemad testimise tingimused ja kord kooskõlastatakse Maanteeametiga sõiduki registreerimisel.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.044039
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0868953
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0613403
Filipiinide peeso PHP 59,50 0.0756913
Hiina jüaan CNY 7,70 0.0792558
Hongkongi dollar HKD 8,93 -0.0760771
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0538503
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1238154
India ruupia INR 81,01 0.1533041
Indoneesia ruupia IDR 16118,30 0.1953767
Islandi kroon ISK 138,33 -0.0433557
Jaapani jeen JPY 124,12 -0.1608752
Kanada dollar CAD 1,51 0.0264831
LAV rand ZAR 15,58 -0.1090135
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,53 0.1034313
Malaysia ringgit MYR 4,68 -0.1003866
Mehhiko peeso MXN 21,50 -0.1082437
Norra kroon NOK 9,73 -0.0102762
Poola slott PLN 4,28 -0.0467039
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.0965317
Rumeenia leu RON 4,69 -0.0469363
Singapuri dollar SGD 1,54 -0.0129517
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0620402
Taani kroon DKK 7,46 -0.0589236
Tai baht THB 36,01 -0.3713347
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.0469906
Türgi liir TRY 6,08 0.097089
Ukraina grivna UAH 31,95 -0.0878768
Ungari forint HUF 321,27 -0.0217838
USA dollar USD 1,14 -0.0877424
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.1486768
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.0734574
Vene rubla RUB 75,51 -0.0283331

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019