Isejuhtivate autode testimine on tänasest lubatud ka Eesti teedel

Waymo testib sel aastal tänavatel Chrysler Pacifica baasil loodud isesõitvat pereautot.
Waymo testib sel aastal tänavatel Chrysler Pacifica baasil loodud isesõitvat...

Alates tänasest on Eesti teedel ja tänavatel lubatud isejuhtivate autode testimine, teatas MKM. Seda tingimusel, et autol on juht, kes saab vajadusel kontrolli sõiduki üle endale võtta. Ilma inimese järelevalveta ei hakka sõidukid omapead tänaval liiklema veel niipea.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul on isejuhtivate autode näol tegemist põneva tulevikulahendusega, millega tuleb ajapikku harjuda nii inimestel kui ka seadusandlusel. „Eesti üheks edu võtmeks on aastate jooksul olnud innovaatiliste lahenduste leidmine ning nende rakendamine. Isejuhtivate autode näol on tegemist projektiga, millega tuleb kindlasti edasi minna, tagades samal ajal kõikide liiklejate ohutuse,“ leidis minister Simson pressiteates.

Maanteeameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra sõnul teeb Maanteeamet isejuhtivate sõidukite valdkonnas tihedat koostööd Euroopa teiste riikide ametitega. “Olukord on uus ja tuleb olla kindel, et nii auto mehaanika kui tarkvara vastavad nõuetele. Testimine toimub Maanteeameti järelevalve all ja peab olema ohutu,” lisas ta.

Möödunud sügisel riigikantselei juurde loodud isesõitvate sõidukite ekspertrühma juhi Pirko Konsa sõnul on Eestil võimalus väikse ja paindliku riigina olla uute lahenduste esmane rakendaja ning siinsed ettevõtjad saaksid tulevikus need teadmised edukalt laia maailma eksportida. “Tehnoloogia on sealmaal, et suudab paljud ülesanded juhilt üle võtta ja liikluse palju turvalisemaks muuta. Kõike seda tuleb muidugi testida nii tarkvara, riistvara kui ka ärimudelite mõttes. Meie tänane sõnum on, et Eesti riigiametid ja eksperdid on jõudnud kokkuleppele ning isejuhtivate autode avalikel teedel testimine võib alata,” lisas Konsa.

Testimisõigus avalikel Eesti teedel kehtib isejuhtivatele sõidukitele, mida Rahvusvahelise Autoinseneride Ühingu klassifikatsiooni järgi liigitatakse tasemele SAE 2 või SAE 3. Kõnealustel autodel peab olema kas sõidukis või kaugjuhtimise abil juht, kes sõiduki eest vastutab ning vajadusel kontrolli üle võtab. Ekspertrühm jätkab tööd vastutuse, kindlustuse, privaatsuse, eetika ja muudel teemadel, et jõuda lahendusteni, mis võimaldavad tänavatele lubada ka kõrgema autonoomsusega sõidukid (SAE International’i standardi J3016 tasemed 4 ja 5).

Riigikantselei juures tegutseva isejuhtivate autode ekspertrühma eestvedamisel ning koostööst Eesti IKT klastri ja ITS Estonia võrgustikuga toimub täna Kultuurikatlas temaatiline seminar, kus saavad sõna Maanteeameti, Tuleviku Tehnoloogiate Sihtasutuse ning valdkonna ettevõtete esindajad. Teemaks tulevad isejuhtivate autodega kaasnevad riskid, keskkonnaküsimused, kasutajakogemused ning Eesti lähiaja plaanid isejuhtivate sõidukite arenduskohana.

Isejuhtiva tehnoloogia (nt auto) testimiseks Eestis tuleb esmalt läbida järgnevad sammud:

1. Tuleb taotleda sõiduki registreerimist ja taotleda sellele üksikkinnitust (vt LS § 78). Selleks tuleb kirjutada info@mnt.ee ja saata dokumendid sõiduki tehnilise kirjelduse kohta. Sealjuures on abiks igasugune lisainfo, nt materjal varasemate testimiste kohta (välisriikides).

2. Tuua sõiduk enne registreerimist Maanteeametisse kontrolli, kus Maanteeameti meeskond (kuhu kuuluvad eksperdid liiklusohutuse, isejuhtiva tehnoloogia valdkonnast) testib sõidukit nii kinnisel alal kui ka liikluses. Testitakse, kuidas juht sõidukit manuaalselt kontrollib; kuidas tehnoloogia võimaldab juhil turvaliselt võtta kontrolli sõiduki autonoomselt reþiimilt üle; ning sõiduki võimekust ise sõita.

Üksikkinnitus kehtib siseriigiliselt, kuid täpsemad testimise tingimused ja kord kooskõlastatakse Maanteeametiga sõiduki registreerimisel.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.300877
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.1238636
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153406
Filipiinide peeso PHP 59,64 -0.6414101
Hiina jüaan CNY 7,86 -0.049624
Hongkongi dollar HKD 8,87 0.1411552
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0997721
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.6447592
India ruupia INR 81,48 -0.3400113
Indoneesia ruupia IDR 16615,04 -0.6210942
Islandi kroon ISK 140,21 0.0071327
Jaapani jeen JPY 128,44 -0.0233518
Kanada dollar CAD 1,49 -0.2271513
LAV rand ZAR 16,10 -1.0076047
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,22 -0.2742766
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.0168666
Mehhiko peeso MXN 23,00 -0.3189737
Norra kroon NOK 9,60 -0.213162
Poola slott PLN 4,29 -0.2234169
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.211258
Rumeenia leu RON 4,66 0.1503824
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0897839
Suurbritannia nael GBP 0,89 2.0806989
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1495031
Taani kroon DKK 7,46 0.0080424
Tai baht THB 37,32 0.1844365
Tšehhi kroon CZK 26,00 -0.0422914
Türgi liir TRY 6,02 -2.4281129
Ukraina grivna UAH 31,45 0.0356219
Ungari forint HUF 321,62 -0.1552217
USA dollar USD 1,13 0.1061196
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 -0.1984724
Valgevene rubla BYN 2,39 -0.6966907
Vene rubla RUB 74,92 -1.2223695

Valdkonna töökuulutused