Autor: Heija-Liis Ristikivi • 25. jaanuar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Megastar anti Tallinkile üle

Megastar
Foto: AS Tallink Grupp
Meyer Turku laevatehas andis 24. jaanuaril Tallinkile üle maagaasil sõitva kiire reisilaeva Megastar, mis muudab Tallinki teatel sõidud reisijatele mugavamaks ning on samal ajal keskkonnasõbralik.

Tallinna-Helsingi liinil alustab Megastar 29. jaanuaril, sellest saab Läänemere kõige moodsam reisilaev. Laeva keskkonnasõbralikkuse suurendamiseks kasutatakse kütusena maagaasi ning ka laevakere on spetsiaalselt kujundatud, hoidmaks kokku kütust. Laeva kiirus on 27 sõlme.

AS-i Tallink Grupp juhatuse esimehe Janek Stalmeistri sõnul on ettevõttel 230-miljoni eurose investeeringu taga täielik visioon tulevikuks. “Soome ja Eesti ühendamine, isegi enam – Põhja-Euroopa ning Balti riikide ühendamine, olles seejuures eelistatud teenusepakkujaks, on meie jaoks üks olulisemaid eesmärke.  Megastar ja Tallink Shuttle on piirkonna kaasaegseim mereühendus. Oleme Meyer Turku laevatehasele väga tänulikud suurepärase laeva ehitamise eest, mis kindlasti meeldib ka meie reisijatele. Laev, mis on täis kõige moodsamat tehnoloogiat ja efektiivseid lahendusi, on Meyer Turku ja Soome laevaehituse kõrge taseme ja kvaliteedi parimaks näiteks,” lisas Stalmeister pressiteates.  

“Meie arhitektid suutsid luua väga efektiivse kerekuju, mis on oluliselt parem kui see, mida me lubasime Tallinkile oma lepingus. Laeva kerel on ka väga madal vibratsioon ning müra. Kooskõlas modernse ja värske sisekujundusega saab see olema äärmiselt edukas projekt meile südamelähedase kliendi, Tallinki jaoks – laev, mida reisijad kindlasti väärtustama saavad. Oleme Tallinkile usalduse ja hea koostöö eest tänulikud. Soovin tänada ka kõiki, kes laevaehituses osalesid: meie laevaehitusmeeskonda Turus ning meie paljusid tarnijaid. Just nende meeskonnatöö tulemusel sai Megastarist just nii suurepärane laev, mille üle saame uhked olla,” märkis Jan Meyer, Meyer Turku Oy juhatuse esimees.

Megastaril saab lisaks kolmele traditsioonilisele teenuseklassile, milleks on Star klass, eraldi salongiga Comfort klass ja eksklusiivse salongiga Äriklass, olema ka eraldi istumissalong. Laeval on seitse erinevat restorani ja kohvikut ning baarid ja pubid. Traveller Superstore on Läänemere suurim kaubanduskeskus kokku 2800 ruutmeetri kaubanduspinnaga läbi kahe teki. Laeval asub ka lasteala.

Megastariga täieneb ka autoga reisijate mugavus, sest kaubaveoühikutest ja treileritest eraldi sissepääs autotekile teeb laadimise ja lossimise kiiremaks. Autode parkimisala otse poe vahetus läheduses on ligipääsetav ka terve reisi vältel, mis lisab mugavust Megastaril ostlejatele.

Uue generatsiooni veeldatud maagaasil sõitvat kiiret reisilaeva Megastar esitletakse avalikkusele 27. jaanuaril Tallinnas.

Jan Meyer meenutab, et laeva ehitamine on võtnud aega pea kaks aastat. “See on uskumatu, kuidas uus disain võib endaga tuua kaasa nii palju täiendavaid arendusi. Kõigepealt on üle aasta planeerimis- ja disainitöid, mis on lähedalt seotud ning kohati ületavad mõnes mõttes ka eeltootmise faasi, kokkupanekut, peenhäälestust ning laeva testimist. Siiski saabub see suur moment kõige lõpus, siis kui me anname suure ja tõeliselt kvaliteetse laeva üle – nagu me tegime täna Megastariga. See on meeskonnatöö, mis ületab kõik individuaalsed jõupingutused,” sõnas Meyer.

Megastar on 212 meetrit pikk ning võtab korraga peale kuni 2800 reisijat. Kuigi Megastar hakkab sõitma veeldatud maagaasiga, on see võimeline sõitma ka diiselkütusega. Maagaasiga sõites on laeva keskkonnasõbralikkus veelgi märgatavam, sest aluse väävli-, lämmastiku ning süsinikühendite sisaldus väljaheitegaasides väheneb oluliselt. Alus on ehitatud spetsiaalselt Tallinna-Helsingi laevaliini jaoks ning järgib kõiki praeguseid ning tulevasi nõudeid heitgaaside seirealadele, mille hulka kuulub ka Läänemeri. Megastar on Euroopa Liidu poolt kaasrahastatud läbi fondi Connecting Europe Facility, Transport – Motorways of the sea.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077