Megastar anti Tallinkile üle

Megastar
Megastar

Meyer Turku laevatehas andis 24. jaanuaril Tallinkile üle maagaasil sõitva kiire reisilaeva Megastar, mis muudab Tallinki teatel sõidud reisijatele mugavamaks ning on samal ajal keskkonnasõbralik.

Tallinna-Helsingi liinil alustab Megastar 29. jaanuaril, sellest saab Läänemere kõige moodsam reisilaev. Laeva keskkonnasõbralikkuse suurendamiseks kasutatakse kütusena maagaasi ning ka laevakere on spetsiaalselt kujundatud, hoidmaks kokku kütust. Laeva kiirus on 27 sõlme.

AS-i Tallink Grupp juhatuse esimehe Janek Stalmeistri sõnul on ettevõttel 230-miljoni eurose investeeringu taga täielik visioon tulevikuks. “Soome ja Eesti ühendamine, isegi enam – Põhja-Euroopa ning Balti riikide ühendamine, olles seejuures eelistatud teenusepakkujaks, on meie jaoks üks olulisemaid eesmärke.  Megastar ja Tallink Shuttle on piirkonna kaasaegseim mereühendus. Oleme Meyer Turku laevatehasele väga tänulikud suurepärase laeva ehitamise eest, mis kindlasti meeldib ka meie reisijatele. Laev, mis on täis kõige moodsamat tehnoloogiat ja efektiivseid lahendusi, on Meyer Turku ja Soome laevaehituse kõrge taseme ja kvaliteedi parimaks näiteks,” lisas Stalmeister pressiteates.  

“Meie arhitektid suutsid luua väga efektiivse kerekuju, mis on oluliselt parem kui see, mida me lubasime Tallinkile oma lepingus. Laeva kerel on ka väga madal vibratsioon ning müra. Kooskõlas modernse ja värske sisekujundusega saab see olema äärmiselt edukas projekt meile südamelähedase kliendi, Tallinki jaoks – laev, mida reisijad kindlasti väärtustama saavad. Oleme Tallinkile usalduse ja hea koostöö eest tänulikud. Soovin tänada ka kõiki, kes laevaehituses osalesid: meie laevaehitusmeeskonda Turus ning meie paljusid tarnijaid. Just nende meeskonnatöö tulemusel sai Megastarist just nii suurepärane laev, mille üle saame uhked olla,” märkis Jan Meyer, Meyer Turku Oy juhatuse esimees.

Megastaril saab lisaks kolmele traditsioonilisele teenuseklassile, milleks on Star klass, eraldi salongiga Comfort klass ja eksklusiivse salongiga Äriklass, olema ka eraldi istumissalong. Laeval on seitse erinevat restorani ja kohvikut ning baarid ja pubid. Traveller Superstore on Läänemere suurim kaubanduskeskus kokku 2800 ruutmeetri kaubanduspinnaga läbi kahe teki. Laeval asub ka lasteala.

Megastariga täieneb ka autoga reisijate mugavus, sest kaubaveoühikutest ja treileritest eraldi sissepääs autotekile teeb laadimise ja lossimise kiiremaks. Autode parkimisala otse poe vahetus läheduses on ligipääsetav ka terve reisi vältel, mis lisab mugavust Megastaril ostlejatele.

Uue generatsiooni veeldatud maagaasil sõitvat kiiret reisilaeva Megastar esitletakse avalikkusele 27. jaanuaril Tallinnas.

Jan Meyer meenutab, et laeva ehitamine on võtnud aega pea kaks aastat. “See on uskumatu, kuidas uus disain võib endaga tuua kaasa nii palju täiendavaid arendusi. Kõigepealt on üle aasta planeerimis- ja disainitöid, mis on lähedalt seotud ning kohati ületavad mõnes mõttes ka eeltootmise faasi, kokkupanekut, peenhäälestust ning laeva testimist. Siiski saabub see suur moment kõige lõpus, siis kui me anname suure ja tõeliselt kvaliteetse laeva üle – nagu me tegime täna Megastariga. See on meeskonnatöö, mis ületab kõik individuaalsed jõupingutused,” sõnas Meyer.

Megastar on 212 meetrit pikk ning võtab korraga peale kuni 2800 reisijat. Kuigi Megastar hakkab sõitma veeldatud maagaasiga, on see võimeline sõitma ka diiselkütusega. Maagaasiga sõites on laeva keskkonnasõbralikkus veelgi märgatavam, sest aluse väävli-, lämmastiku ning süsinikühendite sisaldus väljaheitegaasides väheneb oluliselt. Alus on ehitatud spetsiaalselt Tallinna-Helsingi laevaliini jaoks ning järgib kõiki praeguseid ning tulevasi nõudeid heitgaaside seirealadele, mille hulka kuulub ka Läänemeri. Megastar on Euroopa Liidu poolt kaasrahastatud läbi fondi Connecting Europe Facility, Transport – Motorways of the sea.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.0693525
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0961629
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0255676
Filipiinide peeso PHP 60,08 0.4581863
Hiina jüaan CNY 7,73 0.2933465
Hongkongi dollar HKD 8,93 0.1222343
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0498155
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.1931837
India ruupia INR 80,98 0.0370613
Indoneesia ruupia IDR 16182,36 0.4499726
Islandi kroon ISK 137,63 0.0072664
Jaapani jeen JPY 124,76 0.008016
Kanada dollar CAD 1,51 0.3054652
LAV rand ZAR 15,80 0.4017187
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,91 0.299434
Malaysia ringgit MYR 4,68 0.0963041
Mehhiko peeso MXN 21,81 0.5343673
Norra kroon NOK 9,74 0.1131059
Poola slott PLN 4,29 0.0186445
Rootsi kroon SEK 10,24 -0.1637188
Rumeenia leu RON 4,70 -0.0680315
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1360192
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.2946843
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0530129
Taani kroon DKK 7,46 0.0227784
Tai baht THB 36,15 0.1914912
Tšehhi kroon CZK 25,59 0.0156366
Türgi liir TRY 6,08 0.3946239
Ukraina grivna UAH 31,78 0.042819
Ungari forint HUF 318,08 0.0597691
USA dollar USD 1,14 0.1672388
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.2313853
Valgevene rubla BYN 2,44 0.2132284
Vene rubla RUB 75,57 0.4595418

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019