"Seda tehakse olukorras, kus tasuvusarvutustest pole veel jälgegi - neid lubatakse alles aprilli lõpuks. Lekkinud info kohaselt on oht, et lepinguga võtab Eesti endale kohustuse ehitada Rail Balticu Eesti osa välja ka juhul, kui rahastamistingimused muutuvad ja teised partnerid loobuvad" kirjutas erakond Eestimaa Rohelised pressiteates. "Lisaks arutab komisjon, mida teha Roheliste algatatud petitsiooniga, milles nõutakse praegu tehtud plaanide peatamist."
Rohelised nõudsid kokkuleppe teksti avalikustamist ning demokraatlikule ühiskonnale omaste arutelude korraldamist.
Erakond Eestimaa Rohelised esimees Aleksander Laane sõnul on ebaloogiline ja vastuvõetamatu, et nii suuremahulisele lepingule kirjutatakse alla enne, kui otsustamiseks üliolulised andmed käes. Rohelised tuletavad arutlejatele meelde, et Tallinnat Riiaga ühendav raudteeliin on juba aastakümneid olemas, kuid ei kaupa ega reisijaid seda mööda ühest pealinnast teise sisuliselt ei liigu. "Miks peaksime veel ühe trassi ehitama?” küsib Laane pressiteates.
Roheliste juhatuse liige Olev Tinn leiab, et avaliku arvamuse küsitlused näitavad selgelt, et toetus Rail Balticu praegu plaanitud trassile väheneb pidevalt. Tema arvates oleks see veel väiksem, kui valitsus jagaks ausat infot, kuid 51% küsitletutest pooldab olemasoleva, Tartut läbiva trassi kiiremaks rekonstrueerimist. See on kindlasti optimaalseim raudteetrassi variant, on Olev Tinn veendunud.
Kristjan Kaunissaare, MKM Rail Balticu projekti koordinaatori kommentaar:
Rail Balticu riikidevahelised lepingud on avalikud, viidatud dokument on igaühele leitav MKM-i avalikust dokumendiregistrist vaid mõne sekundiga. Tegemist on dokumendiga, mille sisupunktides on kolme Balti riigi valitsused kokku leppinud juba 2015. aastal. See, et taolised lepingud pärast kooskõlastusi ja enne allkirjastamist valitsusele esitatakse, on samuti ootuspärane asjade kulg.
MKM lükkas ühtlasi ümber ka väite, nagu oleks istung olnud kinnine - kohal olevat viibinud ka ajakirjanduse esindaja.