Toomas Orutar usub muutustesse ja innovatsiooni

Logistika Plussi peadirektor Toomas Orutar usub, et muutusi tegemata ei saa midagi ka paremaks minna.
Logistika Plussi peadirektor Toomas Orutar usub, et muutusi tegemata ei saa...

Logistika Plussi peadirektor Toomas Orutar rääkis Logistikauudistele tihedast konkurentsist logistikasektoris ja uuenduste vajalikkusest.

Toomas Orutarile tundub, et logistikasektori ettevõtted fokuseerivad praegusel ajal rohkem oma teenuseid ja panustavad sellele, mida nad kõige paremini oskavad. Üha enam valmistab ettevõtetele turul muret tööjõupuudus, kuid Logistika Plussil ei ole 2016. aastal sellega probleeme olnud. „Logistika Pluss on vastutustundlik ja keskkonnasõbralik ettevõte ning lugupeetud tööandja, inimesed soovivad meie juures töötada,“ leiab Orutar. Positiivseks peab ta ka seda, et kõik nende kolm logistikakeskust asuvad linnas või kohe linna piiril, sest see on muutnud tööjõu kättesaadavamaks.

Investeeringud uutesse lao- ning personalihaldusprogrammidesse

„Et olla paindlikumad ja efektiivsemad, viisime laohalduse oma praegusest majandustarkvarast välja,“ selgitab Orutar, kuidas tihe konkurents sektoris sunnib tõstma efektiivsust. Täna töötatakse kõikides ladudes käsiterminalidega ja uue süsteemiga hoitakse märgatavalt kulusid kokku.

Kuna töötajate arv tõusis Logistika Plussil aasta keskel 400-ni, siis tekkis vajadus investeerida võimsamasse personalitarkvarasse. Antud investeeringu tulemusena saavad esmatasandi ja keskastmejuhid rohkem pühenduda juhtimisfunktsioonidele.

Selleks aastaks on planeeritud samuti suured investeeringud innovatiivsetesse lahendustesse ja IT-süsteemidesse. Tänapäeval rakendatakse logistikas üha enam innovatiivseid lahendusi ja Toomas Orutar on veendunud, et selle suuna arengutega peab kaasas käima.

Lisaks on Logistika Plussil plaan lähiaastatel Eesti piiridest välja laieneda.

Hinnasõda sunnib otsima aina efektiivsemaid lahendusi

Viimastel aastatel on Logistika Plussi käive kasvanud üle 10% aastas, ka 2016 aastal. Ettevõtte juhi sõnul on Eesti turul kiiremat kasvu tekitada väga raske, kuid mitte võimatu. „Konkurentidelt klientide ülelöömisega me ei tegele juba ammu, see ei tasuks lihtsalt ära,“ ütleb ta. Teenuse hinnad on nii alla löödud, et ka olemasolevate klientide teenindamisel tuleb igapäevaselt vaadata, kuidas protsesse ja süsteeme efektiivistada. Klientidele tuleb pakkuda midagi uut, kasulikku ja mugavat.

„Kindlasti on kliendile kasulik ja mugav meie poolt pakutav InHouse lahendus,“ toob Orutar näite. „InHouse teenuse näol saame kombineerida erinevaid lahendusi. Meie hoolitseme seadmete ja tehnika eest, rakendame oma personali ja teadmisi ning vajadusel kasutame oma peensusteni lihvitud ning arendatud laohalduse tarkvara. Meie võtame kliendi lao või kogu tema logistika enda opereerida. Klient saab keskenduda rohkem oma põhitegevusele, kuna logistiliste protsesside arendamine jääb meie õlule.“

Kui me midagi ei tee, ei muutu ka meie ümbruses midagi

Lõpetuseks küsisime Toomas Orutarilt arvamust Eesti ühiskonnas laiemat kõlapinda leidnud teemadel.

„Uuelt valitsuselt ootan loogilisi seadusi ja et nad ei koormaks maksudega ettevõtlust,“ vastab Logistika Plussi peadirektor. Ta selgitab, et on alati olnud uuenduste pooldaja, mistõttu on ta ka rahul sellega, et valitsuspartei vahetus. Iga muutus on millekski kasulik ja loodetavasti puhuvad uued tuuled majandusele ka kiirema hoo sisse. „Loodan väga, et Tallinna linnas ka kunagi võim vahetub,“ jätkab Orutar. „Ah jaa, ma ei kuulu ühtegi parteisse ja ma ei too kedagi esile.“

Venemaa sanktsioonide osas ta pikalt diskuteerida ei soovi ja tunnistab, et ärilisest seisukohalt oleks kasulik sanktsioonid kaotada, poliitilisest seisukohast aga mitte. Rail Balticut on ta aga alati pooldanud. „Kui Euroopa Liit on selle jaoks meile raha eraldanud, siis taevas hoidku, teeme selle ära!“ usub Toomas Orutar muutuste jõudu. „Minu kolleegide hulgas on skeptikuid, kes väga seda ei poolda, kuid mind see ei heiduta.“ Ja sama kehtib ka Helsingi tunneli kohta: „Mitte midagi tehes ei muutu ka meie ümbruses midagi. Helsingi tunnel on jätk Rail Baltica teemale ja mina pooldan seda.“

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 -0.6065858
Brasiilia reaal BRL 4,80 -1.0750917
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,88 -0.2174189
Hiina jüaan CNY 7,99 -0.1649629
Hongkongi dollar HKD 9,15 0.0382522
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0471317
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.1433897
India ruupia INR 84,42 -0.4645569
Indoneesia ruupia IDR 17350,32 0.1518702
Islandi kroon ISK 128,78 0.7668232
Jaapani jeen JPY 130,95 -0.083931
Kanada dollar CAD 1,51 -0.2180953
LAV rand ZAR 17,11 -1.4172875
Lõuna-Korea vonn KRW 1307,97 -0.0573079
Malaysia ringgit MYR 4,83 0.0289801
Mehhiko peeso MXN 21,90 -0.1668232
Norra kroon NOK 9,52 0.0441306
Poola slott PLN 4,29 -0.0069966
Rootsi kroon SEK 10,36 -0.289657
Rumeenia leu RON 4,65 0.0495369
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.0437801
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.1578176
Šveitsi frank CHF 1,13 0.2933073
Taani kroon DKK 7,46 -0.0348554
Tai baht THB 37,78 -0.5050984
Tšehhi kroon CZK 25,49 0.2950665
Türgi liir TRY 7,32 -1.688064
Ukraina grivna UAH 32,71 -0.4092595
Ungari forint HUF 322,83 -0.2533601
USA dollar USD 1,17 0.025718
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.4402054
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.4793825
Vene rubla RUB 77,98 -0.6517637

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018