Autor: Heija-Liis Ristikivi • 17. jaanuar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Renault esitles kahte uut elektrimootoriga tarbesõidukit

Renault elektrilised väiketarbesõidukid
Foto: Renault
Renault esitles täna 2016. aasta majandustulemusi, aga ka kahte uut ärikasutajatele mõeldud elektrisõidukit.

Renault on Prantsuse autotootjatest kõige edukam: 2016. aastal müüdi üle maailma kokku 3,18 miljonit sõidukit. 2015. aastaga võrreldes tähendas see 13,3-protsendilist kasvu.

Euroopa väikeste tarbesõidukite turul kasvas Renault müük 9,9% ehk 296 187 sõidukini, ettevõtte turuosa on 14,8%.

Renault Pro+ elektriliste tarbesõidukite valikus on neli mudelit: 2014. aastal esitletud Twizy Cargo, väikekaubik ZOE (põhineb 2016. aastal esitletud ZOE-l, sõiduulatus 400 km (NEDC)) ning uued Kangoo Z.E. ja Master Z.E. 

Uus Kangoo Z.E., saab uue aku ja uue mootori, mille sõiduulatus kasvab üle 50%. Uus 270 kilomeetri pikkune sõiduulatus (NEDC1) on suurim hetkel turul müüdavate väikeste elektrikaubikute hulgas. Uut Kangoo Z.E.-d toodetakse Prantsusmaal, Euroopas jõuab see müügile 2017. aasta keskel.

Uus Kangoo Z.E. tuleb turule praeguse Kangoo Z.E.-ga samades versioonides: samad keretüübid, varustustasemed ja lisad (kaks pikkust: 4,28 m ja 4,66 m, kaks või viis kohta, külgmiste lisaakendega versioon). Ka uue väikekaubiku kaubaruum mahutab 3 kuni 4,6 m3 ja selle kandevõime on 650 kg. Seda saab endiselt ärikasutajate vajaduste järgi kohandada külmikautoks, kiirabiautoks, pikapiks jne. Mugavust lisab automaatkäigukasti olemasolu.

Uuel Kangoo Z.E.-l on uus aku ja uus mootor ning uus võimsam laadija, soojuspump sõitjateruumi jaoks ja uued ühenduvusteenused.

Master Z.E.-l säilivad kõik Masteri omadused, millega mudel on saavutanud koha turuliidrite hulgas. Masteri elektriline versioon on Renault teatel sobiv selliste ettevõtete autoparkidesse, mis korraldavad kaubavedu linnades või omavalitsuste piires. Kaubikut hakatakse tootma Prantsusmaal, Euroopa turule jõuab mudel 2017. aasta lõpus.

Suur kaubik on varustatud Z.E. 33 akuga (33 kWh) ja R75 mootoriga, mille võimsus on 57 kW/76 hj ning mida toodetakse Cléoni tehases. Selle mootoriga on Master Z.E. tippkiirus 115 km/h, mida võib vastavalt vajadustele piirata.

Master Z.E. sõiduulatus on 200 km (NEDC4), mis teeb sellest sobiva sõiduki linnasiseseks kauba transportimiseks. Kaubiku tühja aku täislaadimine võtab kuus tundi, kui kasutatakse 7 kW võimsusega laadimisjaama Wall Box. Saadaval on see kolmes versioonis: L1H1, L2H2 ja L3H2, aga ka L3 madelautona. Sõltuvalt versioonist on Master Z.E. kaubaruumi maht on 8 kuni 22 m3.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077