Algasid tööd Rail Baltic Muuga multimodaalse kaubaterminali tehnoloogiliste ja ruumiliste vajaduste hindamiseks

Rail Baltic Estonia tegevjuht Indrek Orav
Rail Baltic Estonia tegevjuht Indrek Orav

Rahvusvahelised konsultatsiooniettevõtted Civitta Eesti AS ja DB Engineering & Consulting alustasid Rail Baltic Muuga multimodaalse kaubaterminali tehnoloogiliste ja ruumiliste vajaduste analüüsi läbiviimist, mille eeldatav valmimise tähtaeg on september 2017.

Muuga kaubaterminali tasuvusanalüüsi eesmärk on välja selgitada kaks kõige kasutoovamat ja realistlikumat lahendust Muuga multimodaalse kaubaterminali asukoha, tehnoloogilise võimekuse ja funktsionaalsuste osas, võttes aluseks kaubavoogude nõudluse pikaajalise analüüsi Rail Balticu võtmes ja seda aastani 2055.

„Et Muuga sadamas arendatav multimodaalne kaubaterminal on Rail Balticu algus- ja lõpp-punkt maismaal, siis on väga oluline, et siin toimuks sujuv, tõrgeteta ning mõõduka kuluga kaupade käitlemine laevadelt rongile ja vastupidi,“ selgitas valdusettevõtte Rail Baltic Estonia tegevjuht Indrek Orav Muuga kaubaterminali tähtsust Rail Balticu projektis.

Nii Muuga sadam kui Rail Baltic raudtee kuuluvad Euroopat ühendavasse TEN-T transpordivõrku. Indrek Orav tõi siinjuures välja, et planeeritud multimodaalne terminal annab Eesti majandusele uue arengutõuke, luues uusi võimalusi sadama laiendamiseks, uute kaubagruppide teenindamiseks ja andes Eestileolulise impulsi uute investeeringute näol.

„Muuga terminal on Rail Balticu trassiosa tähtsaim kaubaterminal, mis toob lisaks ida-lääne suunal liikuvatele kaupadele siia ka põhja-lõuna suunal liikuvad kaubakogused ja sellega täiesti uued kasvuvõimalused siinse regiooni majanduse jaoks. Civittal ja Deutsche Bahnil on suur au seista nõu ja jõuga nii suurte muutuste juures,“ ütles Civitta Eesti AS’i juhtivkonsultant Meelis Niinepuu. Civitta on Eesti ärikonsultatsiooniettevõte, mis tegutseb Eestis, Lätis, Leedus, Valgevenes, Venemaal, Ukrainas, Moldovas, Serbias, Rumeenias ja Suurbritannias. Deutsche Bahn on Saksa riigile kuuluv rahvusvaheline konsultatsiooniettevõte.

„Kõnealune teostatavus-tasuvusanalüüs on vaid üks näide Rail Balticu projekti raames läbiviidavatest tegevustest; nimetatud Muuga kaubaterminali analüüsiga keskendume sellele, kuidas siduda Rail Baltic parimal viisil Harjumaal olemasoleva infrastruktuuriga nagu Eesti Raudtee ja maantevõrk. Oluline on, et tekkiv kaubaterminal arvestaks maksimaalselt Eesti tootjate, terminalide ja logistikaettevõtete vajadusi ning looks võimalusi tulevikuks,“ iseloomustas Orav käimasolevat analüüsi Rail Balticu raames.  

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0
Brasiilia reaal BRL 4,29 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,63 0
Hiina jüaan CNY 7,86 0
Hongkongi dollar HKD 8,87 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,20 0
India ruupia INR 81,45 0
Indoneesia ruupia IDR 16620,91 0
Islandi kroon ISK 140,20 0
Jaapani jeen JPY 128,69 0
Kanada dollar CAD 1,49 0
LAV rand ZAR 16,04 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,36 0
Malaysia ringgit MYR 4,75 0
Mehhiko peeso MXN 22,91 0
Norra kroon NOK 9,61 0
Poola slott PLN 4,28 0
Rootsi kroon SEK 10,26 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,31 0
Tšehhi kroon CZK 25,99 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,46 0
Ungari forint HUF 321,73 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,40 0
Vene rubla RUB 74,59 0

Valdkonna töökuulutused