Vedajad peavad ettevõtte sisekonfliktide vältimiseks tundma Euroopa norme

Autosõit OÜ põhjapiirkonna juht Priit Tuuna.
Autosõit OÜ põhjapiirkonna juht Priit Tuuna.

Kui autojuht ja ettevõtte juht ei tunne Euroopas kehtivaid autovedude töö- ja puhkeaja norme, siis see on eelduseks konfliktide tekkimisele, hoiatas Autosõit OÜ põhjapiirkonna juht Priit Tuuna täna toimuval autovedajate aastakonverentsil.

„Ma juhin tähelepanu, mida ütles ka Frederik Rasmussen, et normid on vaja endale selgeks teha. Üks hea võimalus selleks nii Euroopas kui Eestis on autojuhi väljaõpe,“ rääkis Autosõit OÜ põhjapiirkonna juht Priit Tuuna täna autovedajate aastakonverentsil oma ettekandes "Kas töö- ja puhkeaja seadus piirab või kaitseb vedajate tegevusi ja õigusi?".

„Miks käia iga viie aasta tagant ametikoolis? Ikka selleks, et mingi iva külge jääks. Kõige vahetum inimene, kes reaalselt iga päev autoroolis on, liikleb, suhtleb laadimises ja teepeal kontrolliga või valib parklat, on ikka autojuht,“ märkis Tuuna.

„Kui autojuht ei tea protsessi norme, siis ettevõtte juhil on raske protsessi kontrollida. Teistpidi, kui ettevõtte juhtorgan ei tea norme, kuidas autojuht peab käituma, siis pole ka sealt väga palju tulemust loota. Tekivad konfliktid, sest üks ei tea ja teine ei taha teha, sest norm ei luba,“ hoiatas ta.

Tuuna küsis, et kuidas siis peaks edasi minema, et autojuht saaks väärilise väljaõppe? „Hea variant on maanteeameti kodulehel olevad tunnustatud autoala ametikoolitajad. Kindlasti tasuks aga kuulata ka n-ö külajutte, sest turul on väga selgelt koolitusi, kus saab käia ka ilma kohal käimata. Kas ka tarkus nii tuleb, on iseasi,“ jätkas ta ja lisas, et kompetents on üks võtmesõna, mis aitab vältida konflikte.

Täna toimub Äripäeva teemaveebi logistikauudised.ee traditsiooniline ja järjekorras juba viies Autovedajate Aastakonverents, mis on saali kokku toonud pea 120 osalejat.

Osale arutelus

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 0.192016
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,52 0.160545
Hiina jüaan CNY 7,80 0.137299
Hongkongi dollar HKD 9,19 0.071835
Horvaatia kuna HRK 7,51 -0.009323
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.125816
India ruupia INR 76,60 0.096966
Indoneesia ruupia IDR 15905,00 0.062912
Islandi kroon ISK 124,39 0.319375
Jaapani jeen JPY 133,02 0.749857
Kanada dollar CAD 1,47 -0.228034
LAV rand ZAR 15,95 1.213724
Lõuna-Korea vonn KRW 1331,70 0.142878
Malaysia ringgit MYR 4,97 0.056343
Mehhiko peeso MXN 22,20 0.391635
Norra kroon NOK 9,38 0.316332
Poola slott PLN 4,23 -0.110948
Rootsi kroon SEK 9,60 0.118836
Rubla RUB 67,53 0.106737
Rumeenia leu RON 4,59 0.063249
Singapuri dollar SGD 1,60 0.238244
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.232031
Šveitsi frank CHF 1,16 0.443015
Taani kroon DKK 7,44 -0.011149
Tai baht THB 39,04 0.231065
Tšehhi kroon CZK 25,73 -0.100959
Türgi liir TRY 4,33 0.331271
Ukraina grivna UAH 31,25 0.043863
Ungari forint HUF 307,95 -0.035707
USA dollar USD 1,18 0.090087
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.520411
Valgevene rubla BRL 3,73 0.374058
Valgevene rubla BYN 23076,00 0.060705

Valdkonna töökuulutused