Eesti maanteede äärde on vaja rohkem parkimisvõimalusi

Kaarlaid OÜ protsessijuht Vahur Krautman autovedajate aastakonverentsil.
Kaarlaid OÜ protsessijuht Vahur Krautman autovedajate aastakonverentsil.

Parkimine on Eesti maanteede ääres suur probleem, märkis Kaarlaid OÜ protsessijuht Vahur Krautman täna toimuval autovedajate aastakonverentsil.

„Parkimise osas satume Eesti teedel olukordadesse, kus peame taotlema eriloa. Parkimine on meie teedel suur probleem ja tööaja osas tuleb ette piiranguid. Kui koorem on lai, siis parkida ei saagi,“ hoiatas Vahur Krautman ettekandes „Mida jälgida ülegabariidilistel vedudel?“.

„Eesti teedel peame kasutama lisajuhte või leppima kokku kohalike sõbralike ettevõtetega, aga see tuleb meil endal kinni maksta. Parkimiskohti võiks Eesti teedel kindlasti rohkem olla,“ sõnas Krautman.

Krautmani sõnul saavad autojuhid kuidagi hakkama näiteks Tallinn-Narva maanteel, samas Tallinn-Tartu maanteel on probleem suurem.

Maanteevedu kui standardiseerimata vedu

Veel rääkis Krautman oma ettekandes, et ülegabariidiline vedu ei ole standardiseeritud vedu. „Kui kogu maailm liigub standardiseerimise ja automatiseerimise poole, siis ülegabariidiline maanteevedu on kõik see, mis on standardiseerimata,“ märkis ta.

Krautmani sõnul arvestatakse näiteks teeremondi korral, et rekka pääseks läbi. Kui koorem on suurem ja läbi ikkagi ei pääse, on eeltöö lihtsalt tegemata. „Ülegabariidiliste puhul meeldib meile mõte, et see on mittestandardne vedu. Veoplaani tegemist tuleb alustada sisuliselt nullist, sest iga vedu on erinev. Me mitte kunagi ei tea, kuidas teeolud muutunud võivad olla. Keegi on näiteks kuskile mingi kaabli paigaldanud või on mingi teelõik üles kaevatud,“ selgitas ta.

„Meie läheneme igale koormale projektipõhiselt, meie aastane maht on 3000-3500 ülegabariidilist vedu. Iga vedu on meie jaoks eraldi projekt. Kui autojuht on juba teel, siis on võimatu kiirelt reageerida. Meie käime eelnevalt kõik need asjad eelnevalt läbi,“ rääkis ta.

„Inimtööjõud on see komponent, mida jälgida. Sellest ei saa loobuda. Selleks, et kõiki koormaid liigutada, on eeltöö metsik, vahel isegi poolteist aastat ette,“ rääkis Krautman.

Täna toimub Äripäeva teemaveebi logistikauudised.ee traditsiooniline ja järjekorras juba viies Autovedajate Aastakonverents, mis on saali kokku toonud pea 120 osalejat.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0126743
Brasiilia reaal BRL 4,42 0.0339805
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,46 0
Hiina jüaan CNY 7,93 0
Hongkongi dollar HKD 9,20 0
Horvaatia kuna HRK 7,40 0.1258645
Iisraeli seekel ILS 4,25 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 16961,81 0
Islandi kroon ISK 124,50 0.0803859
Jaapani jeen JPY 130,53 0
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0194729
LAV rand ZAR 15,69 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1320,50 0
Malaysia ringgit MYR 4,76 0
Mehhiko peeso MXN 22,29 0
Norra kroon NOK 9,58 0
Poola slott PLN 4,32 0
Rootsi kroon SEK 10,37 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,60 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0560475
Šveitsi frank CHF 1,16 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 39,04 0
Tšehhi kroon CZK 25,84 0
Türgi liir TRY 5,62 0.0801439
Ukraina grivna UAH 30,97 0
Ungari forint HUF 325,15 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0
Valgevene rubla BYN 2,33 0
Vene rubla RUB 74,32 0

Valdkonna töökuulutused