Ettevõtlusekspert: Eesti võiks käivitada maailmas ainulaadse Helsingi-Berliin nutitranspordisüsteemi

Tallinn-Helsingi tunneli eskiis
Tallinn-Helsingi tunneli eskiis

Ettevõtluskõrgkooli Mainor tegevjuht Kristjan Oad pakub välja, et e-Eesti juhtimisel võiks alustada maailma esimese omalaadse transpordisüsteemi arendamist, mis võimaldaks tulevikus viia kaupasid automaatselt ja ilma inimtööjõuta Helsingist läbi Tallinna Kesk-Euroopasse.

Kommenteerides Euroopa Komisjoni plaani kiirendada lähiaastatel transpordi digitaliseerimist, soovitas Kristjan Oad pressiteates, et Eesti võiks oma Euroopa Liidu eesistumise ajal välja pakkuda plaani, kuidas Tallinna-Helsingi tunneli ja Rail Balticu ning IT-süsteemide koostöös arendada välja esimene riikideülene nutikas transiitsüsteem.

“Isesõitvad autod on tulevik, aga tavakasutusse ei jõua need veel niipea. Reaalsemad võimalused on kaugvedude automatiseerimises. Piltlikult võiksid seadmed Pitäjänmäe tehastest jõuda Berliini ilma inimese sekkumiseta. Rongi-, maantee-, miks mitte ka meretransport moodustaks ühtse digitaalselt juhitud süsteemi,” selgitas Oad pressiteate vahendusel.

“Euroopa Liit on välja töötamas süsteemi, kuidas digitaliseerida transport alates isejuhtivatest autodest kuni ühe piletiga ühest Euroopa otsast teise reisimiseni. Et plaan vähem digiteadlike riikide tõttu ei sumbuks, võiks alustada siit regionaalse edulooga, mis säästaks nii loodust kui raha,” rääkis Oad.

Ettevõtluseksperdi sõnul kasvataks tulevikukindla transpordisüsteemi arendamine Eesti ja ka teiste Läänemere ida- ja lõunaranniku sadamate konteinervedude käivet. “Näiteks Hiinast Muugale saabuvaid kaupu oleks automaatse nutitranspordisüsteemiga mugav ja odav saata nii ida kui lõuna poole. Nii kinnistaksime oma tärkavat positsiooni Euroopa ja muu maailma vahelise logistikasõlmena,” lisas Oad.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 0.14309
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,57 0.562158
Hiina jüaan CNY 7,81 0.525319
Hongkongi dollar HKD 9,22 0.464118
Horvaatia kuna HRK 7,55 0.180507
Iisraeli seekel ILS 4,14 0.29522
India ruupia INR 75,71 0.520733
Indoneesia ruupia IDR 16027,00 0.413507
Islandi kroon ISK 124,35 0.308136
Jaapani jeen JPY 132,70 0.272036
Kanada dollar CAD 1,52 0.421795
LAV rand ZAR 15,20 -1.323419
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,50 0.24249
Malaysia ringgit MYR 4,82 0.452564
Mehhiko peeso MXN 22,49 0.105041
Norra kroon NOK 9,86 0.055933
Poola slott PLN 4,21 0.011886
Rootsi kroon SEK 9,96 -0.30616
Rubla RUB 69,18 0.07812
Rumeenia leu RON 4,62 -0.008652
Singapuri dollar SGD 1,59 0.38493
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.023807
Šveitsi frank CHF 1,17 0.071291
Taani kroon DKK 7,44 -0.007388
Tai baht THB 38,53 0.837477
Tšehhi kroon CZK 25,68 -0.01168
Türgi liir TRY 4,53 -0.226922
Ukraina grivna UAH 32,93 0.924214
Ungari forint HUF 313,68 -0.162322
USA dollar USD 1,18 0.37442
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.18447
Valgevene rubla BRL 3,88 0.123966
Valgevene rubla BYN 23900,00 0.192839

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017