Ettevõtlusekspert: Eesti võiks käivitada maailmas ainulaadse Helsingi-Berliin nutitranspordisüsteemi

Tallinn-Helsingi tunneli eskiis
Tallinn-Helsingi tunneli eskiis

Ettevõtluskõrgkooli Mainor tegevjuht Kristjan Oad pakub välja, et e-Eesti juhtimisel võiks alustada maailma esimese omalaadse transpordisüsteemi arendamist, mis võimaldaks tulevikus viia kaupasid automaatselt ja ilma inimtööjõuta Helsingist läbi Tallinna Kesk-Euroopasse.

Kommenteerides Euroopa Komisjoni plaani kiirendada lähiaastatel transpordi digitaliseerimist, soovitas Kristjan Oad pressiteates, et Eesti võiks oma Euroopa Liidu eesistumise ajal välja pakkuda plaani, kuidas Tallinna-Helsingi tunneli ja Rail Balticu ning IT-süsteemide koostöös arendada välja esimene riikideülene nutikas transiitsüsteem.

“Isesõitvad autod on tulevik, aga tavakasutusse ei jõua need veel niipea. Reaalsemad võimalused on kaugvedude automatiseerimises. Piltlikult võiksid seadmed Pitäjänmäe tehastest jõuda Berliini ilma inimese sekkumiseta. Rongi-, maantee-, miks mitte ka meretransport moodustaks ühtse digitaalselt juhitud süsteemi,” selgitas Oad pressiteate vahendusel.

“Euroopa Liit on välja töötamas süsteemi, kuidas digitaliseerida transport alates isejuhtivatest autodest kuni ühe piletiga ühest Euroopa otsast teise reisimiseni. Et plaan vähem digiteadlike riikide tõttu ei sumbuks, võiks alustada siit regionaalse edulooga, mis säästaks nii loodust kui raha,” rääkis Oad.

Ettevõtluseksperdi sõnul kasvataks tulevikukindla transpordisüsteemi arendamine Eesti ja ka teiste Läänemere ida- ja lõunaranniku sadamate konteinervedude käivet. “Näiteks Hiinast Muugale saabuvaid kaupu oleks automaatse nutitranspordisüsteemiga mugav ja odav saata nii ida kui lõuna poole. Nii kinnistaksime oma tärkavat positsiooni Euroopa ja muu maailma vahelise logistikasõlmena,” lisas Oad.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.2519844
Brasiilia reaal BRL 4,26 -0.150041
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0255702
Filipiinide peeso PHP 60,13 0.3236894
Hiina jüaan CNY 7,72 0.0479299
Hongkongi dollar HKD 8,90 -0.1390867
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0134711
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.030973
India ruupia INR 81,04 0.1903914
Indoneesia ruupia IDR 16129,76 -0.1847198
Islandi kroon ISK 137,59 -0.0217992
Jaapani jeen JPY 124,14 -0.3851709
Kanada dollar CAD 1,51 0.16553
LAV rand ZAR 15,78 0.4876775
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,03 -0.2811323
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.3853895
Mehhiko peeso MXN 21,83 0.2549111
Norra kroon NOK 9,75 0.2786031
Poola slott PLN 4,29 0.0700607
Rootsi kroon SEK 10,26 0.1435028
Rumeenia leu RON 4,71 -0.0085001
Singapuri dollar SGD 1,54 0.0194288
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1021219
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0794351
Taani kroon DKK 7,46 -0.0160754
Tai baht THB 36,12 -0.0553442
Tšehhi kroon CZK 25,57 -0.0117334
Türgi liir TRY 6,08 0.4910633
Ukraina grivna UAH 31,75 -0.1494007
Ungari forint HUF 317,46 0.0725026
USA dollar USD 1,13 -0.1495952
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.1007527
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.1351296
Vene rubla RUB 75,49 0.1174976

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019