Ettevõtlusekspert: Eesti võiks käivitada maailmas ainulaadse Helsingi-Berliin nutitranspordisüsteemi

Tallinn-Helsingi tunneli eskiis
Tallinn-Helsingi tunneli eskiis

Ettevõtluskõrgkooli Mainor tegevjuht Kristjan Oad pakub välja, et e-Eesti juhtimisel võiks alustada maailma esimese omalaadse transpordisüsteemi arendamist, mis võimaldaks tulevikus viia kaupasid automaatselt ja ilma inimtööjõuta Helsingist läbi Tallinna Kesk-Euroopasse.

Kommenteerides Euroopa Komisjoni plaani kiirendada lähiaastatel transpordi digitaliseerimist, soovitas Kristjan Oad pressiteates, et Eesti võiks oma Euroopa Liidu eesistumise ajal välja pakkuda plaani, kuidas Tallinna-Helsingi tunneli ja Rail Balticu ning IT-süsteemide koostöös arendada välja esimene riikideülene nutikas transiitsüsteem.

“Isesõitvad autod on tulevik, aga tavakasutusse ei jõua need veel niipea. Reaalsemad võimalused on kaugvedude automatiseerimises. Piltlikult võiksid seadmed Pitäjänmäe tehastest jõuda Berliini ilma inimese sekkumiseta. Rongi-, maantee-, miks mitte ka meretransport moodustaks ühtse digitaalselt juhitud süsteemi,” selgitas Oad pressiteate vahendusel.

“Euroopa Liit on välja töötamas süsteemi, kuidas digitaliseerida transport alates isejuhtivatest autodest kuni ühe piletiga ühest Euroopa otsast teise reisimiseni. Et plaan vähem digiteadlike riikide tõttu ei sumbuks, võiks alustada siit regionaalse edulooga, mis säästaks nii loodust kui raha,” rääkis Oad.

Ettevõtluseksperdi sõnul kasvataks tulevikukindla transpordisüsteemi arendamine Eesti ja ka teiste Läänemere ida- ja lõunaranniku sadamate konteinervedude käivet. “Näiteks Hiinast Muugale saabuvaid kaupu oleks automaatse nutitranspordisüsteemiga mugav ja odav saata nii ida kui lõuna poole. Nii kinnistaksime oma tärkavat positsiooni Euroopa ja muu maailma vahelise logistikasõlmena,” lisas Oad.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.179056
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,62 -0.003299
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.029441
Hongkongi dollar HKD 9,19 -0.131457
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.001332
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.130725
India ruupia INR 76,65 -0.066365
Indoneesia ruupia IDR 15942,00 0.043928
Islandi kroon ISK 124,49 0.088435
Jaapani jeen JPY 132,69 -0.330516
Kanada dollar CAD 1,47 0.082345
LAV rand ZAR 15,97 -0.169357
Lõuna-Korea vonn KRW 1333,30 -0.067456
Malaysia ringgit MYR 4,98 -0.042181
Mehhiko peeso MXN 22,22 -0.043639
Norra kroon NOK 9,39 0.063946
Poola slott PLN 4,24 0.127517
Rootsi kroon SEK 9,62 0.279541
Rubla RUB 67,93 0.373851
Rumeenia leu RON 4,59 0.152578
Singapuri dollar SGD 1,60 0.087543
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.15124
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.294712
Taani kroon DKK 7,44 -0.008059
Tai baht THB 39,05 -0.025601
Tšehhi kroon CZK 25,73 0.034996
Türgi liir TRY 4,33 -0.205267
Ukraina grivna UAH 31,44 0.52176
Ungari forint HUF 308,68 0.139497
USA dollar USD 1,18 -0.050902
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 1.582591
Valgevene rubla BRL 3,74 -0.0107
Valgevene rubla BYN 23076,00 -0.121191

Valdkonna töökuulutused