(Sisuturundus) Eestis arendatud kosmosetehnoloogia lahendab veokite käivitusprobleemi

SkelStardiga varustatud veokil ei esine enam tühjadest akudest ja suurtest miinuskraadidest tingitud käivitusprobleeme.
SkelStardiga varustatud veokil ei esine enam tühjadest akudest ja suurtest...

Eesti ettevõte Skeleton Technologies on juba mõnda aega olnud turul uue tootega SkelStart, mis lahendab mootori käivitusprobleemid. Tegu on superkondensaatoritel põhineva seadmega, mis paigaldatakse akude ja starteri vahele.

Sisuliselt jaotab lahendus voolutarbimise kaheks: käivitusvool tuleb alati läbi SkelStardi ja kõik muu voolutarbimine akudelt. Süsteemil on kolm põhilist kasutegurit. Esiteks ei suudaks 21-22V pingega akud mootorit käivitada, küll aga on see piisav SkelStardi laadimiseks, sest SkelStart vajab laadimiseks minimaalselt 18V ja maksimaalselt 8 minutit.

Teine SkelStardi suur kasutegur on temperatuuritaluvus. Kui tavalise pliiaku mahtuvus langeb juba -20°C korral ligi 40%, siis superkondensaatoritel põhineva SkelStardi mahtuvus langeb -20°C korral 2% ja -40°C korral kõigest 5%. Kolmandaks kasuteguriks on pikk eluiga: kui pliiakude eluiga on ligi 2000-3000 tsüklit ja veoki tavakasutaja vahetab oma akusid iga kahe aasta tagant, siis superkondensaatorite eluiga on 1 000 000 tsüklit ja eeldatav eluiga on vähemalt 10 aastat.

Kokkuvõtvalt saab öelda, et SkelStardiga varustatud veokil ei esine enam tühjadest akudest ja suurtest miinuskraadidest tingitud käivitusprobleeme.

SkelStart pole lisaaku, vaid võimas lisakäiviti

Veokile paigaldatud ja laetud SkelStart suudab starterit järjest käivitada umbes 30 sekundit, vajab seejärel mõni minut laadimist ning on taas kasutusvalmis. Akude ülesanne on jätkuvalt suurema koguse energia salvestamine. Oluline on, et SkelStardi tippvõimsus on oluliselt kõrgem kui pliiakudel ehk mootor käivitub kiiremini ja seda ka suurte miinuskraadide korral. See omakorda pikendab starteri ja mootori eluiga.

Veokile paigaldatud SkelStart on alati laetud olekus ja valmis mootorit käivitama. Tavakäivitus kestab 1-3 sekundit ja seejärel kulub 15-20 sekundit SkelStardi uuesti täislaadimiseks. Kui esinevad muud takistavad tegurid, miks veok ei käivitu, suudab SkelStart starterit käivitada umbes pool minutit, mille jooksul langeb seadme pinge 16-17V-ni.

Autojuhi jaoks tähendab see seda, et tühjad akud ei tekita talle enam peavalu. Isegi kui õlid ja kütus on hangunud, akud tühjad ja SkelStardi energia hetkeks kasutatud, ei pea juht isegi kabiinist väljuma. Mõne minuti pärast on tal maksimaalne käivitusvool jälle olemas.

Kliente Eestist ja Soomest Kanadani

Eestis on täna ligi 50 veokit SkelStardiga varustatud. Seadme peamisteks tarbijateks on ettevõtted, kellel on 2012. aasta ja uuemad veokid, sest veokite juures on märgata tendentsi: mida uuem veok, seda suurem on energiadefitsiit.

SkelStardil on kliente üle Euroopa, eriti populaarsed on need Soomes ja Kanadas, kusjuures viimases kasutatakse põhiliselt 12V SkelStarti. Eestis ja Soomes vahendab SkelStardi müüki ettevõte Startax OÜ. Pilootkogustena on 24V SkelStarti müüdud ka kaevandus- ja metsandusettevõtetele, näiteks L-suuruses puurimismasinale, buldooserile, metsaveotraktorile. 12V SkelStarti kasutatakse täna ka näiteks teleskooplaaduri ja Cookson 50 jahi käivitamisel.

Skeleton Technologies

Skeleton Technologies on Euroopa juhtiv superkondensaatoritel põhinevate energialahenduste arendaja ja tootja. Karbiidsel süsinikul ehk grafeenil põhinevad superkondensaatorid on viinud globaalse läbimurdeni jõudluses, pakkudes võrreldes konkureerivate toodetega kaks korda suuremat energiatihedust ja viis korda suuremat võimsustihedust. Firma klientideks on juhtivatest autotootjatest kuni kosmonautika peatöövõtjateni.

 

Rohkem infot: www.skeletontech.com

www.skelstart.com

Galerii

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.3267764
Brasiilia reaal BRL 4,23 -0.0354585
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0051138
Filipiinide peeso PHP 60,19 0.1981121
Hiina jüaan CNY 7,87 -0.0786692
Hongkongi dollar HKD 8,87 -0.0011269
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0350211
Iisraeli seekel ILS 4,16 0.0456731
India ruupia INR 82,09 -0.0353137
Indoneesia ruupia IDR 16701,66 0.4073005
Islandi kroon ISK 138,34 0
Jaapani jeen JPY 129,11 0.1085524
Kanada dollar CAD 1,49 -0.1337435
LAV rand ZAR 16,21 -0.0351511
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,61 -0.0343737
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.107729
Mehhiko peeso MXN 22,77 -0.2160499
Norra kroon NOK 9,55 -0.0805675
Poola slott PLN 4,29 0.0443345
Rootsi kroon SEK 10,28 -0.015556
Rumeenia leu RON 4,66 0.0537334
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0640041
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1258149
Šveitsi frank CHF 1,14 0.0175577
Taani kroon DKK 7,46 0.0362134
Tai baht THB 37,46 0.0251008
Tšehhi kroon CZK 25,94 0.1660488
Türgi liir TRY 6,19 0.003233
Ukraina grivna UAH 31,54 -0.0351816
Ungari forint HUF 321,36 0.0560433
USA dollar USD 1,13 -0.0617611
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.143181
Valgevene rubla BYN 2,41 -0.0704371
Vene rubla RUB 76,79 -0.2089546

Valdkonna töökuulutused