(Sisuturundus) Eestis arendatud kosmosetehnoloogia lahendab veokite käivitusprobleemi

SkelStardiga varustatud veokil ei esine enam tühjadest akudest ja suurtest miinuskraadidest tingitud käivitusprobleeme.
SkelStardiga varustatud veokil ei esine enam tühjadest akudest ja suurtest...

Eesti ettevõte Skeleton Technologies on juba mõnda aega olnud turul uue tootega SkelStart, mis lahendab mootori käivitusprobleemid. Tegu on superkondensaatoritel põhineva seadmega, mis paigaldatakse akude ja starteri vahele.

Sisuliselt jaotab lahendus voolutarbimise kaheks: käivitusvool tuleb alati läbi SkelStardi ja kõik muu voolutarbimine akudelt. Süsteemil on kolm põhilist kasutegurit. Esiteks ei suudaks 21-22V pingega akud mootorit käivitada, küll aga on see piisav SkelStardi laadimiseks, sest SkelStart vajab laadimiseks minimaalselt 18V ja maksimaalselt 8 minutit.

Teine SkelStardi suur kasutegur on temperatuuritaluvus. Kui tavalise pliiaku mahtuvus langeb juba -20°C korral ligi 40%, siis superkondensaatoritel põhineva SkelStardi mahtuvus langeb -20°C korral 2% ja -40°C korral kõigest 5%. Kolmandaks kasuteguriks on pikk eluiga: kui pliiakude eluiga on ligi 2000-3000 tsüklit ja veoki tavakasutaja vahetab oma akusid iga kahe aasta tagant, siis superkondensaatorite eluiga on 1 000 000 tsüklit ja eeldatav eluiga on vähemalt 10 aastat.

Kokkuvõtvalt saab öelda, et SkelStardiga varustatud veokil ei esine enam tühjadest akudest ja suurtest miinuskraadidest tingitud käivitusprobleeme.

SkelStart pole lisaaku, vaid võimas lisakäiviti

Veokile paigaldatud ja laetud SkelStart suudab starterit järjest käivitada umbes 30 sekundit, vajab seejärel mõni minut laadimist ning on taas kasutusvalmis. Akude ülesanne on jätkuvalt suurema koguse energia salvestamine. Oluline on, et SkelStardi tippvõimsus on oluliselt kõrgem kui pliiakudel ehk mootor käivitub kiiremini ja seda ka suurte miinuskraadide korral. See omakorda pikendab starteri ja mootori eluiga.

Veokile paigaldatud SkelStart on alati laetud olekus ja valmis mootorit käivitama. Tavakäivitus kestab 1-3 sekundit ja seejärel kulub 15-20 sekundit SkelStardi uuesti täislaadimiseks. Kui esinevad muud takistavad tegurid, miks veok ei käivitu, suudab SkelStart starterit käivitada umbes pool minutit, mille jooksul langeb seadme pinge 16-17V-ni.

Autojuhi jaoks tähendab see seda, et tühjad akud ei tekita talle enam peavalu. Isegi kui õlid ja kütus on hangunud, akud tühjad ja SkelStardi energia hetkeks kasutatud, ei pea juht isegi kabiinist väljuma. Mõne minuti pärast on tal maksimaalne käivitusvool jälle olemas.

Kliente Eestist ja Soomest Kanadani

Eestis on täna ligi 50 veokit SkelStardiga varustatud. Seadme peamisteks tarbijateks on ettevõtted, kellel on 2012. aasta ja uuemad veokid, sest veokite juures on märgata tendentsi: mida uuem veok, seda suurem on energiadefitsiit.

SkelStardil on kliente üle Euroopa, eriti populaarsed on need Soomes ja Kanadas, kusjuures viimases kasutatakse põhiliselt 12V SkelStarti. Eestis ja Soomes vahendab SkelStardi müüki ettevõte Startax OÜ. Pilootkogustena on 24V SkelStarti müüdud ka kaevandus- ja metsandusettevõtetele, näiteks L-suuruses puurimismasinale, buldooserile, metsaveotraktorile. 12V SkelStarti kasutatakse täna ka näiteks teleskooplaaduri ja Cookson 50 jahi käivitamisel.

Skeleton Technologies

Skeleton Technologies on Euroopa juhtiv superkondensaatoritel põhinevate energialahenduste arendaja ja tootja. Karbiidsel süsinikul ehk grafeenil põhinevad superkondensaatorid on viinud globaalse läbimurdeni jõudluses, pakkudes võrreldes konkureerivate toodetega kaks korda suuremat energiatihedust ja viis korda suuremat võimsustihedust. Firma klientideks on juhtivatest autotootjatest kuni kosmonautika peatöövõtjateni.

 

Rohkem infot: www.skeletontech.com

www.skelstart.com

Galerii

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,53 -0.72803
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,81 -0.237257
Hiina jüaan CNY 7,84 -0.688956
Hongkongi dollar HKD 9,53 -0.625769
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.067362
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.365891
India ruupia INR 77,88 -0.764528
Indoneesia ruupia IDR 16282,00 -0.415902
Islandi kroon ISK 125,52 0.00239
Jaapani jeen JPY 135,66 0.162439
Kanada dollar CAD 1,52 -0.499258
LAV rand ZAR 15,02 -0.130289
Lõuna-Korea vonn KRW 1299,80 -0.306795
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.694415
Mehhiko peeso MXN 22,81 -0.836354
Norra kroon NOK 9,60 -0.503856
Poola slott PLN 4,17 -0.098302
Rootsi kroon SEK 9,81 -0.505266
Rubla RUB 69,32 0.057735
Rumeenia leu RON 4,65 -0.20611
Singapuri dollar SGD 1,62 -0.203779
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.824642
Šveitsi frank CHF 1,18 -0.0255
Taani kroon DKK 7,45 -0.029941
Tai baht THB 38,98 -0.408788
Tšehhi kroon CZK 25,37 -0.212389
Türgi liir TRY 4,66 0.021453
Ukraina grivna UAH 35,08 -0.327886
Ungari forint HUF 308,58 -0.048586
USA dollar USD 1,22 -0.614202
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.555674
Valgevene rubla BRL 3,93 -0.61466
Valgevene rubla BYN 24678,00 -0.572119

Valdkonna töökuulutused