(Sisuturundus) Eestis arendatud kosmosetehnoloogia lahendab veokite käivitusprobleemi

SkelStardiga varustatud veokil ei esine enam tühjadest akudest ja suurtest miinuskraadidest tingitud käivitusprobleeme.
SkelStardiga varustatud veokil ei esine enam tühjadest akudest ja suurtest...

Eesti ettevõte Skeleton Technologies on juba mõnda aega olnud turul uue tootega SkelStart, mis lahendab mootori käivitusprobleemid. Tegu on superkondensaatoritel põhineva seadmega, mis paigaldatakse akude ja starteri vahele.

Sisuliselt jaotab lahendus voolutarbimise kaheks: käivitusvool tuleb alati läbi SkelStardi ja kõik muu voolutarbimine akudelt. Süsteemil on kolm põhilist kasutegurit. Esiteks ei suudaks 21-22V pingega akud mootorit käivitada, küll aga on see piisav SkelStardi laadimiseks, sest SkelStart vajab laadimiseks minimaalselt 18V ja maksimaalselt 8 minutit.

Teine SkelStardi suur kasutegur on temperatuuritaluvus. Kui tavalise pliiaku mahtuvus langeb juba -20°C korral ligi 40%, siis superkondensaatoritel põhineva SkelStardi mahtuvus langeb -20°C korral 2% ja -40°C korral kõigest 5%. Kolmandaks kasuteguriks on pikk eluiga: kui pliiakude eluiga on ligi 2000-3000 tsüklit ja veoki tavakasutaja vahetab oma akusid iga kahe aasta tagant, siis superkondensaatorite eluiga on 1 000 000 tsüklit ja eeldatav eluiga on vähemalt 10 aastat.

Kokkuvõtvalt saab öelda, et SkelStardiga varustatud veokil ei esine enam tühjadest akudest ja suurtest miinuskraadidest tingitud käivitusprobleeme.

SkelStart pole lisaaku, vaid võimas lisakäiviti

Veokile paigaldatud ja laetud SkelStart suudab starterit järjest käivitada umbes 30 sekundit, vajab seejärel mõni minut laadimist ning on taas kasutusvalmis. Akude ülesanne on jätkuvalt suurema koguse energia salvestamine. Oluline on, et SkelStardi tippvõimsus on oluliselt kõrgem kui pliiakudel ehk mootor käivitub kiiremini ja seda ka suurte miinuskraadide korral. See omakorda pikendab starteri ja mootori eluiga.

Veokile paigaldatud SkelStart on alati laetud olekus ja valmis mootorit käivitama. Tavakäivitus kestab 1-3 sekundit ja seejärel kulub 15-20 sekundit SkelStardi uuesti täislaadimiseks. Kui esinevad muud takistavad tegurid, miks veok ei käivitu, suudab SkelStart starterit käivitada umbes pool minutit, mille jooksul langeb seadme pinge 16-17V-ni.

Autojuhi jaoks tähendab see seda, et tühjad akud ei tekita talle enam peavalu. Isegi kui õlid ja kütus on hangunud, akud tühjad ja SkelStardi energia hetkeks kasutatud, ei pea juht isegi kabiinist väljuma. Mõne minuti pärast on tal maksimaalne käivitusvool jälle olemas.

Kliente Eestist ja Soomest Kanadani

Eestis on täna ligi 50 veokit SkelStardiga varustatud. Seadme peamisteks tarbijateks on ettevõtted, kellel on 2012. aasta ja uuemad veokid, sest veokite juures on märgata tendentsi: mida uuem veok, seda suurem on energiadefitsiit.

SkelStardil on kliente üle Euroopa, eriti populaarsed on need Soomes ja Kanadas, kusjuures viimases kasutatakse põhiliselt 12V SkelStarti. Eestis ja Soomes vahendab SkelStardi müüki ettevõte Startax OÜ. Pilootkogustena on 24V SkelStarti müüdud ka kaevandus- ja metsandusettevõtetele, näiteks L-suuruses puurimismasinale, buldooserile, metsaveotraktorile. 12V SkelStarti kasutatakse täna ka näiteks teleskooplaaduri ja Cookson 50 jahi käivitamisel.

Skeleton Technologies

Skeleton Technologies on Euroopa juhtiv superkondensaatoritel põhinevate energialahenduste arendaja ja tootja. Karbiidsel süsinikul ehk grafeenil põhinevad superkondensaatorid on viinud globaalse läbimurdeni jõudluses, pakkudes võrreldes konkureerivate toodetega kaks korda suuremat energiatihedust ja viis korda suuremat võimsustihedust. Firma klientideks on juhtivatest autotootjatest kuni kosmonautika peatöövõtjateni.

 

Rohkem infot: www.skeletontech.com

www.skelstart.com

Galerii

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.2852253
Brasiilia reaal BRL 4,46 -0.2346841
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153445
Filipiinide peeso PHP 62,21 -0.0642591
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.1382205
Hongkongi dollar HKD 9,13 -0.2316788
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0473876
Iisraeli seekel ILS 4,23 -0.014175
India ruupia INR 79,68 -0.1090622
Indoneesia ruupia IDR 16762,60 0.0862782
Islandi kroon ISK 124,22 0.0161031
Jaapani jeen JPY 131,50 -0.0759878
Kanada dollar CAD 1,54 0.1300728
LAV rand ZAR 15,49 0.1894821
Lõuna-Korea vonn KRW 1315,30 0.1904327
Malaysia ringgit MYR 4,72 0.076331
Mehhiko peeso MXN 22,05 0.1076148
Norra kroon NOK 9,51 0.0441919
Poola slott PLN 4,30 0.1117058
Rootsi kroon SEK 10,31 0.0883041
Rumeenia leu RON 4,65 0.0538005
Singapuri dollar SGD 1,59 0.0314268
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0337534
Šveitsi frank CHF 1,17 0.0171541
Taani kroon DKK 7,45 -0.0040251
Tai baht THB 38,79 -0.1073882
Tšehhi kroon CZK 25,86 0.0619123
Türgi liir TRY 5,59 -0.2410241
Ukraina grivna UAH 30,55 -0.171855
Ungari forint HUF 323,81 0.0865453
USA dollar USD 1,16 -0.2573119
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0.2269553
Valgevene rubla BYN 2,30 -0.2560542
Vene rubla RUB 72,96 -0.0536996

Valdkonna töökuulutused