Autoveonduse suurim probleem täna on tööjõupuudus

Lenno Põder, Jaak Kivisild, Tõnis Hintsov
Lenno Põder, Jaak Kivisild, Tõnis Hintsov

Ostu- ja tarneahelate juhtimise ühingu PROLOG juhatuse esimees Tõnis Hintsov tõdes täna toimunud Autoveonduse otsustajafoorumil, et autoveonduse suurim probleem on hetkel tööjõupuudus.

„Et konkurentsis ellu jääda, peame panema oma autojuhid kahes vahetuses tööle, kuid kahjuks ei jätku meil Eestis juhte isegi ühes vahetuses töötamiseks,“ rääkis Hintsov pressiteate vahendusel.

Ametikoolituse keskuse tegevjuht ja koolitaja Lenno Põder lisas, et tema käest uuritakse pea iga nädal, kas koolitusel pole mõnda hakkajat inimest, kes sooviks autojuhina tööd saada. Koolitajate sõnul otsitakse pidevalt häid veoautojuhte, sest kutselise autojuhi töö on üsna keerukas. „Uus tehnoloogia, mida peab oskama kasutada ning palju seaduseid, mida tuleb tunda, teevad veoautojuhi ameti pingeliseks ja keeruliseks,“ sõnas Põder pressiteates. Meedias kajastamist leidnud rikkumised ja õnnetused on jätnud sageli esmamulje, et veoautojuhid on ebausaldusväärsed või hoolimatud tegelased ja selle tõttu ei taha noored kutseliseks autojuhiks õppida. „Autojuhi amet tuleks taas au sisse tõsta,“ ütles Hintsov.

ERAA Nõukogu liige Jaak Kivisild lisas, et nii seadusandluses kui ka selle järgimisel kontrollijate poolt oleks vaja selgelt määrata logistilise ahela kõigi osapoolte vastutus. “Kõigi rikkumiste eest ei saa üksinda vastutada autojuht ehk vedaja,” sõnas Kivisild. Kontrollijatelt ootaks lähtumist mõistlikkuse printsiibist, näiteks TachoScani programmi seadmetes on võimalik ka „tolerants 0 minutit“ häälestada mingi +/- väärtuse peale.

„Kui on kehtestatud nõudmised, peab ka infrastruktuur neile vastama. Tingimused turul konkureerimiseks peaksid osapooltele olema võimalikult võrdsed,“ selgitas Kivisild. Autoveonduse otsustajafoorumile kogunenud ettevõtete esindajad tõdesid, et eelnevat järgides väheneks stress vastutusrikkas autojuhi ametis, kasvaks eriala prestiiž ja väheneksid probleemid juhtide järelkasvu osas.

Maanteetranspordi arenguid lahkav Autoveonduse otsustajafoorum Road Transport EXEX toimub juba neljandat korda.

NB! Äripäeva teemaveebi Logistikauudised.ee traditsiooniline Autovedajate Aastakonverents toimub juba 29. novembril. Registreerida saab SIIN

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0126743
Brasiilia reaal BRL 4,42 0.0339805
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,46 0
Hiina jüaan CNY 7,93 0
Hongkongi dollar HKD 9,20 0
Horvaatia kuna HRK 7,40 0.1258645
Iisraeli seekel ILS 4,25 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 16961,81 0
Islandi kroon ISK 124,50 0.0803859
Jaapani jeen JPY 130,53 0
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0194729
LAV rand ZAR 15,69 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1320,50 0
Malaysia ringgit MYR 4,76 0
Mehhiko peeso MXN 22,29 0
Norra kroon NOK 9,58 0
Poola slott PLN 4,32 0
Rootsi kroon SEK 10,37 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,60 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0560475
Šveitsi frank CHF 1,16 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 39,04 0
Tšehhi kroon CZK 25,84 0
Türgi liir TRY 5,62 0.0801439
Ukraina grivna UAH 30,97 0
Ungari forint HUF 325,15 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0
Valgevene rubla BYN 2,33 0
Vene rubla RUB 74,32 0

Valdkonna töökuulutused