Autoveonduse suurim probleem täna on tööjõupuudus

Lenno Põder, Jaak Kivisild, Tõnis Hintsov
Lenno Põder, Jaak Kivisild, Tõnis Hintsov

Ostu- ja tarneahelate juhtimise ühingu PROLOG juhatuse esimees Tõnis Hintsov tõdes täna toimunud Autoveonduse otsustajafoorumil, et autoveonduse suurim probleem on hetkel tööjõupuudus.

„Et konkurentsis ellu jääda, peame panema oma autojuhid kahes vahetuses tööle, kuid kahjuks ei jätku meil Eestis juhte isegi ühes vahetuses töötamiseks,“ rääkis Hintsov pressiteate vahendusel.

Ametikoolituse keskuse tegevjuht ja koolitaja Lenno Põder lisas, et tema käest uuritakse pea iga nädal, kas koolitusel pole mõnda hakkajat inimest, kes sooviks autojuhina tööd saada. Koolitajate sõnul otsitakse pidevalt häid veoautojuhte, sest kutselise autojuhi töö on üsna keerukas. „Uus tehnoloogia, mida peab oskama kasutada ning palju seaduseid, mida tuleb tunda, teevad veoautojuhi ameti pingeliseks ja keeruliseks,“ sõnas Põder pressiteates. Meedias kajastamist leidnud rikkumised ja õnnetused on jätnud sageli esmamulje, et veoautojuhid on ebausaldusväärsed või hoolimatud tegelased ja selle tõttu ei taha noored kutseliseks autojuhiks õppida. „Autojuhi amet tuleks taas au sisse tõsta,“ ütles Hintsov.

ERAA Nõukogu liige Jaak Kivisild lisas, et nii seadusandluses kui ka selle järgimisel kontrollijate poolt oleks vaja selgelt määrata logistilise ahela kõigi osapoolte vastutus. “Kõigi rikkumiste eest ei saa üksinda vastutada autojuht ehk vedaja,” sõnas Kivisild. Kontrollijatelt ootaks lähtumist mõistlikkuse printsiibist, näiteks TachoScani programmi seadmetes on võimalik ka „tolerants 0 minutit“ häälestada mingi +/- väärtuse peale.

„Kui on kehtestatud nõudmised, peab ka infrastruktuur neile vastama. Tingimused turul konkureerimiseks peaksid osapooltele olema võimalikult võrdsed,“ selgitas Kivisild. Autoveonduse otsustajafoorumile kogunenud ettevõtete esindajad tõdesid, et eelnevat järgides väheneks stress vastutusrikkas autojuhi ametis, kasvaks eriala prestiiž ja väheneksid probleemid juhtide järelkasvu osas.

Maanteetranspordi arenguid lahkav Autoveonduse otsustajafoorum Road Transport EXEX toimub juba neljandat korda.

NB! Äripäeva teemaveebi Logistikauudised.ee traditsiooniline Autovedajate Aastakonverents toimub juba 29. novembril. Registreerida saab SIIN

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 0.111961
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,55 0.186736
Hiina jüaan CNY 7,80 0.187549
Hongkongi dollar HKD 9,22 0.256647
Horvaatia kuna HRK 7,55 -0.002649
Iisraeli seekel ILS 4,16 0.38826
India ruupia INR 75,65 -0.127801
Indoneesia ruupia IDR 16026,00 0.212606
Islandi kroon ISK 124,61 0.636412
Jaapani jeen JPY 132,46 0.045318
Kanada dollar CAD 1,51 0.015264
LAV rand ZAR 15,70 -1.306614
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,80 0.241866
Malaysia ringgit MYR 4,82 0.230908
Mehhiko peeso MXN 22,58 0.161902
Norra kroon NOK 9,78 0.076105
Poola slott PLN 4,22 -0.165739
Rootsi kroon SEK 9,97 0.314641
Rubla RUB 69,40 0.13129
Rumeenia leu RON 4,63 0.053986
Singapuri dollar SGD 1,59 0.271276
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.921364
Šveitsi frank CHF 1,17 0.192296
Taani kroon DKK 7,44 -0.014775
Tai baht THB 38,36 0.156657
Tšehhi kroon CZK 25,68 -0.058368
Türgi liir TRY 4,56 -0.440865
Ukraina grivna UAH 32,70 0.917414
Ungari forint HUF 313,43 -0.28315
USA dollar USD 1,18 0.207165
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.352753
Valgevene rubla BRL 3,91 -0.594436
Valgevene rubla BYN 23931,00 0.339622

Valdkonna töökuulutused

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017