Autoveonduse suurim probleem täna on tööjõupuudus

Lenno Põder, Jaak Kivisild, Tõnis Hintsov
Lenno Põder, Jaak Kivisild, Tõnis Hintsov

Ostu- ja tarneahelate juhtimise ühingu PROLOG juhatuse esimees Tõnis Hintsov tõdes täna toimunud Autoveonduse otsustajafoorumil, et autoveonduse suurim probleem on hetkel tööjõupuudus.

„Et konkurentsis ellu jääda, peame panema oma autojuhid kahes vahetuses tööle, kuid kahjuks ei jätku meil Eestis juhte isegi ühes vahetuses töötamiseks,“ rääkis Hintsov pressiteate vahendusel.

Ametikoolituse keskuse tegevjuht ja koolitaja Lenno Põder lisas, et tema käest uuritakse pea iga nädal, kas koolitusel pole mõnda hakkajat inimest, kes sooviks autojuhina tööd saada. Koolitajate sõnul otsitakse pidevalt häid veoautojuhte, sest kutselise autojuhi töö on üsna keerukas. „Uus tehnoloogia, mida peab oskama kasutada ning palju seaduseid, mida tuleb tunda, teevad veoautojuhi ameti pingeliseks ja keeruliseks,“ sõnas Põder pressiteates. Meedias kajastamist leidnud rikkumised ja õnnetused on jätnud sageli esmamulje, et veoautojuhid on ebausaldusväärsed või hoolimatud tegelased ja selle tõttu ei taha noored kutseliseks autojuhiks õppida. „Autojuhi amet tuleks taas au sisse tõsta,“ ütles Hintsov.

ERAA Nõukogu liige Jaak Kivisild lisas, et nii seadusandluses kui ka selle järgimisel kontrollijate poolt oleks vaja selgelt määrata logistilise ahela kõigi osapoolte vastutus. “Kõigi rikkumiste eest ei saa üksinda vastutada autojuht ehk vedaja,” sõnas Kivisild. Kontrollijatelt ootaks lähtumist mõistlikkuse printsiibist, näiteks TachoScani programmi seadmetes on võimalik ka „tolerants 0 minutit“ häälestada mingi +/- väärtuse peale.

„Kui on kehtestatud nõudmised, peab ka infrastruktuur neile vastama. Tingimused turul konkureerimiseks peaksid osapooltele olema võimalikult võrdsed,“ selgitas Kivisild. Autoveonduse otsustajafoorumile kogunenud ettevõtete esindajad tõdesid, et eelnevat järgides väheneks stress vastutusrikkas autojuhi ametis, kasvaks eriala prestiiž ja väheneksid probleemid juhtide järelkasvu osas.

Maanteetranspordi arenguid lahkav Autoveonduse otsustajafoorum Road Transport EXEX toimub juba neljandat korda.

NB! Äripäeva teemaveebi Logistikauudised.ee traditsiooniline Autovedajate Aastakonverents toimub juba 29. novembril. Registreerida saab SIIN

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.056743
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.0445633
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0255676
Filipiinide peeso PHP 60,02 0.3578535
Hiina jüaan CNY 7,72 0.2206589
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.0515851
Horvaatia kuna HRK 7,43 0.0430837
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.0095399
India ruupia INR 81,04 0.1136546
Indoneesia ruupia IDR 16151,08 0.2558059
Islandi kroon ISK 137,63 0.0072664
Jaapani jeen JPY 124,69 -0.0480962
Kanada dollar CAD 1,51 0.1925759
LAV rand ZAR 15,74 0.0324172
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,85 0.2165619
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.0428018
Mehhiko peeso MXN 21,73 0.1858068
Norra kroon NOK 9,73 0.0904847
Poola slott PLN 4,29 -0.0582642
Rootsi kroon SEK 10,26 0.0009745
Rumeenia leu RON 4,70 -0.0956694
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0712481
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.2153463
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0265064
Taani kroon DKK 7,46 0.0107193
Tai baht THB 36,09 0.0124705
Tšehhi kroon CZK 25,56 -0.078183
Türgi liir TRY 6,05 -0.0809061
Ukraina grivna UAH 31,78 0.0437635
Ungari forint HUF 317,65 -0.0754978
USA dollar USD 1,14 0.1144265
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.2669831
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0492065
Vene rubla RUB 75,47 0.3242183

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019