Autoveonduse suurim probleem täna on tööjõupuudus

Lenno Põder, Jaak Kivisild, Tõnis Hintsov
Lenno Põder, Jaak Kivisild, Tõnis Hintsov

Ostu- ja tarneahelate juhtimise ühingu PROLOG juhatuse esimees Tõnis Hintsov tõdes täna toimunud Autoveonduse otsustajafoorumil, et autoveonduse suurim probleem on hetkel tööjõupuudus.

„Et konkurentsis ellu jääda, peame panema oma autojuhid kahes vahetuses tööle, kuid kahjuks ei jätku meil Eestis juhte isegi ühes vahetuses töötamiseks,“ rääkis Hintsov pressiteate vahendusel.

Ametikoolituse keskuse tegevjuht ja koolitaja Lenno Põder lisas, et tema käest uuritakse pea iga nädal, kas koolitusel pole mõnda hakkajat inimest, kes sooviks autojuhina tööd saada. Koolitajate sõnul otsitakse pidevalt häid veoautojuhte, sest kutselise autojuhi töö on üsna keerukas. „Uus tehnoloogia, mida peab oskama kasutada ning palju seaduseid, mida tuleb tunda, teevad veoautojuhi ameti pingeliseks ja keeruliseks,“ sõnas Põder pressiteates. Meedias kajastamist leidnud rikkumised ja õnnetused on jätnud sageli esmamulje, et veoautojuhid on ebausaldusväärsed või hoolimatud tegelased ja selle tõttu ei taha noored kutseliseks autojuhiks õppida. „Autojuhi amet tuleks taas au sisse tõsta,“ ütles Hintsov.

ERAA Nõukogu liige Jaak Kivisild lisas, et nii seadusandluses kui ka selle järgimisel kontrollijate poolt oleks vaja selgelt määrata logistilise ahela kõigi osapoolte vastutus. “Kõigi rikkumiste eest ei saa üksinda vastutada autojuht ehk vedaja,” sõnas Kivisild. Kontrollijatelt ootaks lähtumist mõistlikkuse printsiibist, näiteks TachoScani programmi seadmetes on võimalik ka „tolerants 0 minutit“ häälestada mingi +/- väärtuse peale.

„Kui on kehtestatud nõudmised, peab ka infrastruktuur neile vastama. Tingimused turul konkureerimiseks peaksid osapooltele olema võimalikult võrdsed,“ selgitas Kivisild. Autoveonduse otsustajafoorumile kogunenud ettevõtete esindajad tõdesid, et eelnevat järgides väheneks stress vastutusrikkas autojuhi ametis, kasvaks eriala prestiiž ja väheneksid probleemid juhtide järelkasvu osas.

Maanteetranspordi arenguid lahkav Autoveonduse otsustajafoorum Road Transport EXEX toimub juba neljandat korda.

NB! Äripäeva teemaveebi Logistikauudised.ee traditsiooniline Autovedajate Aastakonverents toimub juba 29. novembril. Registreerida saab SIIN

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,51 0.093736
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,06 0.113124
Hiina jüaan CNY 7,84 -0.014029
Hongkongi dollar HKD 9,24 -0.018386
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.006659
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.045964
India ruupia INR 77,04 -0.022709
Indoneesia ruupia IDR 16011,00 -0.118527
Islandi kroon ISK 124,55 -0.022476
Jaapani jeen JPY 133,54 0.097447
Kanada dollar CAD 1,48 -0.021625
LAV rand ZAR 16,01 0.160758
Lõuna-Korea vonn KRW 1339,10 0.164559
Malaysia ringgit MYR 5,00 -0.045954
Mehhiko peeso MXN 22,27 -0.064613
Norra kroon NOK 9,40 -0.044572
Poola slott PLN 4,23 -0.021251
Rootsi kroon SEK 9,63 -0.019931
Rubla RUB 67,86 -0.01326
Rumeenia leu RON 4,60 0.002174
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.006219
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.061077
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.035428
Taani kroon DKK 7,44 -0.002686
Tai baht THB 39,24 -0.025477
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.007775
Türgi liir TRY 4,33 0.04625
Ukraina grivna UAH 31,54 -0.022823
Ungari forint HUF 307,76 -0.006498
USA dollar USD 1,18 -0.048932
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.428062
Valgevene rubla BRL 3,75 -0.021311
Valgevene rubla BYN 23108,00 -0.533746

Valdkonna töökuulutused