Milline on Tallinna lennujaam kaubavedaja nägemuses?

Tarmo Künnapuu, DHL Global Forwarding, Balti riikide lennuvedude juht
Tarmo Künnapuu, DHL Global Forwarding, Balti riikide lennuvedude juht

DHLi Balti riikide lennuvedude juht Tarmo Künnapuu näeb lennuveoturu peamise arengutingimusena Eesti tööstusettevõtete arengut ja reaalset kaubasaatmise vajadust.

Tallinna lennujaam on tunnustatud kui mugav reisijate lennujaam. Milline on Tallinn lennukauba vedaja nägemuses?

Vedaja seisukohast on Tallinna lennujaam paindlik ja mugav. Tänu lennujaama väiksusele on käitlusajad lühikesed. Kaubaterminalid tegutsevad professionaalselt ning terminalitasud on mõistlikud.

Mida saaks lennujaam veel teha, et kaubavedajaid meelitada?

Lennukaup liigub Eestisse ja Eestist välja pigem auto kui lennukiga ning reaalselt lennutatakse kaupu suuremate lennujaamade vahel. Ilmselt on meie reisijateturu suurust arvestades suhteliselt keeruline meelitada uusi lennuliine siia lendama. Võib-olla võiks teatud lennuliinide puhul alustada kaubaveo võimaluste pakkumisest, mis eeldaks lennuliinidelt regulaarse autoühenduse rajamist suuremate Euroopa lennujaamadega ning oleks ilmselt oluliselt odavam lennuki käigushoidmisest. Näiteks on mitmed Lähis-Ida lennuliinid siinsel kaubaveoturul veel esinduseta.

Kuidas näeb lennuvedaja Tallinna lennujaama arendusplaane? Kas lennuraja pikendus on tugev argument või konkurentsieelis võrreldes näiteks Riiaga?

Kindlasti soodustab lennuraja pikendus kaubavedu, kuid pigem näen ma peamise lennuveoturu arengutingimusena meie tööstusettevõtete arengut ja reaalset kaubasaatmise vajadust. Kõik muu infrastruktuuriga seonduv käib pigem tööstustoodangu mahuga kaasas.

Kas näete lennuvedu kui sisendit Rail Balticu kaubamahtudele?

Rail Balticu teostumisel võib ilmselt näha mõningaid sünergiavõimalusi, kuid üldises plaanis ei näe küll lennukauba poolt märkimisväärset sisendit Rail Balticule.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0821122
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.0163835
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0460076
Filipiinide peeso PHP 59,82 0.2312255
Hiina jüaan CNY 7,71 -0.0375794
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.0033575
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.0471139
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0095157
India ruupia INR 81,12 0.2124952
Indoneesia ruupia IDR 16158,13 0.0529426
Islandi kroon ISK 137,63 0.0218023
Jaapani jeen JPY 124,56 0.0883889
Kanada dollar CAD 1,51 -0.1057921
LAV rand ZAR 15,67 0.2687226
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,92 -0.0023475
Malaysia ringgit MYR 4,68 -0.0661714
Mehhiko peeso MXN 21,69 0.1394352
Norra kroon NOK 9,73 -0.0934282
Poola slott PLN 4,29 0.0676401
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.1294379
Rumeenia leu RON 4,69 -0.0213074
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0777303
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.216623
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0176585
Taani kroon DKK 7,46 -0.0388376
Tai baht THB 36,09 -0.2380242
Tšehhi kroon CZK 25,54 -0.0117444
Türgi liir TRY 6,11 0.3104621
Ukraina grivna UAH 31,86 -0.1425957
Ungari forint HUF 319,35 -0.0125239
USA dollar USD 1,14 -0.0438789
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.0950175
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.040873
Vene rubla RUB 75,60 0.0578339

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019