Autor: Heija-Liis Ristikivi • 9. november 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Milline on Tallinna lennujaam kaubavedaja nägemuses?

Tarmo Künnapuu, DHL Global Forwarding, Balti riikide lennuvedude juht
Foto: Erakogu
DHLi Balti riikide lennuvedude juht Tarmo Künnapuu näeb lennuveoturu peamise arengutingimusena Eesti tööstusettevõtete arengut ja reaalset kaubasaatmise vajadust.

DHLi Balti riikide lennuvedude juht Tarmo Künnapuu analüüsib globaalseid trende lennuveoturul juba 17. novembril toimuval Logistika Aastakonverentsil.

Tallinna lennujaam on tunnustatud kui mugav reisijate lennujaam. Milline on Tallinn lennukauba vedaja nägemuses?

Vedaja seisukohast on Tallinna lennujaam paindlik ja mugav. Tänu lennujaama väiksusele on käitlusajad lühikesed. Kaubaterminalid tegutsevad professionaalselt ning terminalitasud on mõistlikud.

Mida saaks lennujaam veel teha, et kaubavedajaid meelitada?

Lennukaup liigub Eestisse ja Eestist välja pigem auto kui lennukiga ning reaalselt lennutatakse kaupu suuremate lennujaamade vahel. Ilmselt on meie reisijateturu suurust arvestades suhteliselt keeruline meelitada uusi lennuliine siia lendama. Võib-olla võiks teatud lennuliinide puhul alustada kaubaveo võimaluste pakkumisest, mis eeldaks lennuliinidelt regulaarse autoühenduse rajamist suuremate Euroopa lennujaamadega ning oleks ilmselt oluliselt odavam lennuki käigushoidmisest. Näiteks on mitmed Lähis-Ida lennuliinid siinsel kaubaveoturul veel esinduseta.

Kuidas näeb lennuvedaja Tallinna lennujaama arendusplaane? Kas lennuraja pikendus on tugev argument või konkurentsieelis võrreldes näiteks Riiaga?

Kindlasti soodustab lennuraja pikendus kaubavedu, kuid pigem näen ma peamise lennuveoturu arengutingimusena meie tööstusettevõtete arengut ja reaalset kaubasaatmise vajadust. Kõik muu infrastruktuuriga seonduv käib pigem tööstustoodangu mahuga kaasas.

Kas näete lennuvedu kui sisendit Rail Balticu kaubamahtudele?

Rail Balticu teostumisel võib ilmselt näha mõningaid sünergiavõimalusi, kuid üldises plaanis ei näe küll lennukauba poolt märkimisväärset sisendit Rail Balticule.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077