Milline on Tallinna lennujaam kaubavedaja nägemuses?

Tarmo Künnapuu, DHL Global Forwarding, Balti riikide lennuvedude juht
Tarmo Künnapuu, DHL Global Forwarding, Balti riikide lennuvedude juht

DHLi Balti riikide lennuvedude juht Tarmo Künnapuu näeb lennuveoturu peamise arengutingimusena Eesti tööstusettevõtete arengut ja reaalset kaubasaatmise vajadust.

Tallinna lennujaam on tunnustatud kui mugav reisijate lennujaam. Milline on Tallinn lennukauba vedaja nägemuses?

Vedaja seisukohast on Tallinna lennujaam paindlik ja mugav. Tänu lennujaama väiksusele on käitlusajad lühikesed. Kaubaterminalid tegutsevad professionaalselt ning terminalitasud on mõistlikud.

Mida saaks lennujaam veel teha, et kaubavedajaid meelitada?

Lennukaup liigub Eestisse ja Eestist välja pigem auto kui lennukiga ning reaalselt lennutatakse kaupu suuremate lennujaamade vahel. Ilmselt on meie reisijateturu suurust arvestades suhteliselt keeruline meelitada uusi lennuliine siia lendama. Võib-olla võiks teatud lennuliinide puhul alustada kaubaveo võimaluste pakkumisest, mis eeldaks lennuliinidelt regulaarse autoühenduse rajamist suuremate Euroopa lennujaamadega ning oleks ilmselt oluliselt odavam lennuki käigushoidmisest. Näiteks on mitmed Lähis-Ida lennuliinid siinsel kaubaveoturul veel esinduseta.

Kuidas näeb lennuvedaja Tallinna lennujaama arendusplaane? Kas lennuraja pikendus on tugev argument või konkurentsieelis võrreldes näiteks Riiaga?

Kindlasti soodustab lennuraja pikendus kaubavedu, kuid pigem näen ma peamise lennuveoturu arengutingimusena meie tööstusettevõtete arengut ja reaalset kaubasaatmise vajadust. Kõik muu infrastruktuuriga seonduv käib pigem tööstustoodangu mahuga kaasas.

Kas näete lennuvedu kui sisendit Rail Balticu kaubamahtudele?

Rail Balticu teostumisel võib ilmselt näha mõningaid sünergiavõimalusi, kuid üldises plaanis ei näe küll lennukauba poolt märkimisväärset sisendit Rail Balticule.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.025671
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,92 0.033387
Hiina jüaan CNY 7,81 0.138408
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.038012
Horvaatia kuna HRK 7,57 0.009253
Iisraeli seekel ILS 4,14 0.028965
India ruupia INR 76,61 -0.065225
Indoneesia ruupia IDR 15955,00 0.037619
Islandi kroon ISK 121,77 -0.145959
Jaapani jeen JPY 132,19 -0.02269
Kanada dollar CAD 1,51 -0.028557
LAV rand ZAR 16,48 0.040679
Lõuna-Korea vonn KRW 1289,50 -0.038759
Malaysia ringgit MYR 4,91 -0.164764
Mehhiko peeso MXN 22,31 0.027797
Norra kroon NOK 9,72 0.50256
Poola slott PLN 4,24 -0.011801
Rootsi kroon SEK 9,95 0.661821
Rubla RUB 69,62 0.103521
Rumeenia leu RON 4,64 0.017255
Singapuri dollar SGD 1,60 0.043804
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.011208
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.336708
Taani kroon DKK 7,44 0.016665
Tai baht THB 38,72 -0.025819
Tšehhi kroon CZK 25,57 -0.023464
Türgi liir TRY 4,57 0.004375
Ukraina grivna UAH 31,35 0.034778
Ungari forint HUF 312,00 0.054516
USA dollar USD 1,18 0.174171
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.020235
Valgevene rubla BRL 3,84 -0.298414
Valgevene rubla BYN 23228,00 0.194107

Valdkonna töökuulutused

TRANSIIDIKESKUSE AS otsib KOMMERTSDIREKTORIT

Transiidikeskuse AS

20. november 2017