Milline on Tallinna lennujaam kaubavedaja nägemuses?

Tarmo Künnapuu, DHL Global Forwarding, Balti riikide lennuvedude juht
Tarmo Künnapuu, DHL Global Forwarding, Balti riikide lennuvedude juht

DHLi Balti riikide lennuvedude juht Tarmo Künnapuu näeb lennuveoturu peamise arengutingimusena Eesti tööstusettevõtete arengut ja reaalset kaubasaatmise vajadust.

Tallinna lennujaam on tunnustatud kui mugav reisijate lennujaam. Milline on Tallinn lennukauba vedaja nägemuses?

Vedaja seisukohast on Tallinna lennujaam paindlik ja mugav. Tänu lennujaama väiksusele on käitlusajad lühikesed. Kaubaterminalid tegutsevad professionaalselt ning terminalitasud on mõistlikud.

Mida saaks lennujaam veel teha, et kaubavedajaid meelitada?

Lennukaup liigub Eestisse ja Eestist välja pigem auto kui lennukiga ning reaalselt lennutatakse kaupu suuremate lennujaamade vahel. Ilmselt on meie reisijateturu suurust arvestades suhteliselt keeruline meelitada uusi lennuliine siia lendama. Võib-olla võiks teatud lennuliinide puhul alustada kaubaveo võimaluste pakkumisest, mis eeldaks lennuliinidelt regulaarse autoühenduse rajamist suuremate Euroopa lennujaamadega ning oleks ilmselt oluliselt odavam lennuki käigushoidmisest. Näiteks on mitmed Lähis-Ida lennuliinid siinsel kaubaveoturul veel esinduseta.

Kuidas näeb lennuvedaja Tallinna lennujaama arendusplaane? Kas lennuraja pikendus on tugev argument või konkurentsieelis võrreldes näiteks Riiaga?

Kindlasti soodustab lennuraja pikendus kaubavedu, kuid pigem näen ma peamise lennuveoturu arengutingimusena meie tööstusettevõtete arengut ja reaalset kaubasaatmise vajadust. Kõik muu infrastruktuuriga seonduv käib pigem tööstustoodangu mahuga kaasas.

Kas näete lennuvedu kui sisendit Rail Balticu kaubamahtudele?

Rail Balticu teostumisel võib ilmselt näha mõningaid sünergiavõimalusi, kuid üldises plaanis ei näe küll lennukauba poolt märkimisväärset sisendit Rail Balticule.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,53 0.048409
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,96 -0.320162
Hiina jüaan CNY 7,83 -0.339768
Hongkongi dollar HKD 9,55 0.008375
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.041691
Iisraeli seekel ILS 4,18 -0.167264
India ruupia INR 78,02 -0.001666
Indoneesia ruupia IDR 16273,00 -0.397845
Islandi kroon ISK 125,75 -0.00159
Jaapani jeen JPY 135,39 -0.419256
Kanada dollar CAD 1,53 0.003929
LAV rand ZAR 14,88 0.04506
Lõuna-Korea vonn KRW 1304,40 -0.374245
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.592767
Mehhiko peeso MXN 22,77 0.037789
Norra kroon NOK 9,62 0.172835
Poola slott PLN 4,17 0.266711
Rootsi kroon SEK 9,86 0.423794
Rubla RUB 69,29 0.018766
Rumeenia leu RON 4,66 -0.047192
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.185528
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.154406
Šveitsi frank CHF 1,18 0.339133
Taani kroon DKK 7,44 -0.036261
Tai baht THB 38,93 -0.307298
Tšehhi kroon CZK 25,38 0.078876
Türgi liir TRY 4,65 -0.010747
Ukraina grivna UAH 35,41 -0.001694
Ungari forint HUF 309,12 0.003235
USA dollar USD 1,22 -0.130734
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.037525
Valgevene rubla BRL 3,91 -0.007679
Valgevene rubla BYN 24746,00 -0.165409

Valdkonna töökuulutused