Äripäev kajastab riigikontrolli aastaülevaadet riigi vara kasutamise ja säilimise kohta, millest nähtub, et ASi Estonian Air puhul oleks valitsus saanud umbes 85 miljoni euro kaotust vältida.
Riigikontroll analüüsis valitsuse tegevust Estonian Air raha ja laenu andmisel ning leidis, et ASile Estonian Air raha andes ei olnud valitsusel kindlust selle sammu õiguspärasuses. Euroopa Komisjoni otsus tunnistada valitsuse otsused Euroopa Liidu regulatsioonidega vastuolus olevaks oleks olnud välditav, kui valitsus oleks ASile Estonian Air raha eraldamise hetkedel veendunud selle sammu kooskõlas ELi reeglitega. Seda aga ei tehtud. Raha andes ei olnud valitsusel ka vajalikke õigusanalüüse, leidis riigikontroll.
Alar Karise kriitikat AS Estonian Airiga seotud otsustele loe pikemalt Äripäevast.
Auditist „Ministeeriumide sõidukite majandamise otstarbekus“ aga selgub, et riik ei hooli oma sõidukipargi säästlikkusest ning riigiasutused ei analüüsi, millisel viisil on majanduslikult otstarbekam sõidukeid soetada - kas rentida või välja osta.
Riigikontroll vahendab oma pressiteates, et sõidukeid ostes või rentides ei mõelda piisavalt läbi, kas need on ikka vajalikud ja leiavad piisavalt intensiivset kasutust.
Riigikontroll võrdles rendilepingu alusel kasutatavate tavasõidukite keskmist tegelikku aastast läbisõitu lepingus kokku lepitud maksimaalse läbisõiduga. Selgus, et umbes 70% auditeeritud sõidukitest kasutatakse planeeritust vähem. Teisisõnu renditakse sõidukeid ka siis, kui nende kasutamise vajadus on vähene või tasutakse rendimaksetega suurema läbisõidu eest, kui tegelikult kasutatakse.
Analüüsi sõidukipargi majandamise kohta loe samuti pikemalt Äripäevast.