Autor: Harro Puusild • 18. oktoober 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Krimelte: ostu ja müügi vahel peab info liikuma

Krimelte OÜ tootmisdirektor Meelis Bergmann.
„Kui müük ei anna tellimust, siis ostul ei ole midagi teha. On oluline, et info liiguks,“ ütles Krimelte OÜ tootmisdirektor Meelis Bergmann Ostujuhtimise aastakonverentsil.

„Kui müügiosakonda tuleb tellimus, hakkab sealt protsess peale. Seejärel hakkab tööle ostuosakond – müük on sisend ostu jaoks. Kui müük ei anna tellimust, siis ostul ei ole midagi teha. On hästi oluline, et kui info tuleb majja, läheb see kohe edasi,“ ütles Bergmann.

Seejärel tuleb tähelepanu pöörata laole, suurem kogus ei pruugi alati hea olla, sest pind on piiratud.

„Tootmise saab samuti väiksemateks pulkadeks lahti võtta. Ost peab kallistama tootmist. Kas tootmine on rahul kaupadega ja saab tööd teha?“ sõnas Bergmann.

Bergmann rääkis veel, et müük on tootmise jaoks alati klient ja alati tuleb müüki hoida õnnelikuna.

„Kui meie majja tuleb tellimus, siis meil on kaks nädalat aega, et materjalid hankida, toota ja lõpuks kliendile välja saada. Nõuded hankejuhtidele on meil kõrged,“ rääkis ta.

Bergmanni sõnul on suurem trend see, et toodetakse valdavalt kliendi tellimuse baasil ja sellega seoses karmistuvad ka tarneajad.

Kallista oma klienti

„Kes on meie jaoks klient ja kes tarnija? Näiteks Rautakesko on klient ja pakenditootja on meie jaoks tarnija,“ jätkas Bergmann.

Krimeltes mõeldakse Bergmanni sõnul sellele, milline on kliendi ja tarne suhe. „Kas me kallistame oma klienti? Kas klient on alati rahul ja silmad säravad? Kui ettevõtted seda suudavad seda kliendiga teha, siis sky is the limit,“ sõnas ta.

Varjatud kulusid näitab koostöö

Tähelepanu tuleb Bergmanni sõnul pöörata ka alternatiivkulule. „Kõige lihtsam on seda väljendada sellega, et kõige tähtsam on silmale nähtamatu,“ märkis ta ja tõi näiteks pealtnäha odava hotelli, milles ööbimise varjatud kulu on kallis taksosõit hotelli jõudmiseks.

Varjatud kulusid aitab Bergmanni sõnul näha koostöö. „Erinevad üksused saavad nädalas või päevas korra kokku. Kui on kriitiline asi, siis võtta pooltund ja arutada läbi, millised on võimalused ja mida see kõik meile kaasa toob,“ ütles ta ja lisas, et kui midagi läheb valesti, tuleb seda tunnistada, et samasugust olukorda enam ei tekiks.

Toote tegelik hind sõltub mitmest komponendist, kuhu kuuluvad ostu hind, transport, ladustamine, käitlemine ja seadistus.

„Seadistus on puhas tootmise mure, mõne tooraine jaoks tuleb masinad ümber seadistada. Iga seadistus on ettevõtte jaoks raha, sest masinad ei tooda,“ sõnas ta.

Lõpetuseks soovitas Meelis Bergmann, et mis iganes otsus juhil ees ei seisa, siis otsuse langetamisel tuleks suhtuda sellesse nii, nagu tegemist oleks tema enda ettevõttega. „Kui sina oleksid omanik, siis millise otsuse sa teeksid?“

Täna toimub traditsiooniline ja järjekorras 12. Ostujuhtimise aastakonverents, kuhu on kogunenud enam kui 100 osalejat.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077