Maersk LIne’ist, maailma suurimast konteinervedude firmast, saab integreeritud transpordi- ja logistikafirma. Kõik nafta ja naftatootmisega seonduv lüüakse aga sellest harust lahku, et keskenduda praeguse tugeva positsiooni kindlustamisele Põhjameres Taanile, Suurbritanniale ja Norrale kuuluvatel aladel, teatas ettevõte.
Maerski aktsia reageeris uudise peale Kopenhaageni börsil 4,2% suuruse tõusuga. Aasta algusest on aktsia hind kerkinud ligi 14%, vahendas agentuur Bloomberg.
Maerski nõukogu esimees Michael Pram Rasmussen avalikustas esimest korda kontserni poolitamise mõtted tänavu juunis, mil üllatuslikult vallandati tegevjuhi kohalt Nils Smedegaard Andersen. Tol päeval kerkis Maerski aktsia struktuurimuutuste ootuses 12%. Enamik investoreid leiab, et firma on rohkem väärt, kui see konglomeraadi struktuuri kammitsaist lahti saab.
Anderseni juhtimise ajal müüs 112aastase ajalooga ettevõte ära hulga tegevusi, mis ei olnud seotud laevatranspordi ega naftatööstusega. Nii müüdi maha osalus Danske Bankis ja supermarketis. Samas kaitses Andersen konglomeraadi struktuuri, väites, et selle eri osade vahel on arvestatav sünergia.
Maerski teade tuleb konteinervedude ala jaoks keerulisel ajal, mil turul on ülepakkumine ja hinnasõda on veoste hinnad väga madalale viinud. Sektoris on konsolideerumine, maailma üks suuremaid konteinervedude firmasid Lõuna-Korea Hanjin Shipping esitas möödunud kuul pankrotikaitse taotluse.