9. september 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Logistikagrupi Via 3L rahvusvaheliste vedude osakaal möödus Eesti mahust

Via 3L Spedition juhatuse liige Lauri Latt.
Foto: Via 3L
Logistikagrupp Via 3L alustas viis aastat tagasi tegevust Skandinaavia turul ja tänaseks on ettevõtte rahvusvaheliste kaubavedude osakaal suurem kui Eesti kaubavedude osakaal. Lõviosa välisveomahust tuleb aktiivsest tööst Soome suunal.

„Ajalooliselt teatakse meid koduturu toidu- ja esmatarbekaubalogistikuna, kuid tegelikult tegutseme viimased aastad väga aktiivselt rahvusvahelise logistikuna ning teenuse eksport moodustab 35% meie igapäevasest kogumahust,“ ütleb Via 3L Spedition juhatuse liige Lauri Latt.

Tänaseks on Via 3L kasvanud Eesti üheks suuremaks logistikaettevõtteks. Via 3L ladustab ja käitleb kaupu ligi 60 000 m² laopinnal, sealhulgas kõikidel  temperatuuridel: külmladu, jahutusladu ja tavatemperatuuri ladu. „Paljud Eesti transpordifirmad teevad allhanget, aga meie mitte – meie siht on teenindada lõppklienti. Eks see on ka meie eeliseks rahvusvaheliste ettevõtete ees, sest kui teistel on riigid jagatud vastavalt tütarfirmadele, siis meie saame paindlikult ja klientide soovile vastavalt tegutseda igal turul,“ selgitab Latt.

Ta lisab, et umbes viie aastaga on tõusnud oluliselt Via 3L mahtudes ka tööstus-, elektroonika- ja ehituskaupade osakaal, moodustades enamiku ettevõtte veomahtudest. „Muutume koos turu vajadustega, kuigi lõpuks taandub ikkagi kogu teenus hinnale ning inimlikule kontaktile. Millele Eesti ettevõtjad logistikapartneri valikul mõelda võiksid lisaks hinnaargumendile, oleks see, et mis tema makstud rahaga edasi juhtub: kas see liigub mõne globaalse ettevõtte emafirmasse Stockholmi või Luksemburgi või tehakse sellega siinsamas Eestis midagi uut, mis muudaks meie kõigi elu paremaks?“

Vahel püüavad jae- ja hulgimüüjad teha suhteliselt lühikese ajal jooksul uusi vedajate hankeid, mõtlemata, et esialgu soodsamana tunduva hinna puhul võivad kaudsed kulud ilmneda mujal: uus partner teeb kogenematusest vigu tarnetes, toimub kaubakadu või toodete rikkumine. Seega oleks mõistlik teha pikem leping ühe firmaga, fikseerida hinnad näiteks keskmise palga,  tarbijahinnaindeksi või kütusehindade baasil ning mitte kulutada aega ja raha konkursside korraldamisele ning uute partneritega harjumisele. Eelkõige vajavad logistikateenuse kasutajad ühte tugevat partnerit, kes on kursis kõigi kliendi hanke- ja logistikateemaliste vajaduste, küsimuste ja probleemidega.

Via 3L pakutavad teenused on nii rahvusvaheline kui ka kodumaine maantee-, mere- ja õhutransport, erinevad laoteenused, kauba vastuvõtt ja tagastused, aktsiisi- ja tolliladu, deklareerimine, pakendiaktsiisiga tegelemine, ladustamine, elektroonilised tellimused, komplekteerimine, markeerimine, turvamärgiste paigaldamine, ümberpakendamine, arvete saatmine.

Via 3L pakub oma klientidele ka Baltimaade kesklao teenust, olles võimeline teostama nii lao- kui trasporditeenuseid võrdselt heal tasemel Eestis, Lätis aga ka Leedus. Tugiteenustena annab ettevõte klientidele kasutada oma lao- ja raamatupidamisprogrammi, osutab krediidijälgimise ja arhiivi teenust.

www.via3l.com

www.viatransport.ee

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077