Narusk viitas konsultatsioonifirmale McKinsey, mille hinnangul mõjutavad järgnevatel aastatel autotööstust 4 suurimat trendi: liikumisviiside mitmekesisus, isesõitvad autod, elektriautod ning connectivity ehk ühendatud/võrgus olevad autod.
Need trendid loovad uusi ärimudeleid, milledel on potentsiaal kasvatada globaalset autotööstuse käivet ligikaudu 30%, moodustades kokku 1,5 miljardit dollarit. Kuigi o n trend, et sõiduvahendeid hakatakse jagama, kasvavad globaalsed müüginumbrid autotööstuses endiselt ligikaudu 2% aastas.
Tarbijate käitumine siiski muutub ning McKinsey prognooside kohaselt on aastaks 2030 iga kümnes auto jagatav. Narusk tõi McKinsey uuringust ka välja, et kui tehnoloogilised ja regulatoorsed küismused saavad lahendatud, siis on 2030. aastaks 15% kõigist müüdavatest autodest isesõitvad.
Elektriautod muutuvad järjest populaarsemaks ja konkurentsivõimelisemaks. Küll aga oleneb nende kasutuselevõtt tugevalt kohalikust turust
„Rääkides uutest tulijatest autotööstuses, räägime eelkõige start-up ettevõtetest, kes pakuvad mitmeid tehnoloogilisi lahendusi ja seda kõikides nendes valdkondades, mida traditsiooniliselt on teinud autotootjad ise,“ tõi Narusk näite. Tema sõnul saabuvad uued tulijad turul kindlasti elektri- ja isesõitvate autodega ning nendega kaasenvate IT lahendustega, näiteks sensorite ja küberturvalisuse vallas. Uued tulijad on sisenenud ka valdkondadesse, mis puudutab näiteks mootorite võimsust ja tootmist või innovatsiooni rehvi disainis.
„Suured autotootjad järjest kas sõlmivad koostööleppeid või ostavad ära tehnoloogilisi lahendusi pakkuvaid start-up ettevõtteid,“ lisas Narusk. Viimatise näitena tõi ta Volvo ja Uberi 300 miljoni dollarilise koostöö isesõitvate autode arendamiseks.
Narusk esitles PwC uuringut, mille järgi ongi võrgus olevate tehnoloogiate valdkondades järgneva 5 aasta jooksul suurimad käibenumbrite kasvud kõiges, mis puudutavad turvalisust ja isesõitvaid autosid.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja