25. august 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

4 autotööstust mõjutavat trendi ja mida need tähendavad

AMTELi tegevjuht Sulev Narusk konverentsil Säästlik Autopark.
Foto: Tanel Raig
AMTELi tegevjuht Sulev Narusk rääkis konverentsil Säästlik Autopark, et autotööstust mõjutab lähitulevikus 4 suurt trendi, mis muudab suuresti ka autoparke.

Narusk viitas konsultatsioonifirmale McKinsey, mille hinnangul mõjutavad järgnevatel aastatel autotööstust 4 suurimat trendi: liikumisviiside mitmekesisus, isesõitvad autod, elektriautod ning connectivity ehk ühendatud/võrgus olevad autod.

Need trendid loovad uusi ärimudeleid, milledel on potentsiaal kasvatada globaalset autotööstuse käivet ligikaudu 30%, moodustades kokku 1,5 miljardit dollarit. Kuigi o n trend, et sõiduvahendeid hakatakse jagama, kasvavad globaalsed müüginumbrid autotööstuses endiselt ligikaudu 2% aastas.

Tarbijate käitumine siiski muutub ning McKinsey prognooside kohaselt on aastaks 2030 iga kümnes auto jagatav. Narusk tõi McKinsey uuringust ka välja, et kui tehnoloogilised ja regulatoorsed küismused saavad lahendatud, siis on 2030. aastaks 15% kõigist müüdavatest autodest isesõitvad.

Elektriautod muutuvad järjest populaarsemaks ja konkurentsivõimelisemaks. Küll aga oleneb nende kasutuselevõtt tugevalt kohalikust turust

Autotööstusse sisenenud uued startup ettevõtted, kes üritavad seal erinevates valdkondades kanda kinnitada.

„Rääkides uutest tulijatest autotööstuses, räägime eelkõige start-up ettevõtetest, kes pakuvad mitmeid tehnoloogilisi lahendusi ja seda kõikides nendes valdkondades, mida traditsiooniliselt on teinud autotootjad ise,“ tõi Narusk näite. Tema sõnul saabuvad uued tulijad turul kindlasti elektri- ja isesõitvate autodega ning nendega kaasenvate IT lahendustega, näiteks sensorite ja küberturvalisuse vallas. Uued tulijad on sisenenud ka valdkondadesse, mis puudutab näiteks mootorite võimsust ja tootmist või innovatsiooni rehvi disainis.

Suured autotootjad sõlmivad koostööleppeid või ostavad ära tehnoloogilisi lahendusi pakkuvaid start-up ettevõtteid.

„Suured autotootjad järjest kas sõlmivad koostööleppeid või ostavad ära tehnoloogilisi lahendusi pakkuvaid start-up ettevõtteid,“ lisas Narusk. Viimatise näitena tõi ta Volvo ja Uberi 300 miljoni dollarilise koostöö isesõitvate autode arendamiseks.

Ühendatud või võrgus olevate tehnoloogiate suuremate valdkondade kasv käibenumbrite järgi järgneva 5 aasta jooksul.

Narusk esitles PwC uuringut, mille järgi ongi võrgus olevate tehnoloogiate valdkondades järgneva 5 aasta jooksul suurimad käibenumbrite kasvud kõiges, mis puudutavad turvalisust ja isesõitvaid autosid.

Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077