22. august 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kütust saab postihinnast odavamalt. Ühisost lubab võitu 7,5 senti liitrilt

Outsourcing Partner juht Heiki Rits pakub autopargis kulude kokkuhpidmiseks kütuse ühisostu võimalust.
Foto: Erik Prozes
On üsna ebamõistlik sõita tanklasse ja maksta sõiduki tankimisel kütuse eest hinda, mis on postil kirjas. Soodsama hinna võimalust pakuvad nii läbirääkimised kütusefirmadega kui ka ühisostud.

Võimalustest autopargis kulusid kokkuhoida, kuuleb lähemalt 25. augustil toimuval konverentsil Säästlik Autopark.

Soodsama kütuse tankimiseks ei pea olema suurte mahtudega äriklient. Väiksema tarbimisega äri- ja erakliendil on võimalik liituda ühisostuga, mis paljude väikeste klientide liitmisel on samuti kokku saanud kütusemüüjale atraktiivse mahu ja seeläbi saavutanud soodsamad tingimused ostmisel. Taolist ühisostu teenust pakub Outsourcing Partner (OSP). Ettevõtte juht Heiki Rits kinnitas, et eelmisel aastal oli ühisostuga liitunud klientide keskmine hinnavõit liitri kohta 7,5 senti. Kui varem oli OSPi partner kütuse ühisostul Lukoil, siis pärast Lukoili ühinemist Olerexiga on uueks partneriks tänavusest aastast Neste.

Ühisostuga saavad liituda kõik olenemata autode arvust ja tarbitava kütuse kogusest. Mingit kütusetarbimise miinimumkoguse kohustust ühisosatuga liitumisel ei kaasne. Praegu on OSPi kütuse ühisostul üle 500 kliendi ja neile kehtib Neste tanklates hinnavalem: iga päev arvutatav baashind + marginaal. Kui mõnes kõrge konkurentsikohaga tanklas juhtub postihind olema odavam ühisostu hinnavalemist, siis rakendub automaatselt odavam hind.

Sõidukijuhtide koolitust pakkuv OÜ Autosõit kasutas OSP kütuse ühisostu hinnasoodustusi 3 aastat, kuni 2015. aasta lõpuni kui lõppes OSPi koostöö Lukoiliga. OÜ Autosõit juhatuse liige Illimar Maasing kinnitas, et ei näinud ühisosatuga liitumisel mingeid riske ja ettevõtte kütusetarbimise juures, mis on 180-200 tonni aastas, oli kokkuhoid 5000-6000 eurot aastas. „Soovitan kõigil, kes ei suuda otse oma kütusemüüjalt paremaid tingimusi välja kaubelda, kui OSP pakub, nendega liituda,“ ütles Maasing. „Kindlasti peaks aga arvestama, et igas piirkonnas ei pruugi OSPi partner olla üldse kaardil ja et sõiduki tankimine tavatrajektoorist kaugemal, ei sööks ära pakutavat soodustust,“ oli Maasingu ainus hoiatus.

Loe pikemalt 31. augustil ilmuvast Logistika kuukirjast.

Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077