Avastamata mugavusteenus autopargis

Autopark
Suurema autopargi korral tuleb odavam võtta täisteenusliising, kui palgata...

Täisteenusliising on sõiduki soetamiseks enamlevinud tavaliisingute kõrval ettevõtete jaoks Eestis veel eksklusiivne teenus. Samas vabastab täisteenusliising ettevõtte mittevajaliku kapitali soetamisest ja autopargi haldustegevustest.

Täisteenusliisinguga ostab ettevõte autopargi haldamist. Eestis see veel eriti levinud ei ole. Eesti Liisingühingute Liitu kuuluvate ettevõtete portfellist moodustas teenusliising eelmisel aastal vaid 2,8% ja uusmüügist 3%. Hinnanguliselt haldavad Eestis tegutsevad täisteenusliisingu pakkujad ca 5000 auto suurust sõidukiparki. Ametisõidukeid on Eestis kasutusel aga enam kui 50 000.

See tähendab, et erinevalt Lääne-Euroopale on Eesti ettevõtete seas levinud endale kapitali soetamine, isegi kui seda otseselt ei vajata ning optimaalsem oleks teenuse korras sõidukeid kasutada.

Avis Budget Eesti müügiosakonna juhataja Madis Sinijärve väitel on täisteenuse kasutamine sellegi poolest tõusutrendis, sest võttes arvesse erinevaid regulatsioone ja kohustusi, on aja ja ressursi kokkuhoiu mõttes kasulik autopargi haldamine anda üle teenusepakkujale. “Ettevõtte seisukohast on täisteenusliisingu eeliseks professionaalne abi, alates sõiduki ostuprotsessist ja igakuisest haldusest kuni sõiduki tagastuseni. Kliendil aidatakse leida sõiduk ratsionaalsetel alustel, nii et see vastaks ettevõtte kõikidele vajadustele,” kirjeldas Sinijärv.

Kasu tuleb ajavõidust

Ettevõtted, kes on autopargi haldamisel kapitaliliisingult üle läinud täisteenusliisingule, toovadki eelisena esile suurt ajalist kokkuhoidu, mille võrra saab tegeleda põhitööga, kuid ka ettevõtte ressursside efektiivsemat kasutamist.

Ettevõtte Tomorrow’s Trends & Tools töötajad sõidavad täisteenusliisingust hangitud autodega. Ettevõtte sõidukipargis on 10 väike-keskklassi kuuluvat Toyota Aurist ja Kia Cee’di. Varasemalt tegeles Tomorrow’s Trends & Toolsi tegevjuht Dmitri Novikov ettevõtte sõidukipargi haldamisega ise, kuid firma laienemise tõttu tundis ta, et autodega igakuiselt majandamine on põhitöö kõrval ebamõistlikult suure ajakuluga.

“Analüüsides enda tööd ja sellele kuluvat aega, selgus, et ettevõtte sõidukitega majandamine neelas ettevõtte kasvades väga suure osa töönädalast. Samas ei tundunud ka mõistlik võtta tööle veel üht inimest, kellele selle eest töötasu maksta. Võrreldes erinevaid liisingupakkumisi, selgus, et summa eest, mis oleks kulunud uue töötaja palgale, saime ettevõttesse võtta veel ühe uue sõiduki, mis lihtsustas töökohustusega kaasnevat logistikat,” selgitas Novikov.

Ragn-Sellsi tegevjuht Rain Vääna, kelle töötajad on mitmeid aastaid kasutanud täisteenusliisingusse võetud uusi sõidukeid, tõi esile, et nende ettevõte eelistas täisteenust eelkõige seetõttu, et töötajad saaksid tegeleda vaid enda põhitefevusega ega peaks aega kulutama administratiivsetele küsimustele.

Vääna sõnul otsustati, et autopargi kulusid saaks efektiivsemalt juhtida, kui tugiteenuse osutamine usaldatakse valdkonna spetsialistide kätte. “Auto omamine on kulu, aga töötaja iga minut on ettevõttele potentsiaalne tulu. Aeg, mis panustatakse kliendiga suhtlemisse, on võimalus. Aeg, mis kulub autoga tegelemisele, on raisatud ressurss ehk kulu,” rõhutas Vääna.

Liisingumakse katab ka haldustegevused

Võrreldes kapitaliliisinguga, mida nii Tomorrow’s Trends & Tools kui Ragn-Sells on varasemalt kasutanud, hõlmab täisteenusliisingu pakett rohkemat. “Saan sama kuumakse juures rohkem, sest lisaks sõidukile ja kindlustustele katab kuumakse ka ööpäevaringse abi, rehvivahetused ja autode korralised hooldused. Rääkimata õnnetusjuhtumitest, mille puhul kogu asjaajamise korraldab kliendihaldur,” rääkis Novikov.

Ta meenutas, et enne täisteenusliisingu kasuks otsustamist küsis ta omal käel mitmest pangast liisingupakkumisi, kuid võttes arvesse lisanduvaid kulutusi, osutus lõpphind liiga suureks. “Liisingutasu oli vaid üks kulurida, millele tuli juurde otsida veel kõige optimaalsemad kindlustused, hooldused, rehvivahetused jms, millele kas igakuiselt või kvartaalselt aega tuli pühendada – arvestades, et ettevõtte autoparki kuulus palju autosid,” tõi Novikov esile.

Vääna lisas, et täisteenusliisingu puhul on rahasäästu kõrval üheks suurimaks väärtuseks mugavus, mida võimaldab kliendihaldur, kes on abiks erinevates standard- ja kriisiolukordades. “Kliendina hindan väga personaalset lähenemist ja koostööpõhist mälu. Koostööpartner teab ja mäletab just sinu ettevõtte ja töötajate jaoks olulisi detaile ja autodega seotud spetsiifilisi küsimusi. Millised autod, milliseks otstarbeks, millised on kasutajate eelistused,” rääkis ta ning lisas, et kuigi ise sebides võib tunduda odavam, siis tegelikult on see eksiarvamus, sest nende kogemus näitab reaalset rahalist ja ajalist kokkuhoidu.

Täisteenusliising võimaldab sõiduki kulud ette planeerida ning koondada kõik ühte kuumaksesse. Novikov tõstis esile, et neile on igapäevaselt kasuks ka soodustused teenusepakkuja koostööpartneritelt. “Näiteks teatud autopesulates käies on meil võimalus teha arve täisteenusliisingu kuumakse osana, mis on ühtlasi ka tavahinnast soodsam. Kokkuvõttes hoiab see lisateenuste pealt raha kokku ja lihtsustab ka meie ettevõtte tööd, sest me ei pea muretsema täiendava raamatupidamise jms pärast,” ütles ta.

 

TASUB TEADA
Milline liisingutüüp sobib teie vajadustega

Kapitalirent
Sobib, kui on soov pärast liisingu lõppemist saada auto omanikuks. 
Tasumine. Liisinguperioodi jooksul tuleb igakuiste maksetena tasuda liisinguandjale kogu sõiduki maksumus koos intressidega. Üldiselt on kuumakse veidi suurem kui kasutusrendi puhul. Selleks, et kuumaksed oleksid väiksemad, on võimalik jätta viimane osamakse suurem – siis on tegemist jääkväärtusega kapitalirendiga.
Liisinguperioodi lõpp. Kui kõik maksed on korrektselt tasutud, kuulub auto omanikule. 
Jääkväärtusega kapitalirendilepingu puhul tuleks läbi mõelda, kust viimane suurem osamakse võtta. Näiteks oletame, et liisitakse 13 000 eurot maksev auto 5 aastaks, sissemakse on 10%, jääkväärtus 25% ning aastaintress 5,5%. Sel juhul on jääkväärtus lepingu lõppedes ligi 2900 eurot.

Kasutusrent
Sobib siis, kui eesmärk pole saada pärast liisinguperioodi lõppemist auto omanikuks, vaid näiteks liisida järgmine auto.
Tasumine. Liisinguandja ostab valitud auto ning annab selle teatud perioodiks sõitjale kasutada. Sõitja tasub igakuiseid liisingumakseid
Liisinguperioodi lõpp. Võib masina tagastada või jääkväärtusega välja osta. Tagastamisel peab auto olema heas korras ning vastama tagasiostja kehtestatud nõuetele. Võib ka kehtida läbisõidukilomeetrite piirang, st, et auto ei või liisingu lõppedes olla läbi sõitnud rohkem kui lepingus ette nähtud.

Järelmaks
Sobib, kui auto ostetakse eraisikult või firmalt, kes pole käibemaksukohustuslane. Tingimuste poolest sarnane kapitalirendiga.

Allikas: SEB

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

SOSEScript: currencyTable.php5 failed executing with the following error: Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 6: parser error : Opening and ending tag mismatch: hr line 5 and body Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 7: parser error : Opening and ending tag mismatch: body line 3 and html Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 8: parser error : Premature end of data in tag html line 1 Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: Uncaught exception 'Exception' with message 'String could not be parsed as XML' in fragment:31 Stack trace: #0 fragment(31): SimpleXMLElement->__construct('??<...', 0, false) #1 [internal function]: unknown() #2 {main} thrown SOSEScript: currencyTable.php5 failed executing with the following error: Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 6: parser error : Opening and ending tag mismatch: hr line 5 and body Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 7: parser error : Opening and ending tag mismatch: body line 3 and html Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 8: parser error : Premature end of data in tag html line 1 Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: Uncaught exception 'Exception' with message 'String could not be parsed as XML' in fragment:31 Stack trace: #0 fragment(31): SimpleXMLElement->__construct('??<...', 0, false) #1 [internal function]: unknown() #2 {main} thrown SOSEScript: currencyTable.php5 failed executing with the following error: Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 6: parser error : Opening and ending tag mismatch: hr line 5 and body Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 7: parser error : Opening and ending tag mismatch: body line 3 and html Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 8: parser error : Premature end of data in tag html line 1 Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: Uncaught exception 'Exception' with message 'String could not be parsed as XML' in fragment:31 Stack trace: #0 fragment(31): SimpleXMLElement->__construct('??<...', 0, false) #1 [internal function]: unknown() #2 {main} thrown SOSEScript: currencyTable.php5 failed executing with the following error: Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 6: parser error : Opening and ending tag mismatch: hr line 5 and body Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 7: parser error : Opening and ending tag mismatch: body line 3 and html Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 8: parser error : Premature end of data in tag html line 1 Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: Uncaught exception 'Exception' with message 'String could not be parsed as XML' in fragment:31 Stack trace: #0 fragment(31): SimpleXMLElement->__construct('??<...', 0, false) #1 [internal function]: unknown() #2 {main} thrown SOSEScript: currencyTable.php5 failed executing with the following error: Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 6: parser error : Opening and ending tag mismatch: hr line 5 and body Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 7: parser error : Opening and ending tag mismatch: body line 3 and html Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 8: parser error : Premature end of data in tag html line 1 Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: Uncaught exception 'Exception' with message 'String could not be parsed as XML' in fragment:31 Stack trace: #0 fragment(31): SimpleXMLElement->__construct('??<...', 0, false) #1 [internal function]: unknown() #2 {main} thrown
Valuuta Tähis Kurss +/- %

Valdkonna töökuulutused