27. juuli 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

TS Laevad ostis varulaeva Saaremaa Laevakompaniilt

Parvlaev „Regula“ mahutab 400 reisijat ja 80 sõiduautot
Foto: TS Laevad
TS Laevad sõlmis lepingu Saaremaa Laevakompaniiga parvlaeva „Regula“ ostuks. Parvlaeva soetamine on osa TS Laevade varuplaanist tagamaks parvlaevaliiklus Eesti suursaarte ja mandri vahel käesoleva aasta esimeseks oktoobriks. Varulaeva näeb ette ka leping riigiga.

Otsuse tegemisel Regula ostuks said määravaks asjaolud, et tegemist on tehniliselt korras, paraja mahutavuse ning  jääklassiga laevaga, mis sobib võimalike tõrgete korral asenduslaevaks aastaringselt ja mitmeteks aastateks. Laev  on varasemalt seilanud nii Virtsu-Kuivastu kui ka Rohuküla-Heltermaa  liinil ehk  on olemas kindlus laeva sobivusest sadamate infrastruktuuriga.

TS Laevad meeskond  on varulaeva otsingu jooksul kontakteerunud ligi kolmekümne  ettevõttega, et leida turult kõik müügis olevad või renditavad parvlaevad. Valikus olnud laevadest tehti  „Regula“   kasuks otsus just tulenevalt parimast võimalikust hinna- ja kvaliteedi suhtest.

TS Laevade juhatuse esimees Kaido Padar ütles tehingut kommenteerides, et võimalikud pakkumised jäid 4-6,5 miljoni euro vahele. „Oli laevu, millel puudus jääklass, oli laevu, mille investeerimise vajadus ulatus paari miljoni euroni. Ühe laeva välistasime puhtalt selle pärast, et ta ei sobinud tänaste kaldarampidega.“ lisas Padar

Padar tõi veel välja asjaolu, et ehitusgraafikud tehastes on äärmiselt pingelised ja seetõttu jätkatakse erinevate ettevõtetega läbirääkimisi, et oleks võimekus tagada mitme rendilaeva olemasolu lühiajaliseks prahtimiseks. TS laevade juhi sõnul peab ettevõte kindlustama üleveo ka siis kui uute laevade valmimine või vastuvõtmine peaks tähtaegu ületama. „Peame olema valmis igaks olukorraks, ka selleks kui tehastes valmimine venib või tuleb riikides ette midagi sellist, mis praamide saabumist võib aeglustada. Selleks töötame ka ajutiste asenduslaevade hankimisega, ja vajadusel peame suutma kasvõi kõigi laevade hilinemise korral tagada üleveo. Olgu öeldud, et nii musta stsenaariumit me täna ette ei näe, kuid valmis peame selleks olema, et kõik toimiks,“ rõhutas Kaido Padar.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja TS Laevade vahel sõlmitud sõitjateveo avaliku teenindamise leping näeb ette, et 24 tunni jooksul peab vedaja tagama varulaev olemasolu, kui mõnega neljast parvlaevast peaks mingi rike või tõrge juhtuma.

Parvlaev „Regula“ mahutab 400 reisijat ja 80  sõiduautot. Laev antakse TS laevad kasutusse alates 1.oktoobrist.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077