20. juuni 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Saaremaa turismiettevõtted ja lennufirma Airest otsivad koostöövõimalusi

Airesti reisijateveoks mõeldud lennuk SAAB 340.
Foto: Wikipedia
Saartevahelise lennuühenduse riigihankes pettunud Saaremaa turismiettevõtjad kohtuvad enne Jaanipäeva lennufirma Airest juhtkonnaga, et tutvuda võimalustega Saaremaale tellimuslendude korraldamiseks.

Angela Nairis sihtasutusest Saaremaa Turism tunnistas, et kuigi riigi dotatsiooniga liinilennud saartele tänasest taastusid, siis õnnelikud riigihanke tulemuste üle ei olda. Rahulolematust valmistavad kolm märksõna – lennuki suurus, lennugraafiku tihedus ja pagasi mahutavus. Nairise kinnitusel rahuldaks suurem lennuk, kuhu mahub ka pagasit piisavalt. „Aga täna ei ole ka midagi enam teha,“ nentis ta.

Siiski on paari päeva pärast toimumas Saaremaa turismiettevõtete kohtumine lennufirmaga Airest. Nairis seda kohtumist eriti kommenteerida ei soovinud väites, et midagi konkreetset ei ole praegu öelda. „Asja mõte on näidata ettevõtetele, et on olemas ka suurem lennuk, millega saab Saaremaale lende korraldada,“ rääkis Nairis. Täna saartele lende alustanud Transaviabaltika kasutab 19-kohalist lennukit Jetstream 3200. Airestil on kasutada 33-kohaline lennuk SAAB 340.

Tellimuslende on ka varem Saaremaa turismiettevõtete initsiatiivil tehtud. Nairis meenutas, et Soome turismibüroo on teinud lende Soome erinevatest linnadest ja toonud inimesi Saaremaa spaadesse kõrghooajavälisel perioodil varakevadel ja sügisel. Ka Gotlandilt on lende tehtud. Tema sõnul on ka Airest käinud varem Saaremaal oma võimalusi tutvustamas, viimati 2015. aastal. „Airest on ise end pakkunud ja lasknud end meeles pidada,“ ütles Nairis.

Airesti juhataja Jaanus Ojametsa kinnitusel on nende seekordseks Saaremaale kutsujaks siiski ühendus Saaremaa Turism, et lennufirma tutvustaks oma võimalusi tellimuslendude korraldamiseks. Kuna kutse esitati Jaanipäeva eelseks 22. juuniks, siis peab Airesti juhtkond kaasa võtma ka oma lennuki. „Vaatasime, et kuupäev on juba selline, et saame minna vaid lennukiga, sest muidu oleme praamijärjekorras,“ rääkis Ojamets. „Mõtlesime, et miks mitte müüa ka teistele sellele lennule pileteid,“ selgitas Ojamets, miks Airest teeb enne ja pärast Jaanipäeva kaks kommertslendu Kuressaare ja Tallinna vahel. Esmaspäeva lõunaks ei olnud hommikul alanud piletimüük veel broneeringuid toonud, kuid Ojamets kinnitas et piletimüügikeskkonnas on tunglemist ja avaldas lootust, et vaatamata kallimale hinnale võrreldes riigi doteeritud lennuliiniga ostetakse ka Airesti lennule mõni pilet.

Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077