Schenkeri müügi- ja turundusdirektori Kristo Vrageri väitel on tegemist Eestis ainulaadse lahendusega. Saadetiste kaalumine ja mõõtmine on logistikaettevõtetes täna veel valdavalt käsitöö. DB Schenker rakendab alates maikuust oma Tallinna terminalis automaatset mitmedimensioonilist saadetiste mõõtmise ja kaalumise süsteemi.
Staatiline seade asub käsitluspinnal ja laes ning suudab käidelda erinevate omadustega väikepakke ja aluseid. Saadetise käitlemise käigus tuvastatakse saadetis kõigepealt skänneriga, millele järgneb automaatne kaalumine ja mõõtmine ning lõpetuseks luuakse saadetisest foto. Kogutud info alusel toimub süsteemis saadetise andmete automaatne uuendamine ja asendamine juhul, kui need peaksid erinema tellimuses toodust.
Süsteemi täielikul rakendamisel muutuvad täpsemaks klientidega arveldamise alused ning veoruumide optimeerimisest saadav tulu. Vrageri kinnitusel annab uus seade Schenkerile võimekuse kaaluda ja mõõta kuni 200 alust tunnis koos andmekäsitlusega süsteemis. Vrager hindab, et seadme kasutamine parandab saadetiste käsitlemisel efektiivsust ligi 20%.
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja