Autor: Logistikauudised.ee • 26. mai 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Muutub autojuhtide täiend- ja kordusõpe

Autojuhtide koolitamine saab lisareegleid.
Foto: Andras Kralla
Majandusminister Kristen Michal saatis kooskõlastusringile eelnõu, millega muudetakse mootorsõidukijuhi ettevalmistamise tingimusi ja korda.

Eelnõu lihtsustab kaitseväelastele juhtimisõiguse koolitust. Teised muudatused puudutavad juhtimisõiguse koolitusi ning esmase juhiloaga joobes juhtide suunamist erialaspetsialisti – psühholoogi vestlusele, et tulevikus ära hoida joobes juhtimist.

Ühe muudatusena laiendatakse koolituste võimalusi juhiluba omavatele juhtidele. Praeguses olukorras, kui juhtimisõigus on ära võetud ning on vaja minna taas sõidueksamile, puudub võimalus saada autokoolist enne eksamit täiendavat praktikat. Muudatuse tulemusena, saab autokool anda sõidutunde ka inimestele, kes ei tee esmakordselt juhilubasid. Sellisel juhul tehakse personaalne koolituskava, mis võimaldab keskenduda ainult vajalikule osale.

Lisaks leevendatakse määruses kaitseväelaste C- ja D-kategooria mootorsõidukijuhi koolitusel osalemist. Seda juhul, kui veoki või bussi juhtimisõigust  taotletakse kaitseväeteenistuse raames, mitte tavaliikluses osalemiseks. Kaitseväelastel on võimalik õppida autokoolis samaaegselt B-, C- ja D-kategooria juhilubade saamiseks. Varasemalt pidanuks kaitseväelased C-kategooria koolitusele minemiseks omama B-kategooria juhiluba vähemalt 1 aasta. Muudatuse tulemusena on kaitseväelastel võimalik koolitusele minna varem. Tavaliikluses C-kategooria sõiduki juhtimiseks ja Maanteeameti piiranguta juhiloa saamiseks peab juht olema 21 aastat vana ning omama B-kategooria juhiluba vähemalt 1 aasta. Seni on ajateenijatele kehtinud sama põhimõte, muudatusega laieneb see elukutselistele kaitseväelastele.

Eelnõuga täpsustatakse, kes teostab järelkoolitust esmase juhiloaga alkoholijoobes sõitnud juhtidele. Edaspidi saaks alkoholijoobes juhtimise eest karistatud esmase juhiloa omanik abi ainult erialaspetsialistilt – psühholoogilt.

Kehtiva määruse sõnastuse kohaselt oleks koolituse läbiviimise võimalus olnud ka autokoolidel, kus võib puududa psühholoogi erialane pädevus. Psühholoogilise järelkoolituse mõju-uuringud on näidanud, et vähemalt 60 protsenti nõustatutest ei satu järgmise viie aasta jooksul sama probleemiga politsei registrisse. Justiitsministeeriumiga koostöös on kaalumisel sama põhimõtet rakendada kõikidele autojuhtidele, et joobes juhid suunataks karistamisele lisaks ka vestlusele erialaspetsialistiga, näiteks psühholoogiga.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077