21. aprill 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallink peab oma keskust piirkonna kaasaegseimaks

Tallinki uues logistikakeskuses on 12 kilomeetrit riiuleid.
Foto: Andres Haabu
Maailma üks suurim tax-free jaekaupleja Tallink Grupp avas Maardus logistikakeskuse, mis nende endi väitel on piirkonna kaasaegseim. Tallink Duty Free juhatuse esimehe Aimar Pärna sõnul juhib uus keskus kogu ettevõttesisest tarneinfot.

Kasutatud on moodsaid tehnoloogilisi lahendusi. Kogu teabevahetus toimub elektrooniliselt ning laos liigutatakse kaupu uut tüüpi väikesõidukitega. Laevu varustavad kaupadega telemaatilise funktsionaalsusega treilerid, mida saab eelprogrammeerida ning jälgida GPSi teel.

Tallinki logistikakeskus

Ehitas Merko Ehitus.Kogupind 14 500 m2.Riiulipinda 12 km.Võimeline vahendama miljon tooterida ning saatma välja 2500 treilerit kaupa.Hakkab vastu võtma 5000 kaubaautot ja 100 000 kaubaalust aastas.

Milleks oli Tallinkil vaja oma logistikakeskust?Kuna Tallinki äritegevusest moodustab suure osa kaubandustegevus ja toitlustus laevadel, siis esmane eesmärk oma logistikakeskuse loomisel oli laevade parem ja optimaalsem varustamine kaupadega ning toorainega.

Mida muudab uus logistikakeskus Tallinki laevade ja hotellide varustamises?Tsentraalse logistikakeskuse loomine annab ettevõttele vajalike kaupade ja toorainete parema ja kiirema kättesaadavuse, tagab optimaalse tarneahela ning lõppeesmärgiks on pakkuda meie klientidele soovitud, kuid samas ka uusi ning huvitavaid tooteid. Lisaks ladustusteenusele pakub keskus lisandväärtusteenuseid, terminali käitlust, põhivedude konsolideerimist, varudejuhtimist, jaotusvedude korraldust ning juhib ettevõttesisest tarneinfot.

Kui paljudes erinevates kohtades laiali asusid varasemalt Tallinki laod?Tallinki laevade varustamine toimus eelnevalt Tallinna Vanasadama territooriumil asuvatest, juba eakatest nõukogudeaegsetest laohoonetest. Seal polnud võimalik rakendada tänapäevast kaubakäitluse ja ladustuse tehnoloogiat, mis arvestades Tallinki kaubakäive kasvu jäid füüsiliselt kitsaks. Tallink on eelnevalt kasutanud laevade varustamisel Soome ja Rootsi teenusepakkujaid, millede tegevus tuuakse üle uude logistikakeskusesse. Kokku koondab Tallink oma laotegevused logistikakeskusesse kaheksast eri ladustuskohast üle kallaste. Üle Euroopa tellitud tooted tarnitakse esmalt Tallinki logistikakeskusesse, kust need vastavalt Tallinki ja Silja Line’i laevade vajadusele toimetatakse jaotusveoga laevadele.

Milliseid uuenduslikke lahendusi võtsite logistikakeskuses kasutusele?Tallinki logis­tikakeskuses on kasutatud tänapäevaseid kaupade tellimise, ladustuse, kaubakäitluse ja väljastuse tehnoloogiaid. Nende tegevuste juurutamisel on kasutatud ettevõtte ERPi Oracle tellimuste ja raamatupidamise moodulit, laomajanduse korraldamisel infotehnoloogia ettevõtte RIS Oy lahendusi. Logistikakeskuse sisutuse – nii ladustuspindade kui automaatse peenkauba käitlemise laotehnoloogia planeerimisel ja soetamisel on kasutatud maailma ühe suurima laotehnoloogia tarnija SSI Schäfer laoriiulisüsteeme ja seadmeid.

Aeg: 27. aprillTallink Hotel Spas

Maailma ühe suurima tax-free-kaubandusettevõtte uutest laolahendustest räägib konverentsil Tallink Duty Free logistika- ja tarneahelajuht Allar Lauring.

Vaata konverentsi kohta lisainfot SIIT.

Mis on logistikakeskuses kasutusele võetud eelprogrammeeritavad treilerid?

Tallinki logistikakeskuses kasutusel olevad treilerid ja treileritele paigaldatud GPSi ühendus ja tehnoloogia võimaldavad ettevõttel paremini organiseerida ning jälgida jaotusvedude rentaablust ja ka kvaliteeti. Logistikakeskusest saab reaalajas kontrollida treilerite asukohta, temperatuuri ja õhuniiskust, kus ja millal on treiler avatud või suletud. Jaotusveo treilereid saab ka suunata ja kasutada kaupade importvedudeks Soomest, Rootsist, Lätist.

Millised on uue logistikakeskusega saavutatud võidud?Logistikakeskuse loomine eeldab lühemat tarneahelat tootjatelt lõpptarbijani. Uute tehnoloogiate kasutamine on oluliselt keskkonnasõbralikum, kuna väheneb andmete edastamine paberkandjal. Läbi tehnoloogiate ja laosüsteemi kasutuse paraneb ka tööjõu kasutus. Tallinki logistikakeskus loob platvormi, et pakkuda laevadele uusi ja innovaatilisi teenuseid.

Kas sarnaseid logistikakeskusi on Tallinkil ka Soomes, Rootsis või Lätis?Tallinki kogu logistikajuhtimine käib läbi uue avatud logistikakeskuse. Samas teeme lisaks tihedat koostööd sadamates tegutsevate stividoride ja treilerite terminalidega.

Kuidas on Tallinkil plaanis veel arendada oma logistikaprotsesse?Logistikasektor on pidevas muutumises. Ka tulevikus pöörame tähelepanu uutele infotehnoloogilistele ja logistilistele lahendustele. Eelkõige järgime ja tegutseme me kontserni AS Tallink Grupp ettevõtmiste ja arengu raames, parandades tugiüksuste efektiivsust.

Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077