Transiidikeskus: seis on kriitiline

Erik Laidvee
Transiidikeskuse juht Erik Laidvee

Olukord on kriitiline, tunnistas Transiidikeskuse juht Erik Laidvee. "Kui me riiklikul tasemel midagi ette ei võta, siis ähvardab kogu Eesti transiiti mitmekordne kukkumine."

Transiidikeskuse AS Muuga konteinerterminal käitles selle aasta esimese kahe kuuga 30 309 TEU’d (konteineri tingühik), mis on 11,2% vähem kui eelmisel aastal. Konteinerites veetava kaubakoguse tonnaaž vähenes perioodi võrdluses 3,7%.

Transiidikeskuse AS üldkaubaterminal käitles samas 2016. aasta kahe kuuga 75 630 tonni tüki- ja puistekaupu, mis on 38% enam kui möödunud aasta samal perioodil. Transiidikeskuse AS terminalide kogukaubakäive kokku oli 406 035 tonni, mis on 2% enam kui möödunud aasta samal perioodil. Tonnaaži tõus on seotud raskemate kaubagruppide transiidiga.

Möödunud aastal vähenes Transiidikeskuse konteinerkäive viiendiku võrra ning uuel aastal jätkab kaubavoog kahanemist.

“Meie jaoks on olukord muutumas kriitiliseks,“ kommenteeris keerulist olukorda Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee. „Meie terminale läbiv kaubavoog on vähenenud küll aeglasemalt kui Tallinna Sadama kogu transiitvoog, ent selles on vähe lohutavat. Venemaa ja Lääne sanktsioonide vastastikune mõju on viinud Venemaa lõpptarbijate ja ettevõtete ostujõu kokkukukkumiseni. Kui me riiklikul tasemel midagi ette ei võta, siis ähvardab kogu Eesti transiiti mitmekordne kukkumine.”

Sel aastal 20. tegevusaastat tähistav ettevõte otsib võimalusi kulude kokkutõmbamiseks. 

“Me vajame hädasti, et Tallinna Sadam ei rakendaks operaatoritele trahve geopoliitilisest kriisist tingitud transiidi kokkulangemisega. Täna on meil lepingutes miinimum kaubakohustuse määrad, mille täitmiseta nõuab Tallinna Sadam sisse trahve, mis raskendavad olukorda veelgi,“ märkis Laidvee. „Selliste kuludega, millele lisanduvad regiooni suurimad kauba- ja navigatsioonitasud, pole Eesti naabritega võrreldes enam konkurentsivõimeline - oleme kulupõhiselt Läänemere kalleim transiidikoridor.“

Transiidikeskuse AS on konteineri- ja üldkaubaterminalide operaator Muuga sadamas.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,51 0.281208
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,89 -0.177063
Hiina jüaan CNY 7,81 -0.34309
Hongkongi dollar HKD 9,21 -0.333127
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.017313
Iisraeli seekel ILS 4,12 -0.329011
India ruupia INR 76,79 -0.350888
Indoneesia ruupia IDR 15975,00 -0.343106
Islandi kroon ISK 124,14 -0.350795
Jaapani jeen JPY 133,80 0.292342
Kanada dollar CAD 1,48 -0.098667
LAV rand ZAR 16,03 0.28899
Lõuna-Korea vonn KRW 1338,20 0.097239
Malaysia ringgit MYR 4,99 -0.279725
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.007627
Norra kroon NOK 9,40 -0.024147
Poola slott PLN 4,23 -0.023613
Rootsi kroon SEK 9,63 -0.052009
Rubla RUB 67,74 -0.20038
Rumeenia leu RON 4,60 -0.004349
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.099508
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.062188
Šveitsi frank CHF 1,16 0.226398
Taani kroon DKK 7,44 0.000134
Tai baht THB 39,17 -0.203821
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.062203
Türgi liir TRY 4,33 0.043937
Ukraina grivna UAH 31,44 -0.35091
Ungari forint HUF 307,64 -0.045487
USA dollar USD 1,18 -0.37121
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.320157
Valgevene rubla BRL 3,74 -0.343642
Valgevene rubla BYN 23032,00 -0.860881

Valdkonna töökuulutused