Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Transiidisektor languses
Möödunud aasta oli Eesti transiidisektorile üks kehvemaid. Näiteks kaotas Transiidikeskus konteinerikäibes aasta varasemaga võrreldes 20 protsenti ja Eesti Raudtee on miljonite eurodega miinuses.
Eesti Raudtee nõukogu esimees Raivo Vare nentis, et Eesti Raudtee jäi möödunud aastal kahjumisse.
Foto: Andras Kralla
“Sanktsioonidest ei ole mitte keegi võitnud. Kaupa on kaks korda vähem kui võimsust – seda peaaegu igas sadamas,” kirjeldas Transiidikeskuse ASi juht Erik Laidvee. Sel aastal on plaanis mahtu uute kaubagruppidega suurendada. “Puistekaupadega, aga konkreetsemalt ei saa öelda, sest konkurents on kõva ja seda kõigi ümbruskonna sadamatega.”
Läänemere idakaldal on peale Tallinna sadama kaubamahtude langusega hädas ka teised sadamad. Võrreldes eelmise aasta jaanuariga liikus tänavu Läänemere idakalda sadamates 1,43 miljonit tonni kaupa vähem.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kooskõlastab uut raudtee kasutustasude metoodikat. Ministeerium väidab pressiteates, et uue metoodika eesmärk on suurendada raudteesektori konkurentsivõimet. Raudtee kasutustasud uue metoodikaga aga kaubavedajate jaoks väiksemaks ei muutu.
Eesti ja Läti raudteel on kaubaveomahud tänavu võrreldes eelmise aastaga sügavas miinuses. Kui aasta alguses tundus, et ka Leedu raudtee kaubaveod käivad sama rada, siis praeguseks on Leedus kaubamahud raudteel ainsana Balti riikides kasvus.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.