Veel üks taksofirma lahkus Taxifyst

Reval Takso
Reval Takso

Reval Takso teatas, et lõpetab ametlikult koostöö Taxify mobiilirakendusega, kuna ei taha sõita kõrvuti piraattaksodega. Taxify teatel lõpetasid nemad Reval Taksoga koostöö juba esmaspäeval, kuna taksofirmal olid Taxify ees võlgnevused.

Varem on Taxifyst lahku löönud Tulika Takso ja Tallink.

Reval Takso juhatuse liige Alo Tintse ütles pressiteate vahendusel, et ettevõte eelistab liituda sellise mobiilirakendusega, mis vahendab professionaalsete litsentseeritud taksode teenuseid ega soovi pakkuda oma teenust käsikäes piraattaksodega.

„Kui varem polnud meil valikut, siis nüüdseks on Taxify kõrvale sama mugava ja isegi paremaks arendatud mobiilirakendusega tõusnud Taxigo. Kuna Taxigo vahendab vaid litsentseeritud taksosid, siis sobib selline koostöö meile paremini,“ selgitas Tintse.

Taxify asutaja Markus Villig ütles aga Äripäevale, et hoopis nemad lõpetasid Reval Taksoga koostöö juba esmaspäeval, kuna taksofirmal olid Taxify ees võlgnevused. Ta selgitas, et Reval Takso on dispetšerikeskus, mis koondab FIEdest taksojuhte, ning maksevõlad tekkisid just keskusega. Juhtidega otsustas Taxify teha otse lepingud. „Tegelikult Reval Takso juhid on Taxify rakenduses samamoodi kättesaadavad nagu enne, lihtsalt Reval Takso kui dispetšerikeskus ei ole enam asjaga seotud,“ nentis Villig.

Tase parem kui taksofirmades

Jutu piraattaksode kohta lükkas Villig ümber, märkides, et kui silmas peetakse Taxify sõidujagamise teenust, siis seal on kõik sõidukid ja juhid kontrollitud. Uberiga sarnast sõidujagamisteenust pakkuvad privaatjuhid sõidavad rendiautodega ning neil ei ole taksolitsentsi. Villigi kinnitusel on neil autodele karmid nõuded ja iga juht, kes Taxifyd kasutab, on kohtunud ettevõtte meeskonnaga ja saanud koolituse. „Baaskvaliteedi tase on Taxifys kindlasti parem kui enamikus Tallinna taksofirmades,“ ütles ta.

Taksode puhul vaatab ettevõte üle taksojuhiloa, privaatjuhi puhul tehakse väljavõte karistusregistrist ning vaadatakse dokumente ja juhiluba. „Kui kliendil on Taxify kaudu tellides mingisugunegi probleem, saab sõiduraha kompenseeritud, meie vastutame selle eest. Sellist garantiid ei paku ükski taksofirma Tallinnas,“ lubas Villig.

Revalil jagus Taxify aadressil veelgi kriitikat. Tintse sõnul peaks iga takso tellija mõtlema rohkem sellele, kas takso, millega ta sõidab, on litsentseeritud, kontrollitud ja turvaline ning kas juhid ka sõidutasust makse maksavad. „Taxifyl on kaks põhilist häda, mille nimed ükskõiksus ja anonüümsus nii pakutava teenuse kvaliteedi kui ka seaduste täitmise suhtes. Reval Takso on aga 13 aastat ehitanud üles oma brändi ning me ei saa toetada ei ükskõiksust ega ka ebaausat konkurentsi, mida aetakse innovaatilisuse nimel,“ märkis ta.

Villig kinnitas, et sarnaselt Uberiga on ka nemad konsulteerinud majandusministeeriumi ja maksuametiga, et paika panna juhised, kuidas saaksid taksojuhid hõlpsalt makse deklareerida. Tema sõnul on nende eesmärk teha juhi elu võimalikult mugavaks, et deklareerimist soodustada.

Konkurent ei kohuta

Taxigole jagus Tintsel vaid kiidusõnu. Tema sõnul on Taxigo kujunenud mugavaimaks ja läbipaistvaimaks taksotellimise rakenduseks, kus inimesed näevad, mis firmade autodega saab sõita. „Lisaks on seal ka nüüdsest olemas kõigi taksode pildid, mis muudab nad väga kliendisõbralikuks.“

Hiljaaegu teatas Taxify, et eemaldab oma rakendusest taksofirmade logod, mis tekitas paljudes juhtides pahameelt. Villigi teatel ei ole neid aga enam vaja, sest juba 75% Taxifyd kasutavatest juhtidest on liitunud otse rakendusega ega tegutse ühegi konkreetse taksofirma all. Täna aga teatas Taxify, et jätab ettevõtete logod siiski alles ja koondab ülejäänud juhid Taxify kaubamärgi alla.

Taxigo on Villigi sõnul nende jaoks küll konkurent, kuid tema hinnangul on nende eesmärgid erinevad. „Taxify peamine eesmärk on teha tellimine ja sõitmine inimestele võimalikult mugavaks. Meie kliendid on eelkõige takso tellijad ja juhid, samal ajal kui Taxigo kuulub suuremalt jaolt Tallinna vanadele taksofirmadele. Nende ärimudel on oma frantsiisitasu kogumine, rendiautode rentimine, neil ei ole otsest motivatsiooni, et nende rakendus oleks kliendile sama mugav kui meil. Meie teenime raha ainult tellimuste pealt, nemad teenivad raha frantsiisitasude ja rendiautode pealt,“ selgitas Villig.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.026666
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,48 0.40347
Hiina jüaan CNY 7,79 0.338625
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.302875
Horvaatia kuna HRK 7,55 0.148653
Iisraeli seekel ILS 4,14 0.234724
India ruupia INR 75,52 0.274042
Indoneesia ruupia IDR 16000,00 0.244345
Islandi kroon ISK 123,98 0.005646
Jaapani jeen JPY 132,79 0.340046
Kanada dollar CAD 1,51 0.145446
LAV rand ZAR 15,40 -0.023377
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,10 0.211201
Malaysia ringgit MYR 4,81 0.392083
Mehhiko peeso MXN 22,48 0.065428
Norra kroon NOK 9,86 0.072175
Poola slott PLN 4,21 0.090338
Rootsi kroon SEK 9,98 -0.127208
Rubla RUB 69,12 -0.010126
Rumeenia leu RON 4,63 0.123299
Singapuri dollar SGD 1,59 0.265034
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.019272
Šveitsi frank CHF 1,17 0.13657
Taani kroon DKK 7,44 -0.005776
Tai baht THB 38,45 0.628107
Tšehhi kroon CZK 25,68 0.003893
Türgi liir TRY 4,55 0.220312
Ukraina grivna UAH 33,04 1.234329
Ungari forint HUF 314,02 -0.054107
USA dollar USD 1,18 0.209334
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.173163
Valgevene rubla BRL 3,88 0.247933
Valgevene rubla BYN 23913,00 0.247337

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017