1. detsember 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Autoveoseadus suurendab veofirma ja veo tellija vastutust

Autoveoseadus suurendab vedaja vastutust saadetise ohutult ja nõuetekohaselt sihtkohta toimetamise eest.
Foto: Erik Prozes
Majandusminister saatis kooskõlastusringile uue autoveoseaduse, mis suurendab autoveol toime pandud rikkumiste korral autojuhi kõrval ka veofirma vastutust. Ka vedajaga veolepingu sõlminud veotellija peab olema kindel, et vedajal on õigus veosevedu teostada.

„Vedaja korraldab oma veotegevust läbi autojuhtide, andes autojuhtidele töökorraldused ja veo teostamiseks vajalikud dokumendid. Seega suur osa teeliikluses toime pandud autoveoalastest rikkumistest, mille eest seni on vastutanud vaid autojuht, on käsitletavad ka kaubaveo korraldanud veoettevõtte rikkumisena. Sellest lähtuvalt on muudetud ka autoveoks vajalike dokumentide kehtivuse peatamise, kehtetuks tunnistamise ning väljastamise aluseid, võimaldades järelevalveasutusel võtta vastutusele põhjendatud juhul kaubaveo ohtlikul viisil korraldanud veoettevõte,“ ütles majandusministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhataja Sander Salmu. „Muudatuste jõustudes peab veolepingu sõlmimisel või selle vahendamisel veose saatja kontrollima, et isikul, kellega veoleping sõlmitakse, on ka õigus veosevedu teostada. Sellega tagatakse, et veose kohale jõudmise eest vastutav veokorraldusjuht ja autojuhid on läbinud vastavad koolitused ning on teadlikud, kuidas vedusid ohutult teostada. Ka veose saatjad peavad pöörama tähelepanu veoseohutusele. Veose saatja peab veose vedamiskindlalt sõidukile laadima ja kohale paigutama,“ lisas Salmu.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul ühtlustab uus autoveoseadus erinevate tegevuslubadega seonduvaid nõudeid, kaitseb ausa konkurentsi põhimõtteid ja muudab kaubaveod maanteedel ohutumaks. Kõige olulisemateks muudatusteks peab ministeerium vedaja vastutust saadetise ohutult ja nõuetekohaselt sihtkohta toimetamise eest. Konkurentsitingimuste parandamiseks laiendatakse ka riikliku järelevalve teostaja õigusi. Selleks võimaldatakse järelevalve teostajal, näiteks politseil katkestada vedu juhul, kui veose paigutus või kinnitus ei vasta nõuetele, juhil puuduvad vajalikud dokumendid või on vedajal või autojuhil tasumata autoveonduse alaste rikkumiste eest määratud karistused. Eelnõuga lihtsustatakse autoveoks vajalike dokumentide kasutamist, näiteks riigisisesel veoseveol loobutakse tegevusloa kinnitatud ärakirja, kasutuslepingu ning ameti- ja täienduskoolituse läbimist tõendava dokumendi kaasas kandmise kohustusest, kuna nende dokumentide olemasolu on võimalik kontrollida riiklikest registritest.

Majandusminister saatis autoveoseaduse ja sellega seotud seaduste muutmise eelnõu kooskõlastusringile 30. novembril. Uue seaduse kohta ootab arvamusi ka Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA). Seaduse teksti ja seletuskirjaga saab tutvuda ERAA leheküljel. Ettepanekud ja arvamused on oodatud 7. detsembrini aadressil [email protected]. Uus autoveoseadus jõustub eeldatavalt 2017. aasta alguses.

Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077