Tarneahela analüüs eeldab protsesside kaardistamist ja joonistamist

Ingrid Joost, LEAN
Lean Enterprise Estonia konsultant Ingrid Joost.

Lean Enterprise Estonia konsultant Ingrid Joost rääkis Logistika Aastakonverentsil, et tarneahela analüüsimiseks tuleb luua ühine arusaam protsessidest ning selleks tuleb protsessid kaardistada ja välja joonistada.

„Mida me teame tarneahelast? Seda, et see on seotud esiteks ühtpidi info liikumisega ja teistpidi tulevad läbi tarneahela tagasi tooted ja teenused. Tänapäeva maailmas ei konkureeri enam tarneahela üksikud ettevõtted, vaid tarneahelad tervikuna,“ rääkis Lean Enterprise konsultant Ingrid Joost oma ettekandes. „Tegelikult võib öelda, et mida läbipaistvam on kogu tarneahel, seda edukam on tarneahel tervikuna.“

„Peame vaatama konkurente ja võrdlema end nende tarneahelaga. Tarneahelad konkureerivad omavahel. Mida paremini oskame neid hallata, seda konkurentsivõimelisemad nad on,“ selgitas Joost ja lisas, et tarneahela tundmiseks on vaja seda analüüsida.

Miks, mida, kes ja kuidas teeb

Tema sõnul on oluline tarneahela analüüsimisel selgitada välja, miks, mida, kes ja kuidas täpselt teeb. „Selleks, et analüüsida ettevõtte protsesse, peame teadma, miks me midagi teeme. Millist infot on vaja, millisel kujul ja kes seda infot vajab ning kes sellega midagi teeb,“ rääkis Joost. „Lõpuks on vaja teada, kuidas me midagi teeme,“ ütles ta ja lisas, et need on esimesed asjad, mis tuleks ettevõtetel algul selgeks teha.

Joosti sõnul tuleb luua ühine arusaamine protsessist. „Kõige lihtsam selleks on protsesside kaardistamine ja ülesjoonistamine. Kaardistamise tulemusena tekib meil voog, mida näeme. See on visuaalne ja kokkuvõtlik,“ ütles Joost ja lisa, et mida visuaalsem on protsess, seda paremini on see haaratav.

Paika tuleb panna protsessi sisend ja väljund

„Mis on meie eesmärk? Kui räägime tarneahelatest, siis seal on oluline, mis on lõppkliendi soov. Igal etapil peame vaatama, mis on antud kliendi soov. Peame paika panema selle, mis on meie protsessi väljund ja milline on meie protsessi sisend. Mida on meil vaja selleks, et sisendist saaks väljund ehk milliseid tegevusi me selles protsessis tegelikult teeme,“ selgitas Joost.  

Samuti on Joosti sõnul oluline vaadata, millised on erinevate inimeste rollid ja vastutused protsessis. „Meid huvitab, kuidas meie protsessid toimivad ja millised tegevusi inimesed reaalselt teevad. Kui tahame protsesse muuta läbipaistvamaks, siis peame teadma iga inimese ülesannet protsessis. Samuti milliseid abivahendeid ta kasutab,“ ütles Joost.

„Miks on rollid olulised? Täna on väga aktuaalne teema ka ressursside kasutamine. Läbi ressursside kaardistamise saame teada, kuidas me oma ressursse kasutame. Näiteks, kui koormatud mingid inimesed on? See aitab kaasa ressursside tõhusamale kasutamisele,“ selgitas Joost.

„Meid huvitab, kuidas me midagi teeme ja milliseid vahendeid kasutame. Kust saame info, millist infot vajame ja kuidas infot edasi anname. See kõik peaks välja tulema protsesside analüüsimisega,“ ütles Lean Enterprise konsultant.

Ei tohi raamidesse kinni jääda

Joost hoiatas, et kui tegevuses jääda kinni raamidesse, et teistmoodi pole võimalik asju teha, siis pole võimalik ka protsesse läbipaistvamaks muuta. „Esimese asjana peaksid kõik tarneahelas olevad ettevõtted tegelema pidevalt oma protsesside analüüsimisega. Milline on see tegevus, mis lisab antud protsessis väärtust? Milline ei lisa? Milline toetab väärtust? Teame, et mittelisavad peame elimineerima,“ märkis ta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.025366
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,27 0.055709
Hiina jüaan CNY 7,76 -0.028326
Hongkongi dollar HKD 9,18 -0.011984
Horvaatia kuna HRK 7,53 0.005309
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.007259
India ruupia INR 75,29 -0.030803
Indoneesia ruupia IDR 15957,00 -0.025061
Islandi kroon ISK 123,98 0.005646
Jaapani jeen JPY 132,43 0.068009
Kanada dollar CAD 1,51 0.013222
LAV rand ZAR 15,39 -0.084418
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,20 0.219023
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.100106
Mehhiko peeso MXN 22,47 0.030711
Norra kroon NOK 9,86 0.068419
Poola slott PLN 4,21 0.038037
Rootsi kroon SEK 9,99 0.001601
Rubla RUB 69,05 -0.10416
Rumeenia leu RON 4,63 0.045426
Singapuri dollar SGD 1,59 0.050482
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.009069
Šveitsi frank CHF 1,16 0.030062
Taani kroon DKK 7,44 -0.004029
Tai baht THB 38,22 0.026171
Tšehhi kroon CZK 25,68 -0.01168
Türgi liir TRY 4,54 -0.022031
Ukraina grivna UAH 32,63 -0.022982
Ungari forint HUF 314,16 -0.009548
USA dollar USD 1,17 -0.020422
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.14341
Valgevene rubla BRL 3,87 -0.025826
Valgevene rubla BYN 23849,00 -0.02096

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017