Autor: Kadri Põlendik • 2. november 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eestlased toovad tänavatele iseliikuvad pakirobotid

Idufirma Starship Technologies ärijuht Allan Martinson (vasakul) ja üks asutaja Ahti Heinla pakiroboti näidismudeliga, mille sarnased hakkavad väidetavalt ka Eesti tänavatel liikuma.
Foto: Starship Technologies
Eesti seni suurima tehnoloogiaime ühed loojad on saladuskatte all valmistanud 15 kuud robotit, mis peaks täielikult muutma seda, mismoodi saadetisi inimestele koju tuuakse.

Pakkide kojukannet hakkavad tundmatuseni muutma Skype’i asutajate hulka kuulunud Ahti Heinla ja Janus Friis, kelle loodud idufirma Starship Technologies on välja töötanud iseliikuva pakikanderoboti. Ettevõtte ärijuht Allan Martinson ütleb, et seda võib liialdamata kutsuda kandidaadiks uue Skype’i tiitlile.

Kujutage korraks ette, et olete omale tellinud midagi veebipoest ja ootate, et pakk kohale jõuaks. Olete valinud kas kulleriga kojutoomise või pakiautomaati viimise. Kui saadetis on postkontorisse jõudnud, antakse teile teada, millal on pakk automaadis või uuritakse, millal olete kodus, et pakk kätte saada. Kusjuures, sageli ei tule kuller täpselt, vaid mingi ajavahemiku jooksul. Kulub hulk planeerimist, et sobiv hetk leida. Vaja on leida lähim automaat ja võtta see aeg, et seal ära käia.

Kujutage aga nüüd ette, et paki tellimise järel ei pea te rohkem ühtegi lisaliigutust tegema. Kui pakk on saabunud postkontorisse, otsustate, mis ajal see teie koju jõuab. Saadetis on kohal mõneminutilise täpsusega, te näete täpselt selle teekonda ega pea lõpuks ühegi inimesega kokku puutuma. Martinson võrdleb seda pakiautomaadi teenusega, selle vahega, et automaat ei tule koju kätte. Ning mis kõige tähtsam – selle eest tuleb maksta märksa vähem.

Martinson märgib, et nende eesmärk on teha kulleriteenusega sama, mida tegi Skype telekommunikatsiooniga ehk mitmekordselt selle hinda langetada. Starshipi fookuses olev kohaliku kojukande tööstus on Martinsoni sõnul üks ebaefektiivsemaid majandusharusid maailmas. „Viimase 5-10 km pakivedu on kõige kallim osa e-kaubanduse logistilises ahelas ja tavaliselt on selle hind 4-15 euro vahel ühe saadetise kohta. Starshipi eesmärk on seda hinda langetada 10 korda,“ räägib ta ettevõtte kavatsusest viia kullerikulu odavamaks kui üks euro.

Loe uuest pakirobotist lähemalt ja vaata sellest videot Äripäevast.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077