Aasta Logistikategu 10 finalisti. Anna oma hääl!

Suur Auhind
Suur Auhind

Traditsiooni kohaselt valitakse igal sügisel aasta parim logistikasaavutus. Tänavu juba 14. korda toimuva konkursile laekus varasemast enam töid, millede hulgast žürii valis välja 10 finalisti. Finaaltööde hulgast parima valimisel on võimalik osaleda ka avalikkusel.

Konkurss Aasta Logistikategu tõi tänavu 19 logistikateo esitamise. Eelmisel aastal oli konkureerimas 10 logistikategu.

Aasta Logistikateole esitasid oma tööd konkureerima Cleveron, DPD Eesti, Elpa, Ensto, G4S, Heat3, Livesoft, Omniva (3 tööga), PostPal, Simple Express, SmartPOST (2 tööga), Zincpot, Tallinna Linnatransport, Tiki-Treiler, Uber. Logistikategusid hindas žürii, kes valis välja 10 finaaltööd. Finaaltöödele antud žürii häältele lisanduvad Eesti logistikaavalikkuse hääletamisel antud hinnang. Sealjuures on žürii otsusel 50% ning avalikkuse hinnangutel 50% osakaal. Võitja selgub kaalutud häälte summeerimisel. Punktide võrdse jagunemise korral saab määravaks žürii otsus. Zürii koosseisu kuuluvad Logistika Aastakonverentsi programmijuht, Äripäeva logistikaajakirjanikud ning PROLOGi juhatuse liikmed.

Tänasest on Aasta Logistikateo 2015 rahvahääletus avatud. Hääletamiseks tuleb saata hiljemalt 11. novembriks 2015 e-kiri oma lemmikteo nimega aadressil tanel@logistikauudised.ee, lisades hääletaja identifitseerimiseks kindlasti ka enda nime ja ettevõtte. Hääletada saab vaid üks kord ja ühe logistikateo poolt. Omaenese logistikateole antud hääled ei läe arvesse.

Konkursi Aasta Logistikategu eesmärk on tunnustada oma tööle pühendunud logistikajuhtide saavutatud edu organisatsioonile püstitatud eesmärkideni jõudmisel. Kolme võidutöö esitlemine ja autasustamise tseremoonia leiab aset 18. novembril toimuva "17. Logistika Aastakonverentsil: Tarneahela auditeerimine“ raames. Konverentsile saab registreeruda SIIT.

 

Konkursi Aasta Logistikategu 2015 finalistid (esitatud tähestiku järjekorras)

ALIEXPRESS/OMNIVA
Hiina suurim veebikaubamaja jõudis Omniva pakiautomaati

2015.a sügisel avanes Eesti elanikele esmakordselt võimalus tellida Hiina suurimast e-kaubamajast AliExpress.com kaupu otse Omniva pakiautomaati.
Tegemist on mugavusteenusega klientidele, kes soovivad välismaisest e-poest saabunud pakki postkontori asemel kätte saada alati avatud ja järjekorravabast pakiautomaadist.

AliExpress on üks populaarsemaid veebipoode, millest unikaalseid kauba tellijaid on ühes kuus ca 75 000. Esimese kuuga on AliExpressist pakiautomaati tellimise võimalusega liitunud üle 1000 kasutaja ja esimesed saadetised ka kohale jõudnud. Kasutajate tagasiside on positiivne ja annab usku näha optimistlikumas tulevikupildis kauba tellimise võimalust Omniva pakiautomaati kõikidest suurematest veebikaubamajadest üle maailma.

Projektiga alustati mullu sügisel, testimiseni jõuti tänavu maikuus ja kasutajatele avati tellimisvõimalus septembris.


CLEVERON
Pakiautomaadist arendati pakirobot

Cleveron arendas välja unikaalse PakiRoboti eesmärgiga muuta pakkide saatmise ja kättesaamise protsess kiiremaks, vähendades seejuures logistikaettevõtete kulusid.

PakiRobot aitab vähendada nurjunud saadetiste arvu, tagab pakkide saatmise ohutuse ning on sobilik ka temperatuuritundlikele saadetistele.

PakiRobot on suuteline iseseisvalt pakke masinasse paigutama ning ruumikasutust optimeerima. Võrreldes pakiautomaatidega mahutab robot kolm korda enam pakke. Turvalisuse tagamiseks saadetised mõõdetakse, kaalutakse ja pildistatakse automaatselt. Märkimisväärne on paki sisestamise ja väljastamise kiirus, vastavalt 20 sekundit ja 10 sekundit ühe paki kohta. Tänu kliimakontrollile sobib pakirobot kasutamiseks ka välitingimustes.

Cleveron on sõlminud partnerluslepingu Bell & Howelliga ning ühiselt nähakse potsentsiaali 15 000 pakirobotile Põhja-Ameerikas viie aasta jooksul.

 

DPD EESTI
Paki saabumisaeg teada tunnise täpsusega

DPD Eesti veoringi optimeerimislahendus võimaldab e-poest sisseoste tegevale kliendile teavitada paki saabumisaja 60 minuti täpsusega.

Programmi põhieesmärk on prognoosida eraisikust pakisaajale ühetunnine toimetusaken. Ühetunnise toimetusakna saamiseks kasutatakse tarkvara, mis geokodeerib nii toimetuse kui ka pealekorje kohad, genereerides nende järgi kullerile optimaalse teekonna. Veoringi koostamiseks arvestatakse kõikvõimalike parameetritega: tellitud teenus, kellaajalised piirangud, liiklusolud ning kulleri profiil.

E-kaubandus ehk 2C turg on kõige jõudsamalt kasvav ning selleks, et eraisikust saajale pakkuda võimalikult mugavat ning taskukohast teenust nägi DPD vajadust midagi selles valdkonnas muuta.

Kliendile ühetunnist kätte toimetuse aega pakkudes on tarnekindlus paranenud ning läbi optimeerimise on tänaseks vähendanud ka ökoloogilist jalajälge – ühe peatuse teostamiseks kuluvate kilomeetrite arv on vähenenud 5,3%.

Kliendile saadetavas teavitussõnumis on võimalus muuta tarne aega, mis omakorda vähendab tühisõitude arvu. Veokorraldajad omavad igal ajahetkel täpset ülevaadet, kus mingi veovahend asub ning saavad lisanduvaid töid efektiivsemalt planeerida. Optimeerimine on muutnud kullerite töö oluliselt lihtsamaks, kuna süsteem koostab kullerile optimaalseima veoringi ning eriti suurt mõju on see avaldanud uute kullerite efektiivsusesse. See on kasvanud 25%.


ELPA I.E.
Piima kokkupressime vähendas transpordikulu

OÜ Elpa i.e. võttis kasutusele piima kokkupressimise tehnoloogia, et vähendada transpordikulu.

Ettevõte on tegelenud pikemat aega toorpiima varumise, töötlemisega ja vahendamisega Lätti ja Leetu ning transpordikulu on olnud alati üheks suureks faktoriks, mida tuleb silmas pidada uue kliendi otsingul ja pakkumise koostamisel. Kuni Jõgisoo tihendustehase ehituseni oli maksimaalne distants ligikaudu 800 kilomeetrit, millest kaugemale pakkumisi teha ei saanud, sest kulud sõid igasuguse mõtte müüa. Täna on võimalus tarnida kontsentraadi näol ka Poola ja Valgevenesse, mis kahekordistas võimalusi toodangu realiseerimisel.

Alates eelmisest aastast alustas ettevõte koostöös Leedu partneriga piima tihendamist Jõgisoo tööstuses, mis andis kohese efekti transpordis. Vedu toimub samade Leedu juhtidega aga näiteks täna on kilomeetreid kokku 5781, mis oleks ilma tihendamiseta olnud 9148. Autojuht varub Eestis kaks päeva piima ja siis veab kontsentraadi Leetu Rokiskio Suris tehasesse.

Ettevõttest öeldakse, et täna on veel vara rääkida tulemusest ja investeeringute tasuvusperioodist, kuna piimandussektori tulevik on ebaselge, kuid ilma tihendustehase ehitamiseta oleks olukord veelgi keerulisem.


ENSTO
Tehas juurutas tõmbava tootmise

Kuidas planeerida tootmist ilma, et peaks samaaegselt korraldama materjalivoogu? Kuidas tagada kliendi soovide täitmiseks õiged komponendid, õigel ajal, õigetes kogustes? Ja seda kõike tarnijatele ostutellimusi esitamata? Vastuste leidmine nendele küsimustele oli Enstos tõmbava tootmise juurutamise üks olulisemaid eesmärke.

Juurutamisest võttis osa üle saja inimese, töötajatest juhtkonnani. Selle käigus analüüsiti viimse detailini kõiki koostamise operatsioone ja materjalivooge, kujundati ja ehitati üle 50 uue töökoha, muudeti täies ulatuses koostamise paigutus, ehitati üle 1000 korjeriiulikoha ning avati üle 1000 Kanban voo. Kõik selleks, et koostamise protsess ja materjalivoog nii majas sees, kui tarnijatega juhiks ennast igapäevaselt ise. Protsess valmistoodangu tarbimisest kuni tarnijalt komponentide tellimiseni vajab vaid monitooringut, parameetrite kohendamist ja erandite käsitlemist.

Ettevõtte hinnangul on viimase kahe aasta jooksul tehtud pingutused tootmissüsteemi muutmiseks end kuhjaga tasunud. Kõige tähtsamaks hinnatakse, et tõmbava tootmise juurutamine terves tarneahelas on viinud suure sammu lähemale pikaajalisele eesmärgile – olla tarnijana maailmatasemel ning parim klientidele.

Tulemused, mida saavutati Enstos tõmbava tootmisega:
• Tõmbava tootmise protsessi jälgides täidetakse 98,7% müügitellimustest ilma tootmist ja materjalivoogu täiendavalt planeerimata
• 33% varasemast väiksem laovaru
• Olematu seadistusaeg üle 500 erineva valmistoote koostamiseks


G4S
Turvafirma patrullide tööd korraldab tarkvara

G4S ePatrull on käsiseadmetel põhinev tarkvaraplatvorm, mis parandab andmevahetust patrullide ja juhtimiskeskuse vahel.

Senine paberkandjal, telefonikõnedel tuginev tööprotsess korraldati ümber tarkvaralahendusega. Eesmärk on vähendada aja-, side-, ja patrullide väljasõidu kulusid, kontrollida paremini teenuse kvaliteeti, anda kliendile kiiremini infot ja täita dokumendid nõuetekohaselt.

Tulemused:
• Kaks korda vähenes juhtimiskeskuse telefonikõnede hulk, mis annab operaatoritele aega kliendiga tegeleda ja paremini hinnata patrulli kohale saatmise vajadust.
• 26% vähenesid ekipaažide väljasõidud.
• 12% paranes patrullide keskmine kohalejõudmisaeg. ePatrull tuvastab lähima patrulli, lühima trajektoori ja aitab juhti navigeerimisel.
• Täpsem, korrektsem andmevahetus parandas arvete koostamise kvaliteeti ja kahekordistas väljasõidutasude käivet.
• Automatiseeritud  andmevahetus viib info kiirelt juhtimiskeskusele, patrullekipaažile ja kliendile e-teenindusse.


GSMTASKS
Logistika kontrolli all ka väljaspool kontorit

GSMtasks (www.gsmtasks.com) kutsuti ellu eesmärgiga, et analüüsida ja efektiivselt hallata ettevõtte logistikat ning töötajaid väljaspool kontorit.
Arendatud on lahendus, milles on kasutaja käsutusse antud:
- teekondade optimeerimine;
- tööülesannete edastamine;
- reaalajas teavitused;
- digitaalsed dokumendid ja nende allkirjastamine;
- analüütika;
- integratsioon kõikide CRM ja raamatupidamise programmidega

Lahendus annab igal ajahetkel ülevaate töötaja tööülesannetest, mis peavad saama täidetud või on veel töös. Kaardile visualiseeritakse sõidukite asukohad koos juhtide ja ülesannete täitmisjärjekorraga. Reaalajas uuenevad tööülesannete staatuseid ning nende täitmisega seotud dokumendid. Väga lihtne on „klikka ja lohista“ funktsioon, et koordineerida kõiki tööülesandeid nii kalendri- kui haldusvaates.

Iseseisev moodul on lahenduses teekondade optimeerimine. Sisestades igapäevased tööülesanded arvutaba GSMtasks välja kõige efektiivsema teekonna. Lisaväärtust annab kasutajale Mobiiliapp, kust saab juhtidele anda informatsiooni nende päevaste tööülesannete hetkeseisu kohta.

Lisaks on GSMtasks paberivaba. Tarkvaras on kõik vajalikud dokumendid digitaliseeritud, et vähendada paberimajandust. Kõik tööülesanded on allkirjastatavad digitaalselt, et täiendavalt vähendada vajadust väljaprinditud paberitele - nagu saatelehed, lepingud jne.

Kas te teate, kui kaua on juhid autos või kui kaua laevad kaupa? Kaugel nad on kliendist ja kui kaua ühe tööülesande täitmiseks aega kulus? Analüütikamoodul annab kõik olulised mõõdetavad väärtused, et analüüsida tegevust.

GSMtasks’i suurimad kliendid on täna kullervedudega tegelevad transpordifirmad. Samuti on suurt huvi ülesse näidanud firmade erinevad hooldus- ja operatiivmeeskonnad ja teised transpordi ettevõtted. Näiteks on AS EstTrans Kaubaveod otsustanud varustada kõik oma masinad tahvelarvutitega, kust saab mugavalt kogu lahendust käsitleda.

 

LIVESOFT
Tarneahelajuhtimise tarkvara loob ühise infovoo

2014. aasta sügisel lansseeriti vedude- ja tarneahelajuhtimise tarkvara Live Logistics Software. Ühe suurima kliendi Stora Enso näitel integreeriti erinevad osapooled ühtsesse infovoogu.

Stora Enso Venemaa tehased, müügiüksus, Eesti tehased/saajad, tolliagentuur, vedajad ja ekspedeeriad ning Veterinaaramet haldavad infot ja dokumente läbi ühtse süsteemi. Seeläbi sisestavad ja haldavad kõik osapooled endale vajalikku infot, mida kasutavad ka teised personaalses ekraanivaates “Single window” põhimõttel. Protsesside efektiivsus transpordi korraldamisel on seeläbi tõusnud pea 30%, tarnekindluse mõõtmine on täpne, e-kirjade saatmine osapoolte vahel on sisuliselt lõpetatud – kõik info on reaalajas ühtses süsteemis. Andmevahetus tarneahelas on Live Logistics Software uue põlvkonna tarkvaraga automatiseeritud.


POSTPAL
Kullerteenustes loodi oma „Uber“

PostPali loomise eesmärk oli muuta paki saatmine kiiremaks ja odavamaks, võttes protsessist välja vahelaod ning vahendajad.

Uut kullerteenust inimeselt inimesele pakutakse läbi online-platvormi www.postpal.ee. Tegemist on Uberi mudeli rakendamisega kullerteenuse valdkonnas. Teiste pakisaatmisvõimalustega  võrreldes on uus lahendus kordades kiirem ja olemasolevate kiirkulleritega võrreldes on teenus oluliselt odavam. Paki teekonda saab jälgida reaalajas onlines.

Täna on Tallinnas registreerunud juba rohkem kui 200 kullerit, kes töötavad vaba graafiku alusel täpselt siis, kui ise soovivad. Pakume büroodele odavamat ja kvaliteetset kullerteenust ning e-poodidele kordades kiiremat lahendust, mis võimaldab kasvatada nende äri ja laiendada oma tegevusi ka ajakriitiliste kaupade müügile.

 

UBER
Tallinnasse jõudis sõidukite jagamine

UberPOP on nutitelefoni rakendus, mis ühendab reisija – rakenduse kasutaja – ja autojuhi, kes kasutavad platvormi reaalajas.

Peale Tallinnas alustamist 2015. aasta mais ulatub Uberi kasutajate arv tuhandetesse, ööpäevaringne keskmine auto kohale jõudmise aeg on alla nelja minuti (kiirem Pariisist, Londonist ja New Yorkist) ning Uberi partner-juhtide reiting ehk teenuse kvaliteet kasutajate tagasiside põhjal on Euroopa kõrgeimate seas. Sealjuures kasutab 2/3 juhtidest rakendust vähem kui 20 tundi nädalas.

UberPOP näitab, et sõidujagamisteenus saab muuta transpordi linnas oluliselt efektiivsemaks. Uberi visioon on tulevik, kus transport on sama kättesaadav nagu kraanivesi ja seda oluliselt vähemate autodega.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

SOSEScript: currencyTable.php5 failed executing with the following error: Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 6: parser error : Opening and ending tag mismatch: hr line 5 and body Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 7: parser error : Opening and ending tag mismatch: body line 3 and html Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 8: parser error : Premature end of data in tag html line 1 Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: Uncaught exception 'Exception' with message 'String could not be parsed as XML' in fragment:31 Stack trace: #0 fragment(31): SimpleXMLElement->__construct('??<...', 0, false) #1 [internal function]: unknown() #2 {main} thrown SOSEScript: currencyTable.php5 failed executing with the following error: Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 6: parser error : Opening and ending tag mismatch: hr line 5 and body Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 7: parser error : Opening and ending tag mismatch: body line 3 and html Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 8: parser error : Premature end of data in tag html line 1 Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: Uncaught exception 'Exception' with message 'String could not be parsed as XML' in fragment:31 Stack trace: #0 fragment(31): SimpleXMLElement->__construct('??<...', 0, false) #1 [internal function]: unknown() #2 {main} thrown SOSEScript: currencyTable.php5 failed executing with the following error: Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 6: parser error : Opening and ending tag mismatch: hr line 5 and body Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 7: parser error : Opening and ending tag mismatch: body line 3 and html Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 8: parser error : Premature end of data in tag html line 1 Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: Uncaught exception 'Exception' with message 'String could not be parsed as XML' in fragment:31 Stack trace: #0 fragment(31): SimpleXMLElement->__construct('??<...', 0, false) #1 [internal function]: unknown() #2 {main} thrown SOSEScript: currencyTable.php5 failed executing with the following error: Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 6: parser error : Opening and ending tag mismatch: hr line 5 and body Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 7: parser error : Opening and ending tag mismatch: body line 3 and html Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 8: parser error : Premature end of data in tag html line 1 Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: Uncaught exception 'Exception' with message 'String could not be parsed as XML' in fragment:31 Stack trace: #0 fragment(31): SimpleXMLElement->__construct('??<...', 0, false) #1 [internal function]: unknown() #2 {main} thrown SOSEScript: currencyTable.php5 failed executing with the following error: Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 6: parser error : Opening and ending tag mismatch: hr line 5 and body Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 7: parser error : Opening and ending tag mismatch: body line 3 and html Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 8: parser error : Premature end of data in tag html line 1 Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): Error on line 32 position 1: SimpleXMLElement::__construct(): ^ Error on line 32 position 1: Uncaught exception 'Exception' with message 'String could not be parsed as XML' in fragment:31 Stack trace: #0 fragment(31): SimpleXMLElement->__construct('??<...', 0, false) #1 [internal function]: unknown() #2 {main} thrown
Valuuta Tähis Kurss +/- %

Valdkonna töökuulutused