Õliühing hoiatab: turul on rekordkogus solkkütust

Eesti Õliühingu hinnangul on Eestisse toodud tavapärasest suurem kogus rasket kütteõli, millest märkimisväärne osa on jõudnud mootorikütuste turule, kus seda müüakse tavalise diislikütusena.

Õliühing hoiatab, et toode on kaasaegsele diiselmootorile ohtlik ning selle heitgaasid oluliselt mürgisemad.

Kuigi maksu- ja tolliamet teeb koos mootorikütuste ausate müüjatega tõhusat tööd turul petturluse vähendamiseks, leiavad õliühingu juhi Toomas Saksa sõnul petturid üha uusi mooduseid.

Uue petuskeemi kohaselt imporditakse Eestisse määrdeainete ja määrdeõlide komponente, millel on kas osaline või täielik aktsiisimaksu vabastus. Komponentide segamine ehk “blendimine” diislikütusega käib küll maksu- ja tolliameti nõusolekul ja järelevalve all, ent valmissegatud toodet lubab seadus kasutada ainult kui rasket kütteõli ehk üksnes kütmise eesmärgil, mitte autodesse tankimiseks.

“Selle aasta mais ületas kasutusel raske kütteõli kogus Eesti turul eelmise aasta taset 646% ehk üle kuue korra. Aasta esimese kaheksa kuuga on raske kütteõli kasutus kasvanud 38%. Samas diislikütuse kasutuse kasv on samal ajal olnud ainult 4,2% ja mootoribensiini tarbimine on olnud languses,” selgitas Saks.

Sel aastal kehtiv raske kütteõli aktsiisimäär on 15,01 eurot kuupmeetrilt; diislikütuse aktsiisimäär on aga 392,92, seega raske kütteõli aktsiisimäär on üle 96% madalam, selgitas õliühing. “Raske kütteõli müümine diislikütuse nime all võimaldab skeemitajal igalt liitrilt 0,378 eurot vähem aktsiisimaksu tasuda,” arvutas Saks. Aktsiisi osakaal moodustab tänasest ausa diislikütuse jaehinnast 38%.

Rasket kütteõli iseloomustab kõrgem väävlisisaldus ja tavadiislist kehvemad määrimisomadused, ka on selle kütuse põlemisjäägid tavadiislikütusest mürgisemad. Sellise toote kasutamine automootoris kahjustab kaasaegsete diiselmootorite pumppihusteid ning toob kaasa üpris kulukad remondiarve. Kui mootor või kütteseade on nähtud ette töötama diislikütusega, võib raske kütteõli kasutamine lõpetada selle garantii.

Eesti Õliühingul 12 aktiivselt tegutsevat liiget: Alexela Oil AS, Statoil Fuel & Retail Eesti AS, Intertek Eurolab OÜ, Jetoil AS, Orlen Eesti OÜ, Neste Eesti AS, Oiltanking Tallinn AS, Reval Oil OÜ, Saare Kütus AS, Saybolt Eesti AS, SGS Eesti AS ning Tartu Terminal AS.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0127738
Brasiilia reaal BRL 4,41 -0.0090668
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,02 0
Hiina jüaan CNY 7,58 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.1709031
Iisraeli seekel ILS 4,20 0
India ruupia INR 79,09 0
Indoneesia ruupia IDR 16404,41 0
Islandi kroon ISK 126,17 0.1428685
Jaapani jeen JPY 128,16 0
Kanada dollar CAD 1,55 -0.0064662
LAV rand ZAR 15,66 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1294,87 0
Malaysia ringgit MYR 4,66 0
Mehhiko peeso MXN 23,31 0.00429
Norra kroon NOK 9,43 0
Poola slott PLN 4,32 0
Rootsi kroon SEK 10,32 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,58 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0455477
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 38,37 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 5,45 -0.0055044
Ukraina grivna UAH 30,57 0
Ungari forint HUF 324,58 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,33 0
Vene rubla RUB 73,34 0

Valdkonna töökuulutused