Valitsus uuris automaksu võimalusi

Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL liikmesriikidele kohustuslik registripõhine raskeveokimaks
Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL...

Riik uuris, kas Eestis oleks mõledav sõiduautode maksustamine, mille kohta leiti, et see suurendaks küll maksutulu, kuid piiraks oluliselt inimeste liikumisvõimalusi, teatas riigikantselei.

Riigikantselei tellimusel valminud Ernst & Youngi uuringuga taheti välja selgitada, millised oleksid Eestis võimalikud maanteetranspordi maksustamise lahendused, mis ei halvendaks ebamõistlikult riigi konkurentsivõimet elu- ja ettevõtluskeskkonnana ning oleksid majanduslikult ja tehnoloogiliselt otstarbekad.

Euroopa Liidu transpordipoliitika näeb tulevikus ette ühtlustada liikmesriikides autotranspordi maksustamise kord. Eesti on Soome kõrval ainuke EL liikmesriik, kus pole raskeveokitele kehtestatud EL direktiivi kohast teede kasutamise tasu.

Kümne välisriigi kogemusele tuginedes vaadeldi kolme alternatiivset lahendust: sõiduautode aastamaks, raskeveokite ajapõhine teekasutustasu ja raskeveokite läbisõidupõhine teekasutustasu. Leiti, et sõiduautode maksustamine võimaldaks küll suurimat maksutulu, kuid piiraks uuringu tegijate hinnangul maal elavate inimeste liikumisvõimalusi. Sellise maksu kehtestamine eeldaks kompenseerivate meetmete rakendamist.

"Sõiduautode maksustamist me isegi ei kaalu, kuna sellist ülesannet ei ole valitsus pannud ja sellist ülesannet või eesmärki ei sisalda ka koalitsioonikokkulepe. See on välistatud," kinnitas majandusministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter ERRile.

Raskeveokite ajapõhise või läbisõidupõhise teekasutustasu rakendamise korral soovitatakse aga eelistada ajapõhist maksustamist, mida kohaldataks ka Eesti teedevõrku kasutavatele välisvedajatele.

Sõiduautode aastamaks oleks analüüsitud alternatiividest kõige kiirema tasuvusajaga. Kui aastamaks oleks näiteks 177 eurot, tooks see riigikassasse 53 miljonit eurot aastas.

Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL liikmesriikidele kohustuslik registripõhine raskeveokimaks.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.130732
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,29 0.094537
Hiina jüaan CNY 7,78 0.131329
Hongkongi dollar HKD 9,19 0.131826
Horvaatia kuna HRK 7,53 0.005309
Iisraeli seekel ILS 4,14 0.084694
India ruupia INR 75,46 0.192254
Indoneesia ruupia IDR 15982,00 0.13157
Islandi kroon ISK 123,98 0.005646
Jaapani jeen JPY 132,52 0.136018
Kanada dollar CAD 1,51 -0.049584
LAV rand ZAR 15,38 -0.095457
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,70 0.101689
Malaysia ringgit MYR 4,81 0.26695
Mehhiko peeso MXN 22,42 -0.212752
Norra kroon NOK 9,85 -0.008222
Poola slott PLN 4,21 0.095093
Rootsi kroon SEK 9,98 -0.080868
Rubla RUB 69,10 -0.033273
Rumeenia leu RON 4,63 0.045426
Singapuri dollar SGD 1,59 0.132517
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.003401
Šveitsi frank CHF 1,16 0.050677
Taani kroon DKK 7,44 -0.004164
Tai baht THB 38,31 0.261711
Tšehhi kroon CZK 25,68 -0.023361
Türgi liir TRY 4,54 0.085922
Ukraina grivna UAH 32,66 0.095608
Ungari forint HUF 314,21 0.006365
USA dollar USD 1,18 0.082542
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.225529
Valgevene rubla BRL 3,88 0.095557
Valgevene rubla BYN 23877,00 0.096419

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017