Valitsus uuris automaksu võimalusi

Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL liikmesriikidele kohustuslik registripõhine raskeveokimaks
Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL...

Riik uuris, kas Eestis oleks mõledav sõiduautode maksustamine, mille kohta leiti, et see suurendaks küll maksutulu, kuid piiraks oluliselt inimeste liikumisvõimalusi, teatas riigikantselei.

Riigikantselei tellimusel valminud Ernst & Youngi uuringuga taheti välja selgitada, millised oleksid Eestis võimalikud maanteetranspordi maksustamise lahendused, mis ei halvendaks ebamõistlikult riigi konkurentsivõimet elu- ja ettevõtluskeskkonnana ning oleksid majanduslikult ja tehnoloogiliselt otstarbekad.

Euroopa Liidu transpordipoliitika näeb tulevikus ette ühtlustada liikmesriikides autotranspordi maksustamise kord. Eesti on Soome kõrval ainuke EL liikmesriik, kus pole raskeveokitele kehtestatud EL direktiivi kohast teede kasutamise tasu.

Kümne välisriigi kogemusele tuginedes vaadeldi kolme alternatiivset lahendust: sõiduautode aastamaks, raskeveokite ajapõhine teekasutustasu ja raskeveokite läbisõidupõhine teekasutustasu. Leiti, et sõiduautode maksustamine võimaldaks küll suurimat maksutulu, kuid piiraks uuringu tegijate hinnangul maal elavate inimeste liikumisvõimalusi. Sellise maksu kehtestamine eeldaks kompenseerivate meetmete rakendamist.

"Sõiduautode maksustamist me isegi ei kaalu, kuna sellist ülesannet ei ole valitsus pannud ja sellist ülesannet või eesmärki ei sisalda ka koalitsioonikokkulepe. See on välistatud," kinnitas majandusministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter ERRile.

Raskeveokite ajapõhise või läbisõidupõhise teekasutustasu rakendamise korral soovitatakse aga eelistada ajapõhist maksustamist, mida kohaldataks ka Eesti teedevõrku kasutavatele välisvedajatele.

Sõiduautode aastamaks oleks analüüsitud alternatiividest kõige kiirema tasuvusajaga. Kui aastamaks oleks näiteks 177 eurot, tooks see riigikassasse 53 miljonit eurot aastas.

Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL liikmesriikidele kohustuslik registripõhine raskeveokimaks.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 -0.0681959
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.1032452
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153445
Filipiinide peeso PHP 61,73 -0.3309708
Hiina jüaan CNY 7,95 0.0616825
Hongkongi dollar HKD 8,99 0.1325698
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0188743
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.2385496
India ruupia INR 84,17 -0.0308807
Indoneesia ruupia IDR 17431,01 0.1904255
Islandi kroon ISK 134,74 0.0148456
Jaapani jeen JPY 128,92 0.3502763
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0867534
LAV rand ZAR 16,46 -0.4137355
Lõuna-Korea vonn KRW 1296,90 -0.4513425
Malaysia ringgit MYR 4,77 0.1765336
Mehhiko peeso MXN 21,90 -0.1304185
Norra kroon NOK 9,48 -0.0084413
Poola slott PLN 4,30 -0.0371747
Rootsi kroon SEK 10,35 -0.0531221
Rumeenia leu RON 4,67 0.0321413
Singapuri dollar SGD 1,58 -0.1896094
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.056844
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1666667
Taani kroon DKK 7,46 0.0013407
Tai baht THB 37,35 -0.0487049
Tšehhi kroon CZK 25,88 0.0618668
Türgi liir TRY 6,44 -0.2291199
Ukraina grivna UAH 32,11 0.1047476
Ungari forint HUF 323,25 -0.0216504
USA dollar USD 1,15 0.1047852
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 -0.2172049
Valgevene rubla BYN 2,42 -0.024819
Vene rubla RUB 75,31 -0.042738

Valdkonna töökuulutused