Valitsus uuris automaksu võimalusi

Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL liikmesriikidele kohustuslik registripõhine raskeveokimaks
Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL...

Riik uuris, kas Eestis oleks mõledav sõiduautode maksustamine, mille kohta leiti, et see suurendaks küll maksutulu, kuid piiraks oluliselt inimeste liikumisvõimalusi, teatas riigikantselei.

Riigikantselei tellimusel valminud Ernst & Youngi uuringuga taheti välja selgitada, millised oleksid Eestis võimalikud maanteetranspordi maksustamise lahendused, mis ei halvendaks ebamõistlikult riigi konkurentsivõimet elu- ja ettevõtluskeskkonnana ning oleksid majanduslikult ja tehnoloogiliselt otstarbekad.

Euroopa Liidu transpordipoliitika näeb tulevikus ette ühtlustada liikmesriikides autotranspordi maksustamise kord. Eesti on Soome kõrval ainuke EL liikmesriik, kus pole raskeveokitele kehtestatud EL direktiivi kohast teede kasutamise tasu.

Kümne välisriigi kogemusele tuginedes vaadeldi kolme alternatiivset lahendust: sõiduautode aastamaks, raskeveokite ajapõhine teekasutustasu ja raskeveokite läbisõidupõhine teekasutustasu. Leiti, et sõiduautode maksustamine võimaldaks küll suurimat maksutulu, kuid piiraks uuringu tegijate hinnangul maal elavate inimeste liikumisvõimalusi. Sellise maksu kehtestamine eeldaks kompenseerivate meetmete rakendamist.

"Sõiduautode maksustamist me isegi ei kaalu, kuna sellist ülesannet ei ole valitsus pannud ja sellist ülesannet või eesmärki ei sisalda ka koalitsioonikokkulepe. See on välistatud," kinnitas majandusministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter ERRile.

Raskeveokite ajapõhise või läbisõidupõhise teekasutustasu rakendamise korral soovitatakse aga eelistada ajapõhist maksustamist, mida kohaldataks ka Eesti teedevõrku kasutavatele välisvedajatele.

Sõiduautode aastamaks oleks analüüsitud alternatiividest kõige kiirema tasuvusajaga. Kui aastamaks oleks näiteks 177 eurot, tooks see riigikassasse 53 miljonit eurot aastas.

Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL liikmesriikidele kohustuslik registripõhine raskeveokimaks.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 0.243354
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,67 0.418742
Hiina jüaan CNY 7,82 0.34004
Hongkongi dollar HKD 9,21 0.274282
Horvaatia kuna HRK 7,51 -0.013318
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.091942
India ruupia INR 76,77 0.327489
Indoneesia ruupia IDR 15950,00 0.34602
Islandi kroon ISK 124,51 0.414542
Jaapani jeen JPY 133,36 1.007384
Kanada dollar CAD 1,47 -0.205638
LAV rand ZAR 16,01 1.570291
Lõuna-Korea vonn KRW 1334,70 0.368476
Malaysia ringgit MYR 4,98 0.279706
Mehhiko peeso MXN 22,28 0.75478
Norra kroon NOK 9,38 0.37763
Poola slott PLN 4,23 -0.030687
Rootsi kroon SEK 9,60 0.075262
Rubla RUB 67,74 0.416574
Rumeenia leu RON 4,59 0.039258
Singapuri dollar SGD 1,60 0.369905
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.125543
Šveitsi frank CHF 1,16 0.544649
Taani kroon DKK 7,44 -0.003089
Tai baht THB 39,11 0.410783
Tšehhi kroon CZK 25,72 -0.135906
Türgi liir TRY 4,34 0.597678
Ukraina grivna UAH 31,31 0.243329
Ungari forint HUF 308,10 0.012984
USA dollar USD 1,18 0.282161
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.43205
Valgevene rubla BRL 3,74 0.70775
Valgevene rubla BYN 23127,00 0.281848

Valdkonna töökuulutused