Valitsus uuris automaksu võimalusi

Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL liikmesriikidele kohustuslik registripõhine raskeveokimaks
Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL...

Riik uuris, kas Eestis oleks mõledav sõiduautode maksustamine, mille kohta leiti, et see suurendaks küll maksutulu, kuid piiraks oluliselt inimeste liikumisvõimalusi, teatas riigikantselei.

Riigikantselei tellimusel valminud Ernst & Youngi uuringuga taheti välja selgitada, millised oleksid Eestis võimalikud maanteetranspordi maksustamise lahendused, mis ei halvendaks ebamõistlikult riigi konkurentsivõimet elu- ja ettevõtluskeskkonnana ning oleksid majanduslikult ja tehnoloogiliselt otstarbekad.

Euroopa Liidu transpordipoliitika näeb tulevikus ette ühtlustada liikmesriikides autotranspordi maksustamise kord. Eesti on Soome kõrval ainuke EL liikmesriik, kus pole raskeveokitele kehtestatud EL direktiivi kohast teede kasutamise tasu.

Kümne välisriigi kogemusele tuginedes vaadeldi kolme alternatiivset lahendust: sõiduautode aastamaks, raskeveokite ajapõhine teekasutustasu ja raskeveokite läbisõidupõhine teekasutustasu. Leiti, et sõiduautode maksustamine võimaldaks küll suurimat maksutulu, kuid piiraks uuringu tegijate hinnangul maal elavate inimeste liikumisvõimalusi. Sellise maksu kehtestamine eeldaks kompenseerivate meetmete rakendamist.

"Sõiduautode maksustamist me isegi ei kaalu, kuna sellist ülesannet ei ole valitsus pannud ja sellist ülesannet või eesmärki ei sisalda ka koalitsioonikokkulepe. See on välistatud," kinnitas majandusministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter ERRile.

Raskeveokite ajapõhise või läbisõidupõhise teekasutustasu rakendamise korral soovitatakse aga eelistada ajapõhist maksustamist, mida kohaldataks ka Eesti teedevõrku kasutavatele välisvedajatele.

Sõiduautode aastamaks oleks analüüsitud alternatiividest kõige kiirema tasuvusajaga. Kui aastamaks oleks näiteks 177 eurot, tooks see riigikassasse 53 miljonit eurot aastas.

Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL liikmesriikidele kohustuslik registripõhine raskeveokimaks.

Osale arutelus

  • Äripaev

    Äripaev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.1719636
Brasiilia reaal BRL 4,42 0.1222356
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051143
Filipiinide peeso PHP 59,64 0.0369047
Hiina jüaan CNY 7,79 -0.1486341
Hongkongi dollar HKD 8,86 0.107398
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.0094787
Iisraeli seekel ILS 4,25 0.2239246
India ruupia INR 81,85 0.0770312
Indoneesia ruupia IDR 16507,81 -0.0477727
Islandi kroon ISK 140,03 0.0071418
Jaapani jeen JPY 128,57 0.2182555
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0132013
LAV rand ZAR 16,18 -0.2275937
Lõuna-Korea vonn KRW 1276,55 -0.03837
Malaysia ringgit MYR 4,73 0.0274638
Mehhiko peeso MXN 22,85 -0.0433103
Norra kroon NOK 9,70 -0.0206088
Poola slott PLN 4,30 -0.072093
Rootsi kroon SEK 10,28 -0.0038895
Rumeenia leu RON 4,65 0.0171928
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0707805
Suurbritannia nael GBP 0,91 -0.0220751
Šveitsi frank CHF 1,12 0.0266928
Taani kroon DKK 7,46 -0.0066996
Tai baht THB 37,09 -0.1203583
Tšehhi kroon CZK 25,84 -0.0541586
Türgi liir TRY 6,06 -0.1499127
Ukraina grivna UAH 31,39 0.1237624
Ungari forint HUF 323,56 0.0401942
USA dollar USD 1,13 0.1414177
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.1094558
Valgevene rubla BYN 2,40 0.1504199
Vene rubla RUB 75,22 0.1201931

Valdkonna töökuulutused