Ümarlauavestluses tõdeti, et vaatamata Eesti vedajate oluliselt paremale ärikultuurile naaberriikide vedajatega, on arenemisvõimalused välisturgudel siiski kasinad. Positiivse näitena tõi ERAA president Einar Vallbaum välja, et mõned Eesti vedajad on leidnud enda jaoks Kasashtani turu. „Kasahstani turg on kasvav, selle suunaga tuleks tööd teha,“ sõnas Vallbaum.
OÜ Kauritel juhataja Marko Novik tõdes: „Olukord veoturul on selline, et väga raske on ette näha, mida muuta, millist uut suunda arendada. Elame päev korraga. Trend on see, et trendi pole.“ Kui varem oli ette aimata, et enne suuri pühi toimub kaubaveo elavnemine, siis praegu on ka see aeg väga vaikne. „Prognoose on raske teha,“ lausus Novik.
Schenker AS tegevjuht Janek Saareoks nõustus, et ärikeskkond on väga ebastabiilne ja lepingu pikkused muudkui lühenevad. „Raske öelda, kuhu see lõpuks välja jõuab. Logistika mängib tootmises ja ekspordis väga suurt rolli. Küsimus on selles, kuidas valitsus majandust üldiselt ja logistika ning transpordisektori konkurentsivõimelisena hoiab. Kui oleme oma asukoha mõistes eemal, siis peame olema muudes valdkondades konkurentsivõimelisemad,“ sõnas Saareoks.
Foorumil tõstatatud teemadele otsitakse edasi lahendusi 28. oktoobril toimuval Autovedajate Aastakonverentsil. Vaadake kava lähemalt SIIT.