Autoveonduse Otsustajafoorumi päeva esimese poole kokkuvõte

Kokkuvõte Autoveonduse Otsustajafoorumi päeva eismesest poolest.

Päeva esimeses pooes rääkis foorumi moderaator Raivo Vare oma avaettekandes, et Eesti maanteetranspordi valdkond on väljakutsetest hoolimata edulugu, kuid selle hoidmiseks tuleb tööd teha.  Po~himo~ttelised valikud vo~iksid olla spetsialiseerumine, teatud sihtturule keskendumine vo~i efektiivsuse kasvatamine. Ka ei ole maanteetranspordi valdkonnal mõtet karta Rail Balticut, vaid pigem mõelda, kuidas koostööd teha.

Telemaatikaekspert Robert Holm Ecofleet’ist rõhutas, et kaasaegne maanteetranspordis kasutatav tehnoloogia pakub juba liiga palju infot ning veofirma juht peab valima teatud edukuse võtmemõõdikud, mida jälgida. Autojuhi ja firmajuhi jaoks on need erinevad. Autojuhi jaoks on olulisimad mõõdikud o¨ko-juhtimine, mida mõjutavad ku¨tusetarbimine, pidurdus, kiirendus, ja¨rsud po¨o¨rded ja tu¨hika¨igul to¨o¨tamine. Veofirma tippjuhi jaoks aga nädalaraportid, häireteavitused ning võimalus avada teatud toimingu mõõdikud soovi korral täies mahus.

Neste tehnilise eksperdi Tuukka Hartikka sõnul kohustab EL alternatiivku¨tuste direktiiv tootjaid evitama turul alternatiivku¨tuseid. Kas maagaas, elekter vo~i biodiisel – seda otsustab iga liikmesriik ise. Kuid lo~pptulemusena saab turul olema lai valik ku¨tuseid, mis võib veokijuhi segadusse viia. Soomes kasutatakse eriti uuenduslikku su¨steemi, kus pump ja auto u¨hendatakse la¨bi elektroonikaseadme. Auto vahetab informatsiooni tanklaga ja tankla valib automaatselt o~ige ku¨tuse.

Cem Kizilkaya Scania Transpordilaboratooriumist toonitas, et kuigi viimase põlvkonna veokite kasutamine aitab kaasa veofirma efektiivsusele, tuleb kõige rohkem panustada juhtide koolitusse. Näiteks sõites 80km/h asemel 90km/h võidad vaid 1% aega, kuid kaotad 10% kütusekulus ja kasvatad surmavate õnnetuste tekke ohtu koguni 40% võrra.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.0907323
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0094031
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,27 -0.0097922
Hiina jüaan CNY 7,44 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.1624234
Iisraeli seekel ILS 4,15 0
India ruupia INR 78,91 0.0139428
Indoneesia ruupia IDR 16443,98 0
Islandi kroon ISK 123,61 -0.024264
Jaapani jeen JPY 127,43 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0066181
LAV rand ZAR 14,54 -0.0281917
Lõuna-Korea vonn KRW 1254,71 -0.0342591
Malaysia ringgit MYR 4,64 0
Mehhiko peeso MXN 22,76 -0.0013182
Norra kroon NOK 9,52 -0.0126084
Poola slott PLN 4,31 -0.0139101
Rootsi kroon SEK 10,21 0
Rumeenia leu RON 4,62 0
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0127984
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 37,19 0
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0194424
Türgi liir TRY 5,48 -0.001824
Ukraina grivna UAH 30,45 0
Ungari forint HUF 319,14 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0
Valgevene rubla BYN 2,34 0
Vene rubla RUB 72,46 0

Valdkonna töökuulutused