Autoveonduse Otsustajafoorumi päeva esimese poole kokkuvõte

Kokkuvõte Autoveonduse Otsustajafoorumi päeva eismesest poolest.

Päeva esimeses pooes rääkis foorumi moderaator Raivo Vare oma avaettekandes, et Eesti maanteetranspordi valdkond on väljakutsetest hoolimata edulugu, kuid selle hoidmiseks tuleb tööd teha.  Po~himo~ttelised valikud vo~iksid olla spetsialiseerumine, teatud sihtturule keskendumine vo~i efektiivsuse kasvatamine. Ka ei ole maanteetranspordi valdkonnal mõtet karta Rail Balticut, vaid pigem mõelda, kuidas koostööd teha.

Telemaatikaekspert Robert Holm Ecofleet’ist rõhutas, et kaasaegne maanteetranspordis kasutatav tehnoloogia pakub juba liiga palju infot ning veofirma juht peab valima teatud edukuse võtmemõõdikud, mida jälgida. Autojuhi ja firmajuhi jaoks on need erinevad. Autojuhi jaoks on olulisimad mõõdikud o¨ko-juhtimine, mida mõjutavad ku¨tusetarbimine, pidurdus, kiirendus, ja¨rsud po¨o¨rded ja tu¨hika¨igul to¨o¨tamine. Veofirma tippjuhi jaoks aga nädalaraportid, häireteavitused ning võimalus avada teatud toimingu mõõdikud soovi korral täies mahus.

Neste tehnilise eksperdi Tuukka Hartikka sõnul kohustab EL alternatiivku¨tuste direktiiv tootjaid evitama turul alternatiivku¨tuseid. Kas maagaas, elekter vo~i biodiisel – seda otsustab iga liikmesriik ise. Kuid lo~pptulemusena saab turul olema lai valik ku¨tuseid, mis võib veokijuhi segadusse viia. Soomes kasutatakse eriti uuenduslikku su¨steemi, kus pump ja auto u¨hendatakse la¨bi elektroonikaseadme. Auto vahetab informatsiooni tanklaga ja tankla valib automaatselt o~ige ku¨tuse.

Cem Kizilkaya Scania Transpordilaboratooriumist toonitas, et kuigi viimase põlvkonna veokite kasutamine aitab kaasa veofirma efektiivsusele, tuleb kõige rohkem panustada juhtide koolitusse. Näiteks sõites 80km/h asemel 90km/h võidad vaid 1% aega, kuid kaotad 10% kütusekulus ja kasvatad surmavate õnnetuste tekke ohtu koguni 40% võrra.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.005203
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,25 0.025322
Hiina jüaan CNY 7,77 -0.242787
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.005447
Horvaatia kuna HRK 7,53 0.005309
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.002419
India ruupia INR 75,32 -0.001858
Indoneesia ruupia IDR 15960,00 -0.006265
Islandi kroon ISK 123,98 0.005646
Jaapani jeen JPY 132,34 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.01785
LAV rand ZAR 15,40 -0.010389
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,00 0.046933
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.006256
Mehhiko peeso MXN 22,47 -0.006676
Norra kroon NOK 9,85 0.76842
Poola slott PLN 4,21 0.021395
Rootsi kroon SEK 10,01 0.728829
Rubla RUB 69,13 0.010126
Rumeenia leu RON 4,62 0.006489
Singapuri dollar SGD 1,58 0.00631
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.580414
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.094431
Taani kroon DKK 7,44 -0.007119
Tai baht THB 38,20 -0.261096
Tšehhi kroon CZK 25,69 0.015574
Türgi liir TRY 4,54 0
Ukraina grivna UAH 32,64 0.006128
Ungari forint HUF 314,15 -0.012731
USA dollar USD 1,17 -0.241976
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.013091
Valgevene rubla BRL 3,87 0.005165
Valgevene rubla BYN 23856,00 0.008384

Valdkonna töökuulutused

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017