Autor: Tanel Raig • 18. september 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Schenker astub pakiärisse

Eesti üks suuremaid ekspedeerijaid AS Schenker saab kontsernis toimunud muudatuste järel hakata valmistuma sisenemiseks Eesti pakiveoturule.

DB Schenker Logistics ja GLS Group allkirjastasid Euroopa tasandil partnerluskokkuleppe teineteise aitamiseks transporditeenustes – DB Schenker saab alustada GLSi abil pakiteenuste pakkumist ning GLS laiendada pakutavaid veoteenuseid.

ASi Schenker tegevjuht Janek Saareoks kinnitas, et nende selge eesmärk on olnud juba pikemat aega siseneda Eestis pakiveoturule. “Oleme olnud paisu taga, kuna kontsernis ei ole selles osas olnud ühtset otsust,“ ütles Saareoks. Ta lisas, et nüüd saab alustada koostööd GLSiga pakiveoteenuse arendamiseks. Praegu on veel vara rääkida, milline saab olema pakiveoteenuse täpne sisu, ütles Saareoks, kuid see saab selgeks 2016. aastal. Saareoks kinnitas, et teenus saab olema analoogne DPD või Omniva kullerteenustega. Kas luua Eestisse ka kolmas pakiautomaatide võrgustik on Saareoksa sõnul ärianalüüsi küsimus. „Täna on veel vara seda öelda, kuid saame nüüd hakata reaalseid samme ettevalmistama,“ ütles Saareoks.

Saareoksa ütlusel ei ole pakiveod ainult Eestis perspektiivne valdkond. „See on maailmas globaalne trend, et internetikaubandus ja pakiveod kasvavad suure hooga,“ ütles Saareoks. Tema väitel kasvab tavatransport vaid mõni protsent aastas, samas pakivedu kasvab kahekohaliste numbritega. Saareoks kinnitas, et Schenker tahab Eesti pakiveoteenuste turul olla kindlasti TOP 3 seas. „Pakiveoteenuse järgi on meie klientide hulgas suur nõudlus. Enamus laokliendid tahavad pidada ja e-poodi ja nad vajavad selle lahenduse jaoks abi,“ lisas ta.

Schenker siseneb pakiveturule üle Euroopa

Pakiveoteenuste arenguperspektiiv on pannud tegutsema selle tegevusvaldkonna arendamisel ka Schenkeri kontserni. Schenker AG juhatuse liige maanteetranspordis Ewald Kaiser ütles, et e-kaubanduse kasvatataval Euroopa pakiteenusel on hiilgavad arenemisvõimalused. Lisaks vastab laienev tootevalik kasvavale „kõik-ühes lahenduse“ nõudlusele. See tähendab, et DB Schenkeri klientidel on nüüd ainult üks logistikapartner, mis saab neile pakkuda nii pakiteenuseid kui osa- ja täiskoormate transpordilahendusi. Kui seni pakkus DB Schenker Logistics enda pakiteenust Rootsis, Norras, Soomes ja Poolas, siis GLSi abiga saab Schenker hakata pakiteenust pakkuma ligikaudu 40 Euroopa riigis. DB Schenker plaanib pakuda pakiteenust oma brändinime all.

Koostöölepingu järgi juhib DB Schenker Logistics ise osaliselt transpordiahelat ning üldjuhul teostab pakkide ja saadetiste pealekorjet klientidelt. GLS pakub edasitransporti nii äri- kui lõppklientidele. GLSile hakab Schenker koostöölepingu järgi pakkuma osakoormate (aluste) transporti.

Koostöölepingu rakendub 1. jaanuar 2016, algselt Saksamaal, millele järgnevad teised Euroopa riigid.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077